hallo,
Zoals jullie kunnen zien heb (nou had ) ik een celron 667 op 1gig
, maar.... Ik was laatst bezig om mijn pctje weer es ff lekker te tunen (zoals iedereen dan 12 uur perdag doet geloof ik), en ik besloot om mijn voltage omhoog te pompen om misschien een 1100 mhzje te krijgen. Maar 1 probleem, in mijn bios kan ik niet hoger dan 1,9 volt. Dus ik heel lang zoeken op et net en ik vond dat je een paar pootjes van je cpu moest verbinden met artic zilver (of gewoon iets wat electrisiteit gelijd). Dit lukt helaas niet, moest ik weer al die koelprut er af halen
. Maar ja, toen bedacht ik me dat ik wel eens meer dan 1.9 volt kon kiezen, maar met een oudere bios, dus ik een ouder bios pakken, niets dus (nog steeds 1.9max), ik weer nieuw bios erop zetten. En toen dook er een heel irritant/droevig/slopend/vervelend verschijnsel op. Mijn cputje wil(de) niet meer op 1000mhz.
. DAs flink balen, kan ik gewoon een aantal spellen niet eens meer spelen zonder dat ze schokken (jaja, zo viel scheelde 833 of 1000 mhz
)
WAt kan nu het probleem zijn, ik dacht:
1: cpu een beetje dood gemaakt met die volt mod
2: ik heb er een hdtje bij gezet voor wat te experimenteren met linux, dit is al een ouder schijfie (western digtal qwantum bigfoor geloof ik), die kan dat niet aan.
3:chipset wordt te heet (zit nu een fannetje op en ik heb em vastgeplakt met thermal adhesive, is dit misschien niet helemaal goed gebeurd.....
4: Viedeokaart is niet goed gekoeld (door de verhoogde fsb, meer storingen mogelijk ?
5: temperatuur (lijkt me eigenlijk niet mogelijk, want de temps zijn goed.
6:Ik heb 2 ram stripjes van 133mhz, en 1 van 100 (kan 125mhz aan) misschien heb ik die van 100mhz een beetje gesloopt, door al dat geprobeer dan > 1000mhz...
Van een aantal problemen heb ik geen idee of deze er uberhaubt mee te maken hebben, maar et zou kunnen zijn....
misschien iemand een idee...., want nu heb ik echt nix (833mhz is echt traaaaaaggggg...
)
(ps. wat een verhaal, pffffff...
)
Zoals jullie kunnen zien heb (nou had ) ik een celron 667 op 1gig
WAt kan nu het probleem zijn, ik dacht:
1: cpu een beetje dood gemaakt met die volt mod
2: ik heb er een hdtje bij gezet voor wat te experimenteren met linux, dit is al een ouder schijfie (western digtal qwantum bigfoor geloof ik), die kan dat niet aan.
3:chipset wordt te heet (zit nu een fannetje op en ik heb em vastgeplakt met thermal adhesive, is dit misschien niet helemaal goed gebeurd.....
4: Viedeokaart is niet goed gekoeld (door de verhoogde fsb, meer storingen mogelijk ?
5: temperatuur (lijkt me eigenlijk niet mogelijk, want de temps zijn goed.
6:Ik heb 2 ram stripjes van 133mhz, en 1 van 100 (kan 125mhz aan) misschien heb ik die van 100mhz een beetje gesloopt, door al dat geprobeer dan > 1000mhz...
Van een aantal problemen heb ik geen idee of deze er uberhaubt mee te maken hebben, maar et zou kunnen zijn....
misschien iemand een idee...., want nu heb ik echt nix (833mhz is echt traaaaaaggggg...
(ps. wat een verhaal, pffffff...