ik heb last van een zeer irritant probleem. ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen:
ik heb een PHP pagina gemaakt met daarop wat code en een HTML form. als je op submit klikt, wordt de pagina opnieuw geladen en worden de gegevens in het PHP script verwerkt. dat PHP script staat dus helemaal bovenaan de pagina.
nu is het probleem, telkens als ik het HTML form invul en op "submit" klik, krijg ik de volgende foutmelding: Notice: Undefined variable: username in c:\webroot\infonia\index.php on line 49. Het lijkt er dus op dat de webserver de POST variabelen niet doorstuurt / meegeeft. Hoe is dit op te lossen?
hier nog mijn code:
ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. ik zit behoorlijk vast. Alvast hartelijk dank!
ik heb een PHP pagina gemaakt met daarop wat code en een HTML form. als je op submit klikt, wordt de pagina opnieuw geladen en worden de gegevens in het PHP script verwerkt. dat PHP script staat dus helemaal bovenaan de pagina.
nu is het probleem, telkens als ik het HTML form invul en op "submit" klik, krijg ik de volgende foutmelding: Notice: Undefined variable: username in c:\webroot\infonia\index.php on line 49. Het lijkt er dus op dat de webserver de POST variabelen niet doorstuurt / meegeeft. Hoe is dit op te lossen?
hier nog mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?
if($username && $password)
{
echo "ingelogd";
}
else
{
?>
<form name="form" method="post" action="<? $PHP_SELF ?>">
Gebruikersnaam:<br>
<input type="text" name="username" class="invoerveld">
<br>
Wachtwoord:<br>
<input type="password" name="password" class="invoerveld">
<br>
<input type="checkbox" name="checkbox" value="checkbox">
Blijf ingelogd<br>
<br>
<input type="submit" name="submit" value="Inloggen" class="invoerveld">
</form>
<?
}
?> |
ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. ik zit behoorlijk vast. Alvast hartelijk dank!
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost