[mac & linux] LCD controller

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 17:41
Ik heb nu een mac die ik als mp3-box wil gebruiken en wil er graag een lcdtje met knopjes opzetten zodat ie zonder monitor muis of kb kan. Wat kan ik bij mac gebruiken voor de i/o?

Ik ben elektroklojo dus niet bang een beetje te solderen.

Het is een powermac 7500/100
En ik draai er linux op

zelf pci kaart maken een oplossing? Zo ja kan iemand mij zeggen hoe dat moet en hoe ik dat ga aansturen in linux.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Het makkelijkste is een gewoon serieel lcdtje te nemen, en die op je maccies seriele poort aansluiten. (Desnoods met converter) Die kun je n.l. gewoon aansturen onder Linux. 100 mhz (een 604 toch?) Is snel zat om Mp3 mee te spelen. Succes

Verwijderd

Is het niet handiger om een afstandsbediening te gebruiken? Gewoon zo'n compoort ding.

/ignore aub als dat niet kan op een Mac

• aequitas
Welke poort op de mac is dan de serieel? En kan ik die gewoon op dezelfde manier aansluiten als op een pc

Het is trouwens een ppc601 met 64 mem genoeg voor mp3 denk ik want macos had er geen problemem mee.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 16:16
de seriele poorten zijn die 2 ronde poortjes boven elkaar waar een printertje en een telefoon hoorntje bijstaan.

• aequitas
mooi, en dat is gewoon het zelfde aantal i/o's als bij een pc of is dat bij mac anders?

En worden die in linux hetzelfde benaderd zoals bij de i386?
Pagina: 1