systeem:
pentium 4 2.0 GHZ Northwood
asus p4b266
1 reepje 512 ddr ram cl2 266mhz twinmos
gainward geforce 4 ti 4200 64 mb goldensample
aopen 300 watt voeding
aopen hq-08 kast
80 gb western digital 7200rondjes per minuut
-------------------------------------------------------------------
Ok, naja ik zat dus lekker te gamen (Tactical Ops. maar welke gek interesseert dat nou
) . Na een kwartiertje krijg ik een oneindig lange pieptoon. Dus ik rebooten.
Pc start niet meer op. Fans draaien wel, hd spint op, ledjes branden groen (geeft aan dat mobo standby is enzo)...
Hij geeft tijdens opstarten (geen beeld !) geen error en hij post ook niet (1 piepje aan het begin van het opstarten betkent dat er geen fouten zijn).
In de Asus handleiding staat niet wat er kapot/mis is als er geen piepjes komen.
Ik heb dit probleem wel es eerder gehad, maar toen ging ik wat met het motherbord heen en weer schuiven en zorgen dat ie geen kortsluiting maakte met de backplate van de kast.
Nu deed ik dit weer. En voila hij startte weer op.
Nu bevriesde de pc weer... (lange irritant piep etc..)
Dus ik d8.. ff wat aan dat mobo sjorren...
Ik start de pc weer op in de hoop dat ie het weer doet maar nee hoor..
toen heb ik wat mensen gecontacteerd op msn , en die het probleem voorgelgd...
Deze personen kwamen wel met een paar logische dingen maar het bleek (uiteraard!
) niet te helpen.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Alles afgekoppeld behalve videokaart, voeding, geheugen, cpu, en power connector en speaker...
- Andere videokaart (weliswaaar pci maar dat mag toch nix uitmaken)
- CPU eruit gehaald en weer opnieuw erin gedaan.
- Stroom er een tijdje af gehad
- Bios paar keer geresed
pffff wat een langverhaal
ps: naar de winkel is niet een oplossing (kan natuurlijk wel maar komt ff slecht uit etc..)
ps2: aan de warmte kan het niet liggen... 40graden is de CPU en heb er 3 casefans in hangen!
ps3: owjah ik weet zeker dat hij nu geen kortsluiting maakt want ik heb de mobo nu op een kartonnen (nike
) doos liggen naast de kast!
Degene die met het probleem fixed... staat een mooie beloning te w88
pentium 4 2.0 GHZ Northwood
asus p4b266
1 reepje 512 ddr ram cl2 266mhz twinmos
gainward geforce 4 ti 4200 64 mb goldensample
aopen 300 watt voeding
aopen hq-08 kast
80 gb western digital 7200rondjes per minuut
-------------------------------------------------------------------
Ok, naja ik zat dus lekker te gamen (Tactical Ops. maar welke gek interesseert dat nou
Pc start niet meer op. Fans draaien wel, hd spint op, ledjes branden groen (geeft aan dat mobo standby is enzo)...
Hij geeft tijdens opstarten (geen beeld !) geen error en hij post ook niet (1 piepje aan het begin van het opstarten betkent dat er geen fouten zijn).
In de Asus handleiding staat niet wat er kapot/mis is als er geen piepjes komen.
Ik heb dit probleem wel es eerder gehad, maar toen ging ik wat met het motherbord heen en weer schuiven en zorgen dat ie geen kortsluiting maakte met de backplate van de kast.
Nu deed ik dit weer. En voila hij startte weer op.
Nu bevriesde de pc weer... (lange irritant piep etc..)
Dus ik d8.. ff wat aan dat mobo sjorren...
Ik start de pc weer op in de hoop dat ie het weer doet maar nee hoor..
toen heb ik wat mensen gecontacteerd op msn , en die het probleem voorgelgd...
Deze personen kwamen wel met een paar logische dingen maar het bleek (uiteraard!
Wat ik al heb geprobeerd:
- Alles afgekoppeld behalve videokaart, voeding, geheugen, cpu, en power connector en speaker...
- Andere videokaart (weliswaaar pci maar dat mag toch nix uitmaken)
- CPU eruit gehaald en weer opnieuw erin gedaan.
- Stroom er een tijdje af gehad
- Bios paar keer geresed
pffff wat een langverhaal
ps: naar de winkel is niet een oplossing (kan natuurlijk wel maar komt ff slecht uit etc..)
ps2: aan de warmte kan het niet liggen... 40graden is de CPU en heb er 3 casefans in hangen!
ps3: owjah ik weet zeker dat hij nu geen kortsluiting maakt want ik heb de mobo nu op een kartonnen (nike
Degene die met het probleem fixed... staat een mooie beloning te w88