beetje ehm..raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hallo,
Zoals jullie kunnen zien heb (nou had ) ik een celron 667 op 1gig :*) , maar.... Ik was laatst bezig om mijn pctje weer es ff lekker te tunen (zoals iedereen dan 12 uur perdag doet geloof ik), en ik besloot om mijn voltage omhoog te pompen om misschien een 1100 mhzje te krijgen. Maar 1 probleem, in mijn bios kan ik niet hoger dan 1,9 volt. Dus ik heel lang zoeken op et net en ik vond dat je een paar pootjes van je cpu moest verbinden met artic zilver (of gewoon iets wat electrisiteit gelijd). Dit lukt helaas niet, moest ik weer al die koelprut er af halen :( . Maar ja, toen bedacht ik me dat ik wel eens meer dan 1.9 volt kon kiezen, maar met een oudere bios, dus ik een ouder bios pakken, niets dus (nog steeds 1.9max), ik weer nieuw bios erop zetten. En toen dook er een heel irritant/droevig/slopend/vervelend verschijnsel op. Mijn cputje wil(de) niet meer op 1000mhz. :'( . DAs flink balen, kan ik gewoon een aantal spellen niet eens meer spelen zonder dat ze schokken (jaja, zo viel scheelde 833 of 1000 mhz ;) )
WAt kan nu het probleem zijn, ik dacht:
1: cpu een beetje dood gemaakt met die volt mod
2: ik heb er een hdtje bij gezet voor wat te experimenteren met linux, dit is al een ouder schijfie (western digtal qwantum bigfoor geloof ik), die kan dat niet aan.
3:chipset wordt te heet (zit nu een fannetje op en ik heb em vastgeplakt met thermal adhesive, is dit misschien niet helemaal goed gebeurd.....
4: Viedeokaart is niet goed gekoeld (door de verhoogde fsb, meer storingen mogelijk ? :?
5: temperatuur (lijkt me eigenlijk niet mogelijk, want de temps zijn goed.
6:Ik heb 2 ram stripjes van 133mhz, en 1 van 100 (kan 125mhz aan) misschien heb ik die van 100mhz een beetje gesloopt, door al dat geprobeer dan > 1000mhz...

Van een aantal problemen heb ik geen idee of deze er uberhaubt mee te maken hebben, maar et zou kunnen zijn....

misschien iemand een idee...., want nu heb ik echt nix (833mhz is echt traaaaaaggggg... :| )

(ps. wat een verhaal, pffffff... ;) )

One World Concepts

• DAMAGE
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

geheugen is het niet, mijn 133 draaien op 166 (kan)

het komt gewoon door die nieuwe bios, met sommige bios updates kan je niet goed meer overclocken of er is iets anders met je bios aan de hand.. ligt iig niet aan je hardware...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• B_FORCE
  • Niet online
maar wat dan et vreemde is, is dat ik voor al dit gedoe ik het zelfde bios (versie) had

One World Concepts

Verwijderd

DAMAGE schreef op 30 augustus 2002 @ 21:30:
geheugen is het niet, mijn 133 draaien op 166 (kan)

het komt gewoon door die nieuwe bios, met sommige bios updates kan je niet goed meer overclocken of er is iets anders met je bios aan de hand.. ligt iig niet aan je hardware...
Dat zegt natuurlijk helemaal nix, de ene processor is de andere niet en het ene geheugen is het andere niet. Het kan dus best aan de hardware liggen, bij mij was me geheugen versleten waardoor ie alleen op 100 of op 147 wou lopen, nu heb ik nieuw erin en alles draait weer goed.

Geheugen is meestal de oorzaak van de meeste problemen met overclocken aangezien de meeste mobo's de agp en pci snelheid apart kunnen regelen. Daardoor heb je daar niet veel last meer van.

• B_FORCE
  • Niet online
mmar et tis wel vreemd dat het eerst wel kon, en nu niet meer....., ouderdom?

One World Concepts

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:03
Het was warm weer waardoor je meer last had van een hitte probleem ?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
tis vast wel vreemd
maar als je wat meer enters en lege regels had gebruik las het een heeel stuk prettiger

• B_FORCE
  • Niet online
cryptapix schreef op 02 september 2002 @ 16:43:
tis vast wel vreemd
maar als je wat meer enters en lege regels had gebruik las het een heeel stuk prettiger
ehm ja, sorry, wasn gewoon aan het typen en dan vergeet je weleen swat. |:(

Maar wat het vreemde is is dat als ik savonds het probeer (deze dagen) dat doet ie het ook niet, het is nu weer "normale" temperatuur (dus niet zo warm meer als eerst) .
Wat ook vreemd is dat nu zelfs op 833mhz af en toe mijn pc zomaar restart. :?

One World Concepts

Verwijderd

Klinkt als ernstig koel probleem. misschien doet je fannetje ut niet goed meer, ouderdom, stof. Of is je koelblok losgeschoten.
Ut zal wel niet, maar je weet maar nooit met die krengen. Ik had hetzelfde met me oude pc, maar die is nu van me zussie })

• B_FORCE
  • Niet online
lijkt mij wel vreemd, want de temps zijn goed (nu iets van 32°C idle), 20sec geleden had ik weer zo'n vreemde restart, best frustrerend., ik begrijp ook niet waarom hij opeens boot, hij doet het letterlijk uit het niets (ik klik nergens op. laat nix, bereken nix)

One World Concepts

Verwijderd

Het is je geheugen, neem maar van mij aan. Dat verslijt nou eenmaal, probeer je timings eens wat lager te zetten. Of probeer ff een vers rammetje erin te zetten, dan zal alles weer normaal zijn.

Geheugen houdt er niet van om ver buiten de specs te lopen, het doet het goed, maar verslijt ook als een gek, na een jaar ofzo zullen de timings omlaag moeten.

• B_FORCE
  • Niet online
mm, dan zal dat het zijn, zijn er mensen die een geheugen blokjke willen ruilen (100mhz voor 133mhz, dus ik wil 133mhz), of winkels, die niet ocen (daar draait ie prima op)

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
nou ik heb alle timings omlaag gegooit, en nu staat ie weer op 1gig _/-\o_ , maar met een flinke performence verlies (of licht het ook aan de nieuwe drivers van nvidia...kan niet met geforce2....), moet toch nodig een nieuwe pc kopen. :)

One World Concepts

Verwijderd

Kijk je voeding eens na want die re-boots komen waarschijnlijk door je voeding...
Misschien dat je door het doorverbinden iets of wat vern8elt hebt.

Ik hoor het wel....

• B_FORCE
  • Niet online
ik krijg dus zeg maar eerst een blauw schermpie van winxp, (iets van 0,09 sec) en dan gaat ie rebooten, ik heb er ook nog best wat case fans opstaan,zou dat een probleem kunnen zijn, denk het niet. (ik heb een 300watt voeding)

One World Concepts

Pagina: 1