Gekraak bij hard remmen: JVC KD-LH7R + Kenwood Speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:30

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Heb sindskort een JVC mp3 cdspeler in de auto, en dat ding is machtig mooi :)

Heel zuiver geluid tov m'n vorige jvc cd speler die ik hiervoor had.

Alleen heb ik sinds gisteren een probleem waar ik niet echt uit kom. Ik heb een honda civic, en wanneer ik hard rem, als ik vanaf een helling kom ofzo, en ik heb m'n muziek (speler) hard staan, dan beginnen de boxen te kraken....?

Heel irritant! Ik heb de bedrading nagekeken, maar kon niet echt wijzer worden.

Heeft iemand hier een tip?

Owh ja, de boxen zijn van Kenwood, weet alleen niet welk type. Twee voor en twee achter. Rechtsvoor kraakt het meest bij hard remmen.

Iemand een ideetje? Al heb je geen idee, als je even een reply post, dan heb ik tenminste het gevoel dat iemand deze post gelezen heeft :)

'd love to hear from ya!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nitai schreef op 30 augustus 2002 @ 20:10:
Al heb je geen idee, als je even een reply post, dan heb ik tenminste het gevoel dat iemand deze post gelezen heeft :)
Ik weet het niet :P
Maar heb et wel gelezen :>

Verwijderd

eerder en rustiger remmen :)

uhm radio op de goeie bedrading aangesloten?

Verwijderd

Tyd voor andere auto denk ik :X

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:22:
Tyd voor andere auto denk ik :X
if =crx, then change car
maar weer ontopic;
ik heb geen idee :D

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien een of andere statische ontlading van de remschijven ofzo? :) Ik weet het ook niet precies.

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Kijk behalve je bedrading ook eens de bevestiging van de speakers na. Ik vermoed dat één van de draden of connectors tegen het staal (massa) van de auto wordt geduwd tijdens het remmen.

Wat ook kan zijn is dat ergens onder het dashboard, of aan de achterkant van de auto, de speaker bedrading contact maakt met, of stoort op de bedrading van de remlichten. Dit zou je dan ook moeten horen als je stil staat, en ritmisch op het rempedaal trapt.

Last but not least, het kan ook zijn dat de bedrading van de radio/MP3/speakers achter het rempedaal (of het mechanisme er van) loopt, en door het intrappen van het pedaal ergens sluiting maakt.

Eenvoudigste manier om te testen: leg (eventueel los door de auto) een paar nieuwe kabels aan, en probeer of dat helpt.

Suc6 :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:30

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Jeroen, heel erg bedankt, ik zal je tips uitproberen! En anderen, dank je wel voor het lezen ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19

DrDrax

Bacdafucup

Laatmaa :+ 8)7 :O

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Verwijderd

ik denk dus inderdaad ook sluiting door de Gkrachten tijdens het remmen ga eens in je auto zitten met motor uit en muziek hard en laat dan eens iemand je auto hard wiebelen (op trrekhaak sringen ofzo) als het dan nog kraakt ligt het aan de bekabeling die ergens fout ligt

Verwijderd

ik heb dezelfde mp3 speler en ook een paar kenwood speakers achter (voor heb ik pioneer en in de kofferbak een bas-geval) en ik heb nergens last van

heb die mp3 speler nog maar 1x over horen slaan en dat was bij een diepe kuil in het asfalt die ik te laat zag... van kraken heb ik geen last

zou niet weten waar je het probleem zoeken moet :?
Pagina: 1