Feature: sorteren op aantal replies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:04
Bij het lezen van het topic [URL=glibc]Jammer van GoT[/URL] kwam ik op een idee.

Veel gebruikers van het eerste uur (waar ik zelf overigens niet bij hoor) balen van het dalende niveau op GoT. Een veelgehoorde klacht is dat er veel gepost wordt in 'makkelijke' topics, waarvan er dan ook nog eens veel te veel geopend worden tegenwoordig.

Hierdoor blijven lastigere vragen liggen en dus zakken ze snel naar beneden, zodat wanneer je 1 keer per dag GoT checkt sommige vragen die nog geen 4 uur geleden zijn gesteld al zover naar beneden zijn gezakt dat je ze niet eens meer ziet, of je moet echt de moeite nemen om tussen alle 'ik-ben-te-lam-om-ff-google-te-gebruiken' topics door deze onderbelichtte topics terug te vinden.

Een deel van de oorzaak is dat er gewoon meer mensen op GoT komen, er dus meer topics geopend worden, en ook wel eens met een wat lager niveau dan voorheen (subtiel uitgedrukt, als ik Nelske e.a. goed begrijp).

Naast allerlei andere dingen die hier misschien aan gedaan kunnen worden en waar ik me niet mee zal bemoeien :) heb ik een simpel idee dat misschien wel helpt: als je de 'recente' topics in een sub-forum nou eens zou kunnen sorteren op het aantal replies, door in de balk bovenaan 'replies' klikbaar te maken? Neem bijvoorbeeld NOS, ik kan daar nu zo 3 topics vinden die gewoon een wat lastiger vraag stellen (bv. over port forwarding, en dan niet zo'n default n00b vraag), en waar niet op gereageerd wordt. Inmiddels staan ze zo laag dat ik de kans dat dit nog gaat gebeuren om en nabij de 0 inschat.

Als je, zeg, eens per dag zou sorteren op aantal replies, kun je sneller zien of er nog topics zijn waar je misschien iets nuttigs te melden hebt, maar waar gewoon verder nog niemand een oplossing voor wist.

Qua technische uitwerking heb ik geen idee of dit wel kan natuurlijk (extra load vanwege extra sorteerwerk enzo), en nee, uiteraard had ik dit niet even kunnen bedenken voordat React gemaakt werd 8)

Oh ja btw, uiteraard heb ik de search gebruikt, en ik kon geen vergelijkbare voorstellen vinden. Als dit desondanks al eerder is voorgesteld, gooi 'm dan gerust op slot hoor :)

Dus...wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

op zich zou het handig zijn, maar er zijn vast ook wel nadelen aan te vinden, zoals bijvoorbeeld techposters, die alleen in de grotere topics posten omdat het dan minder opvalt, ik noem maar wat, is iets wat als eerste in mij opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:04
ik wil dit ook niet als 'standaard' instelling, dat zou erg irritant zijn.

Standaard krijg je het gewoon net als het nu is, maar door van de tekst 'replies' (bovenaan de lijst met topics) een link te maken en alleen dan te sorteren op aantal replies, kun je zien of er nog topics zijn waar (bijna) niemand reageert.

Dus dat nadeel zie ik niet zo...