[Laptop] Fujitsu Siemens Amilo D - FH2 drivers videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Arrrg.... :(

Onlangs een laptop aangeschaft, zie onderwerp, maar problemen met de videokaart. Het is een Ati Mobility kaartje. Ati Mobility Radeon M6 om het goed te zeggen.

Laptop wordt standaard geleverd met XP. Maar ware het niet dat er toch een reden is om Windows 2000 erop te zetten. Alles perfecto, maar één probleem:

Ik kan geen drivers vinden op ati.com en google ook niet voor de display drivers. De bijgeleverde driver ceedee heeft geen mogelijkheid (meer) om voor w2k drivers te kiezen, het heeft allen XP als optie.

Als ik XP drivers wil installeren dan vreet ie die niet en ergens anders nog een lagere versie gevonden, maar deze slikt ie ook niet. Bij opstarten krijg je de melding:

STOP: c0000263 {Entrypoint voor stuurprogramma niet gevonden}
Apparaatstuurprogramma \ blablabla........... 8)7

w2k-radeon-5-13-01-6071-efg hapt ie niet
Bijgeleverde drivers op de ceedee voor winme slikt hij ook niet

Khoop geen discussie te krijgen of waarom wel W2K en niet XP, dat is niet vraag.

Jullie zijn mijn laatste hoop......snif.... :'(

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

(jarig!)
Bij drivers voor een laptop moet je in 99% van de gevallen op de site van de fabrikant van de laptop zijn...dus ookal is het een ati kaart, toch op de siemens site kijken (als dat de fabrikant is)

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
En laat men nou net daar geen drivers te vinden zijn.

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Niemand een idee? Heb ondertussen nog niets kunnen vinden!

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Staat hier niks tussen?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Helaas had ik daar al gezocht, alleen AMILO_X800_VIDEO_XP_V.VIDEO_XP_V6.13.10.6015_BUILD_7.65.04-011228M1-231C.ZIP is daar te vinden en dat is alleen voor XP en zorgt er ook voor dat het systeem een blauw schermpje krijgt.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Oh ja, ik zie het nu ook, wel erg vreemd, net alsof iedereen XP gebruikt. Heb je ze al gemaild ofzo?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ja, al een mail verstuurd naar ze. Ik hoop dat ik antwoord krijg, ben bang van niet. Maar het moet toch gewoon niet kunnen dat er geen drivers zijn.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Staat er hier niets tussen? Het is op de Compaq site

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
koffercomputer schreef op 03 september 2002 @ 09:46:
Staat er hier niets tussen? Het is op de Compaq site
Ik heb al een x geprobeerd om deze drivers te installeren, maar krijg dan een melding dat de device niet compatible is. Nadeel bij laptops is dat het allemaal zo nauw werkt en echt afhankelijk is van de maker van de laptop.

Maar ik zal het nog wel eens even proberen, misschien staat hier wel een juiste bij.

BTW. Het is zo'n laptop die je kan kopen bij de AH, misschien helpt dit. Op site verwijzen ze gewoon naar de F-S helpdesk. Misschien eens proberen te bellen dan.

• Made4U
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat probleem had ik dus ook.
Ik gebruik dus met mijn Compaq laptoppie Windows XP en daar levert Compaq ook drivers voor, maar die worden zo traaaag ge-update. Voor Windows 2000 geven ze helemaal geen drivers :-(.
Dus het beste kan je deze drivers gebruiken, werken als een zonnetje: http://www.omegacorner.com

Zijn aangepaste drivers van ATi en werken op alle kaartjes, dus ook alle Mobility producten ;-).

/edit: Niet alle Mobility producten, wel alle Mobility Radeon producten 8)7 .

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Hee thanks! Ik zal es ff gaan checken of dit gaat werken.
Pagina: 1