Toon posts:

na spel doet pc haast nix meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
systeem:

pentium 4 2.0 GHZ Northwood
asus p4b266
1 reepje 512 ddr ram cl2 266mhz twinmos
gainward geforce 4 ti 4200 64 mb goldensample
aopen 300 watt voeding
aopen hq-08 kast
80 gb western digital 7200rondjes per minuut

-------------------------------------------------------------------

Ok, naja ik zat dus lekker te gamen (Tactical Ops. maar welke gek interesseert dat nou :P) . Na een kwartiertje krijg ik een oneindig lange pieptoon. Dus ik rebooten.
Pc start niet meer op. Fans draaien wel, hd spint op, ledjes branden groen (geeft aan dat mobo standby is enzo)...
Hij geeft tijdens opstarten (geen beeld !) geen error en hij post ook niet (1 piepje aan het begin van het opstarten betkent dat er geen fouten zijn).
In de Asus handleiding staat niet wat er kapot/mis is als er geen piepjes komen.

Ik heb dit probleem wel es eerder gehad, maar toen ging ik wat met het motherbord heen en weer schuiven en zorgen dat ie geen kortsluiting maakte met de backplate van de kast.

Nu deed ik dit weer. En voila hij startte weer op.
Nu bevriesde de pc weer... (lange irritant piep etc..)
Dus ik d8.. ff wat aan dat mobo sjorren...
Ik start de pc weer op in de hoop dat ie het weer doet maar nee hoor.. :(
toen heb ik wat mensen gecontacteerd op msn , en die het probleem voorgelgd...
Deze personen kwamen wel met een paar logische dingen maar het bleek (uiteraard! :( ) niet te helpen.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Alles afgekoppeld behalve videokaart, voeding, geheugen, cpu, en power connector en speaker...
- Andere videokaart (weliswaaar pci maar dat mag toch nix uitmaken)
- CPU eruit gehaald en weer opnieuw erin gedaan.
- Stroom er een tijdje af gehad
- Bios paar keer geresed

pffff wat een langverhaal :)

ps: naar de winkel is niet een oplossing (kan natuurlijk wel maar komt ff slecht uit etc..)

ps2: aan de warmte kan het niet liggen... 40graden is de CPU en heb er 3 casefans in hangen!

ps3: owjah ik weet zeker dat hij nu geen kortsluiting maakt want ik heb de mobo nu op een kartonnen (nike :P ) doos liggen naast de kast!

Degene die met het probleem fixed... staat een mooie beloning te w88 :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
ander geheugen proberen? andere voeding?

en anders heb je kans dat je mobo fucked is :(

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oplossing:

zet volgende keer je PC goed in elkaar....

kortsluiting met backplate.... tssk..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

. w o u t e r . schreef op 30 augustus 2002 @ 18:36:
Oplossing:

Anders ga je even iemand afzeiken die nu met een redelijk groot probleem zit..... :O

Verwijderd

Topicstarter
. w o u t e r . schreef op 30 augustus 2002 @ 18:36:
Oplossing:

jah hallo, ik heb hem voor 50harde euro's laten assembleren ! :(
sjeees zeg dan nix!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmmmz; dan laat je die winkel waar je het hebt laten assembleren opdraaien voor de kosten... als je daar 50 euro voor betaalt mag je aannemen dat de boel geen kortsluiting maakt.

Verwijderd

Topicstarter
. w o u t e r . schreef op 30 augustus 2002 @ 18:38:
Hmmmz; dan laat je die winkel waar je het hebt laten assembleren opdraaien voor de kosten... als je daar 50 euro voor betaalt mag je aannemen dat de boel geen kortsluiting maakt.
weet ik maar ik zette dit ook erbij he: ps: naar de winkel is niet een oplossing (kan natuurlijk wel maar komt ff slecht uit etc..)

Verwijderd

haal heel de boel es uit je kast, en zie es of ie dan wel start. Dan ben je nl zeker dat je mobo geen kortsluiting maakt tegen je backplate. Doet ie dan nog nix, dan vrees ik dat je mobo wel es gaar zou kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 18:41:
haal heel de boel es uit je kast, en zie es of ie dan wel start. Dan ben je nl zeker dat je mobo geen kortsluiting maakt tegen je backplate. Doet ie dan nog nix, dan vrees ik dat je mobo wel es gaar zou kunnen zijn.
:) stond in topic dat ik mobo op kartonnen doos nu heb liggen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ff wat geporbeerd:

zonder cpu booten ----> geeft piepjes!
zonder ram booten ----> mobo geeft geen piepjes! (wat wel moet!

misschien kunnen jullie hier iets mee...

Verwijderd

Is het niet een idee om je geheugen eens in een ander bankje te zetten of ander geheugen van iemand te lenen?

Als het je probleem oplost, koop dan maar van mijn beloning een ijsje voor jezelf om bij te komen van de schrik 8)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:38:
Is het niet een idee om je geheugen eens in een ander bankje te zetten of ander geheugen van iemand te lenen?

Als het je probleem oplost, koop dan maar van mijn beloning een ijsje voor jezelf om bij te komen van de schrik 8)
lol, :P, nee ik heb het geheugen in alle bankjes geporbeerd en iedereen die "het wel wil uitlenen" heeft sdram...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:29:
ik heb net ff wat geporbeerd:

zonder cpu booten ----> geeft piepjes!
zonder ram booten ----> mobo geeft geen piepjes! (wat wel moet!

misschien kunnen jullie hier iets mee...
Hoeveel/welke piepjes geeft ie dan wanneer je zonder CPU opstart?
Het is idd vaag dat ie zonder RAM niet piept :?

Ik gooi het op een brakke mobo..

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 30-08-2002 19:45 . Reden: typoo ]

Verwijderd

Op welk moment loopt je pc vast bij het opstarten? Bij het bekijken van je geheugen? heb je in safe mode opstarten al geprobeerd (vast wel maar toch ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:45:
Op welk moment loopt je pc vast bij het opstarten? Bij het bekijken van je geheugen? heb je in safe mode opstarten al geprobeerd (vast wel maar toch ;) )
nou, ik krijg geneens beeld... lees ff beter het topic dan weet je van hoe en wat...

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 30 augustus 2002 @ 19:44:
[...]
Hoeveel/welke piepjes geeft ie dan wanneer je zonder CPU opstart?
Het is idd vaag dat ie zonder RAM niet piept :?

Ik gooi het op een brakke mobo..
no dram installad or detected = long beeps in an endless loop
die van cpu staat er niet in maar dat ga net zoals een auto met sirence :P (serieus!)

Verwijderd

Owkeej sorry ik had begrepen dat je het wel kreeg, maar dat ie vanzelf op een zwart beeld sprong zeg maar, foutje.... Anyway sterkte ermee ( Ik wordt te oud voor zulke verhalen, en mensen helpen die bijna alles geprobeerd hebben lukt ook niet zo snel meer ... zucht.. ) ;)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Probeer maar ff 24 uur uit te laten en dan op te starten.
Misschien ook nogmaals alle onderdelen te verwijderen en dan weer terug te plaatsen.
Let ook op de resetknop, kan ook stuk zijn gegaan.
Eventueel contakten schoonmaken met een gommetje.
Mijn ervaring met een MSI bord iig

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:50
bios reset geprobeerd? ff batterijtje paar minuutjes eruit halen. isa vga kaartje geprobeerd: kan zijn dat je bios fucked is en dattie alleen nog isa kaartjes ondersteunt om te kunnen flashen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Meet je spaningen es op terwijl hij niks meer doet

Iperf

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:20
Hoorde je misschien een knal (letje) toen je pc ermee ophield? Kortsluiting kan namelijk vrij gemakkelijk een condensator opblazen. Eventueel alle cond. aflopen. Als er een opgeblazen is dan ligt er allemaal "papier" omheen. Of is ie aan de bovenkant open gescheurd. Anders zou ik toch even een ander moederbord lenen van een maat/vriend/vriendin/werk. Om er zeker van te zijn dat het aan je moederbord ligt.

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Ik denk dat je geheugenbankje naar t*fus is. Zoiets heb ik ook een keer gehad. Had ik denk ik verrotte geheugen erin gepleurd en zette de comp aan. Dat ding begon gelijk te piepen en er kwam een verbrand geurtje uit de kast. Gelijk de comp uitgepleurd en geheugen eruit gesloopt en toen deed ie het gelukkig weer.

Heb je al aan je bankje geroken of ie een beetje verbrand ruikt?
Zitten er visuele beschadigingen op (doorgebrand)?

Aye aye captain

Pagina: 1