Toon posts:

gif maken van ongeveer 25 foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al zitten zoeken in de search maar hier wordt het mij niet echt duidelijk.. geen duidelijk uitleg gevonden.. wat ik wil doen is het volgende:

Ik ben op introkamp geweest afgelopen week (AIM RULES.. voor de fellow AIM-ers hier >:) )... nu heb ik ongeveer 25 foto's van een ernie sluetel hanger en een flugel flesje.... nu wil ik daar dus een gif van maken met een verhaal lijn erin... (een groot bestand dus en geen losse plaatjes :D ).

mijn vraag is dus... welk programma / programma's zijn daarvoor het beste geschikt.. ik wil het dus in 1 bestand hebben en niet in meerdere html pagina's ofzo..

please help me...

Verwijderd

Ik denk dat je daar het beste een javascript slideshow van kan maken. Op http://www.hotscripts.com zullen heel wat scripts te vinden zijn.
Anders zou je er een animated gif van kunnen maken (wordt wel mega-groot). Animated gifs kun je bijvoorbeeld met ImageReady, Flash, Animation Studio, etc maken. Op http://tucows.wau.nl zul je nog wel meer (freeware) programma's kunnen vinden.

Verwijderd

je wil een GIF. Een plaatje dus.

Mijn tip: http://www.jasc.com -> Jasc Animation Shop (trial)
Dit is een van de betere GIF-maak-proggels.

Anders kan je het nog in flash doen oid.

Verwijderd

Waarom niet ImageReady (onderdeel Adobe Photoshop)?

Daar gaat het mee

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu gedaan met paint shop pro... animation shop.... werkt best simpel... maar je krijgt naar mijn gevoel beetje veel rand data... alle jpg's samen zijn net 2 MB de gif daarentegen is 3,5 MB groot ofzo.... maar hij werkt iig bedankt voor de info

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

Als ik jou was zou ik het in photoshop doen en het dan als web image opslaan daardoor blijft het plaatje klein en is dus snel te laden

Verwijderd

Topicstarter
hij laadt de plaatjes 1 voor 1 in... je ziet dus wel al wat staan ook al is nog niet de complete 3 mb binnen... hij begint weer met downloaden als het volgende plaatje aan de beurt is

is bij mij na 4 seconden....

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ehmm... ik zou Animation Shop _niet_ voor mn animated gifjes nemen!
Naar wat ik er van weet maakt hij echt veel overbodige zooi aan die allemaal niet in je gifje hoeven. En de compressie met 'schuifje hier, verminderde kleuren daar' is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ik kan ze zo niet noemen, maar er zijn way betere programma's!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Dark Blue schreef op 02 september 2002 @ 03:14:
<knip>
Ik kan ze zo niet noemen, maar er zijn way betere programma's!
--> Ulead GIF Animator :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Juist! Daar kwam ik gisteravond niet op, maar die is het inderdaad! Proberen dus :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Pelle

🚴‍♂️

Ga es kijken op tucows.com ofzo. Verder zijn de progjes van Adobe, Jasc en Ulead de meest gebruikte hiervoor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.