Ik weet dat hier al een topic van is geweest, maar bij mij zit het ietsje anders:
Wanneer ik mijn pc op wil starten krijg ik de volgende foutmelding
--------------------------------------
STOP: c0000218 {Registerbestandfout}
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden:
\Systemroot\System32\Config\SOFTWARE
Of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet beschrijfbaar.
Mijn pc heb ik niet overclockt dus daar ligt het niet aan.
Nu heb ik alleen Windows Prof eropstaan en dus geen dual boot met een ander besturingssysteem.
Kan ik dit probleem dmv een opstartdiskette in DOS oplossen zodat ik weer gewoon Win XP kan gebruiken zonder te formatteren?
Ik heb namelijk weinig trek om de boel leeg te trekken aangezien er nog belangrijke bestanden opstaan.
Ik heb ook gelezen dat het met een bootable disk van Win XP moet kunnen, alleen heb ik deze helaas niet, dus is het dan misschien mogelijk om win 98 of ME vanuit DOS te installeren op een andere partitie (de HD was namelijk al in een aantal partities ingedeeld).
Wie weet wat ik kan doen zonder dat ik de HD hoef te formatteren?
Wanneer ik mijn pc op wil starten krijg ik de volgende foutmelding
STOP: c0000218 {Registerbestandfout}
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden:
\Systemroot\System32\Config\SOFTWARE
Of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet beschrijfbaar.
Mijn pc heb ik niet overclockt dus daar ligt het niet aan.
Nu heb ik alleen Windows Prof eropstaan en dus geen dual boot met een ander besturingssysteem.
Kan ik dit probleem dmv een opstartdiskette in DOS oplossen zodat ik weer gewoon Win XP kan gebruiken zonder te formatteren?
Ik heb namelijk weinig trek om de boel leeg te trekken aangezien er nog belangrijke bestanden opstaan.
Ik heb ook gelezen dat het met een bootable disk van Win XP moet kunnen, alleen heb ik deze helaas niet, dus is het dan misschien mogelijk om win 98 of ME vanuit DOS te installeren op een andere partitie (de HD was namelijk al in een aantal partities ingedeeld).