Toon posts:

[A7V333] LM-Sensors probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met lm_sensors-2.6.3-2 geen temperatuur of fan-speed uitlezen van mijn MoBo, als ik namelijk de module i2c-viapro probeer te laden, dan krijg ik een foutmelding :

/lib/modules/2.4.18-3/kernel/drivers/i2c/i2c-viapro.o: insmod /lib/modules/2.4.18-3/kernel/drivers/i2c/i2c-viapro.o failed
/lib/modules/2.4.18-3/kernel/drivers/i2c/i2c-viapro.o: insmod i2c-viapro failed
Loading failed ()... skipping.

Volgens mij is i2c-viapro wel de juiste module voor de A7V333

Any ideas?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 15:51
Hier hebben ze meer verstand van Linux dan in PMG, move PMG -> NOS dus :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Er is inmiddels al een nieuwere versie uit van lm_sensors/i2c. Probeer die anders eens. :)

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:31

hbokh

Unox: the worst OS!

[1] Welke distro?
[2] Zit daar ook een prog genaamd "sensors-detect" bij, zoals onder SuSE? Run dat eens.
[3] "modprobe" ipv. "insmod" wil wel eens uitmaken.

Op mijn doos zijn deze geladen:
code:
1
2
3
4
w83781d                18304   0 
i2c-proc                6048   0  [w83781d]
i2c-isa                 1220   0  (unused)
i2c-core               12960   0  [w83781d i2c-proc i2c-isa]

This is my sick nature.

Verwijderd

Topicstarter
RH7.3, maar met een nieuwere LM-Sensors, en ik heb geen ISA, en de VIAPRO wil dus niet laden.
De lm_sensors-2.6.4 krijg ik niet geinstalleerd, gaatie lope zeiken over ontbrekende perl module, en die zeikt ook weer over een ontbrekende perlmodule, maar dat is hij zelf (handy)
Duuus, toen heb ik hem zelf gecompiled, maar dan krijgt ik de zelfde error, mbt de i2c-viapro |:(

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Dat isa is gewoon een isabus en die zit op bijna alle moederborden ook al zit er geen isa slot op, maar om weer ontopic te gaan lm_sensors heeft een automatisch configureer tooltje genaamd sensors-detect welke zich meestal in '/usr/local/sbin' of '/usr/sbin' bevindt.
Voer deze eens uit en sla hem op, als de directory waarin het bestand opgeslagen dient te worden niet bestaat maak je die ff aan en draait vervolgens het configureerproggie weer.
Nadat je hem opgeslagen heb moet je sensors.conf even in je opstartpad setten.
Pagina: 1