Toon posts:

WIN XP registerbestandsfout

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hier al een topic van is geweest, maar bij mij zit het ietsje anders:
Wanneer ik mijn pc op wil starten krijg ik de volgende foutmelding
--------------------------------------
STOP: c0000218 {Registerbestandfout}
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden:
\Systemroot\System32\Config\SOFTWARE
Of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet beschrijfbaar.
--------------------------------------

Mijn pc heb ik niet overclockt dus daar ligt het niet aan.
Nu heb ik alleen Windows Prof eropstaan en dus geen dual boot met een ander besturingssysteem.
Kan ik dit probleem dmv een opstartdiskette in DOS oplossen zodat ik weer gewoon Win XP kan gebruiken zonder te formatteren?
Ik heb namelijk weinig trek om de boel leeg te trekken aangezien er nog belangrijke bestanden opstaan.
Ik heb ook gelezen dat het met een bootable disk van Win XP moet kunnen, alleen heb ik deze helaas niet, dus is het dan misschien mogelijk om win 98 of ME vanuit DOS te installeren op een andere partitie (de HD was namelijk al in een aantal partities ingedeeld).

:? Wie weet wat ik kan doen zonder dat ik de HD hoef te formatteren? :?

Verwijderd

Volgens mij kun je dit dan doen: Het bestand 'SOFTWARE' van de Windows XP cd afhalen en daarna plaatsen in ....\WINDOWS\system32\config --> in deze map staat al het bestand SOFTWARE maar die is dus beschadigt.

Ik heb het zelfde probleem als jou al vaker gehad, als je het bovenstaande doet ben je wel al je instellingen kwijt. Het beste is even je HD formateren :'(

Probeer het eens zou ik zeggen.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Je hebt het register al teruggezet?

Zo ja, probeer dan eens de Repair Console (op de WinXP-cd).

Verwijderd

Misschien even met een win98 bootflop en dan uitvoeren: C:\fdisk /mbr
Weet niet of het werkt, het maakt alleen de master boot record opnieuw aan.

Verwijderd

Topicstarter
tsja, ik probeer eerst te kijken naar een manier waarop ik dus niet mijn hd hoef te formatteren omdat daar belangrijke handel opstaat en aangezien ik windows niet kan starten en dus alleen via dos op mijn hd kan komen, kan ik ook de bestanden niet backuppen.

En het register terugzetten met de Repair Console, kan toch alleen maar met een bootable win xp disk of niet?

Als ik namelijk setup.exe als comm geef in dos dan zegt ie dat dit in dos niet mogelijk is, dus ik kan van de win xp cd de setup niet zomaar draaien.

Ik heb dit wel met de cd van win 98 geprobeerd, alleen daar zit ik met het probleem dat deze volgens mij win 98 standaard op de c schijf zet, waar ik dus al XP op heb staan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:30:
Misschien even met een win98 bootflop en dan uitvoeren: C:\fdisk /mbr
Weet niet of het werkt, het maakt alleen de master boot record opnieuw aan.
dit ga ik ff proberen

Verwijderd

Als het allemaal niet zou werken kun je als laatste optie even een Ghost image maken. Ik weet niet of die van internet af te halen is. Het is gewoon een floppy met Ghost erop en het maakt een kopie van je HD. Je zult dan wel eerst even een andere partitie aan moeten maken (misschien met behulp van fdisk en anders met partition magic wat je ook zult moeten downloaden ergens.) of je moet van Disk to Disk doen. Maar dan moet je even je IDE kabel van je cd-rom eruit roppen en die aansluiten op een andere HD. Alleen voor backup dus. Zodat je niet al je belangrijke stuff kwijt bent.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik een bootable disk van WIN XP prof kan regelen, kan ik dan gewoon in DOS de setup uitvoeren van WINXP en dan wel het register herstellen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat kan met recovery console. Even zoeken op de Microsoft Knowledge base hoe dit werkt.. :)

Ghost is overigens gewoon betaalde software, die zal niet zomaar ergens op internet te krijgen zijn, tenzij je voldoende hebt aan een trial versie..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:39:
Dat kan met recovery console. Even zoeken op de Microsoft Knowledge base hoe dit werkt.. :)

Ghost is overigens gewoon betaalde software, die zal niet zomaar ergens op internet te krijgen zijn, tenzij je voldoende hebt aan een trial versie..
Zou je dit misschien verder toe willen lichten?
Zo goed ben ik nou ook weer niet in software

Verwijderd

blackd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:39:

Mja, is dit ook met dat floppy zo dan? Op de zaak hebben we er zo'n 300 liggen })

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens in de WOS FAQ, daar staat een link naar de Microsoft Knowledge base, daar typ je recovery console in en dan krijg je o.a. een beschrijving hiervan..

snie moeilijk toch :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
thnx, zal ff sjekken

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10

ZaWoot

Red Is The Color

heb 't zelfde probleem, en ik dacht, laat ik maar recovery gebruiken via het setup scherm (opgestart mbv CD-Rom) maar dan krijg ik de melding dat windoos geen vaste schijfcontrollers kan vinden. (terwijl mijn samsung toch echt wordt gemeld als primair in de boot) Hebben deze problemen mischien directe betrekking tot elkaar ?
Verder ben ik nu aan het proberen de \repair te kopieren zoals hierboven beschreven. (win98 opstartdisk gebruikt) alleen gaat het kopieren o n g e l o o f e l i j k traag :(
Kan overigens wel normaal bij alle bestanden komen alleen voor een bestand van 1 mb is 'meneer' 20 minuten bezig ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het voor mekaar gekregen om dmv partition magic resque diskettes een partitie te maken die fat 32 is, zo heb ik eerst win 98 erop kunnen zetten en later windows xp, dus nu heb ik wel een dual boot en kan ik dus weer in windows komen.
Morgen zal ik proberen of ik de oude versie van xp weer aan de praat krijg

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Hehe, ik heb idd ook ff win98 erop gepleurd.....
Ga morgen een nieuw hd (erbij) kopen (waarschijnlijk 80gb maxtor) dus maar 's kijken wat voor een probs er dan tevoorschijn komen........

Verwijderd

Topicstarter
welke bestanden moet ik nu pcies terugzetten vanuit de repair map?
alleen software?
of alle bestanden zoals security, sam, userdiff enz?

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Alleen software was voor mij voldoende voor een herstel, nogmaals => je bent dan wel al je instellingen kwijt, suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik zal kijken wat ik kan doen, maar ik kan iig weer in windows komen dus het is opgelost.
bedankt allemaal
Pagina: 1