Toon posts:

[IE/HTML] witte band, weg na refresh :/

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net een site gebouwd, waarin ik gebruik maak van een table met een width x height van 100% bij 100%. Wanneer ik de pagina laadt in Internet Explorer (6) krijg ik aan de rechterzijde en onderkant van de pagina een witte balk te zien.
Pas wanneer ik de pagina refresh verdwijnen de balken en sluit de tabel wel naadloos op de randen van de pagina aan.
Bij mijn broertje (ook IE6) had de pagina hetzelfde probleem. Na een F5 gegeven te hebben waren de balken echter weer weg om ook niet meer terug te komen. De paginamarges staan allemaal op 0.
Iemand enig idee hoe ik deze balken weg krijg? Volgens mij heb ik dit al eerder gezien op wat grote sites, dus ik ben iig niet de enige met het probleem.

;(

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
Zowel padding en margin van body als table op 0 ?

Lijkt me niet dat het aan de cellpadding zal liggen, maar je kunt proberen deze ook nog even op 0 te zetten..

Zou alleen niet weten waarom padding/margin zou verdwijnen naar een refresh, dus ik het niet het idee dat dit de oplossing is, maar je zou het kunnen proberen/controleren

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dit is een bug in IE, ik herkende het meteen toen je het schreef over dat 100%x100%.

Het is nogal crappy om je tabellen 100%x100% te maken, al zou ik ook niet weten hoe je het op kan lossen...
Je kunt er misschien een transparante pixel als spacer inzetten, met breedte 100%? Ik weet nml. niet of plaatjes daar op reageren... ik geloof zoiets van IE wel en NS niet dacht ik.

En anders zul je met Javascript de breedte en hoogte (innerWidth en InnerHeight geloof ik) van het scherm moeten opmeten, en dan vervolgens met
document.write ('<table width=" + breedte + " height=" + hoogte + "');
hem neer moeten zetten. Let op, dit is pseudo code! Ik kan bar weinig Javascript dus wil je dit gebruiken dan zul je het aan een pro moeten vragen.... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit werkt prima in IE, alleen NS en Mozilla ondersteunen (terecht) de height: 100% niet:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11