Toon posts:

probleempje met 3 video kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mannen en vrouwen....

curieus en furieus kan met ervan worden.....

getest op 2 pc's (1x onboard / 1x agp video kaart) / XP home en prof

gekocht: 1x pci ATI + 1x pci TNT (32 mb en XP compatible)

het probleem:

wanneer beide kaarten ingeprikt worden dan kan 1 van de pci kaarten niet starten (code 10) terwijl de drivers/updates/firmware enz enz allemaal correct is. Afzonderlijk van elkaar werken beide kaarten zonder probleem alleen niet samen.

Resume: weet iemand de juiste oplossing om een pc met 3 kaarten aan de praat te krijgen en excuseer als ik een reeds bestaande topic niet kon vinden)

Verwijderd

Je moet in het bios instellen dat de PCI kaart de primaire kaart is. Dan moet je in windows de AGP kaart als hoofdkaart selecteren en eventueel de taakbalk naar de agp-kaart verplaatsen.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Je probleem ligt in het feit dat de kaarten die je hebt al wat verouderd zijn en dus alleen maar willen werken wanneer ze in het BIOS als Primaire kaart zijn ingesteld. En dat kan er maar eentje zijn :)

oplossing: Een van je twee kaarten moet vervangen voor een dual kaart, of je moet nieuwere pci-kaarten gebruiken die wel als Secundaire kaart kunnen.

EDIT

In mijn verhaal zit wel een kern van waarheid, maar het klopt niet helemaal wat ik zeg omdat ik niet helemaal goed heb zitten lezen B)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al geprobeerd en het mocht helaas niet baten......

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Hebben ze toevallig allebei dezelfde IRQ / invoer uitvoer adressen? Zo ja, zet die dan even op wat anders. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 30 augustus 2002 @ 20:05:
Hebben ze toevallig allebei dezelfde IRQ / invoer uitvoer adressen? Zo ja, zet die dan even op wat anders. :)
Hij laat geen systeembronnen zien omdat één van de kaarten niet start, er is in principe dus nog geen conflict

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:02:
Dat heb ik ook al geprobeerd en het mocht helaas niet baten......
Het werkte voor mij wel met een GeForce DDR (agp uiteraard) en een S3 Virge DX in combinatie met een Asus P3B-F.

• Positron

Positron

Startkabelaar, misschien kun je even iets duidelijker zijn over wat je nu eigenlijk hebt. Laten we ervanuitgaan dat geen van de videokaarten kapot is.

Dus welk moederbord en welke videokaarten, want ik snap het niet helemaal. Zo ik het nu 'begrijp' heb je een Moederbord met onboard grafische 'kaart' (AGP) met daarbij een PCIkaart van ATI en een PCIkaart met TNT (1?) chip erop.

Graag een overzicht van wat je nu draaiende hebt en ook graag wat de types van de kaarten/chipsets. Dat geeft ons veel meer inzicht in je systeem en geeft meer kans op herkenning van de uitzonderingen die er voor bepaalde types van kaarten bestaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's..... een PIII 800 met een onboard troepje en een PVI 2000 met een AGP 64 mb (Radeon 7500) welke ik dus als "test" pc's gebruikt heb. Op geen van beide systemen krijg ik dus die 2 extra pci videokaarten aan de praat. Beide kaarten zijn niet kapot gezien ze seperaat van elkaar gewoon werken.

De ene is een TNT 2 - 128-bit 5000-3d accelarator met 32 mb
de andere is een ATI Rage Pro 128 met 32 mb

waarom vraag ik dit: mijn oude pc draai ik ook op 3 schermen maar dan in combinatie met een matrox dualhead pci, deze pc is naar ons kantoor verhuisd. Gezien ik ook nog 2 dagen thuis werk heb ik dus op mijn nieuwe pc ook 3 schermen alleen het was onmogelijk om een pci Matrox kaart te krijgen.

• Positron

Positron

Het zijn allebei 32MB kaarten, niet echt oud dus. In ieder geval van een generatie waarvan het overgrote deel als Secundaire kaart zou moeten werken.

met: "Beide kaarten zijn niet kapot gezien ze seperaat van elkaar gewoon werken", bedoel je daarmee in een dual setup, of gewoon als enige kaart?

Wanneer je ze als kaart in hun eentje aan het werk krijgt: probeer dan eerst even of je een dual-setup aan de praat krijgt en ga daarna pas proberen of je er een triple van kan maken.

succes.

EDIT

In de meeste gevallen wordt bij een moederbord het IRQ van het AGP-slot gedeeld met één van de PCI-sloten. Check het boekje van je mobo er eens op, of probeer eens wat te wisselen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ff wat prutsen adh van je aanwijzigen....
Pagina: 1