Toon posts:

[asp] mail breekt regels automatisch af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik de CDONTS.newMail gebruik en ik stuur hier een mail mee, wordt de content op een regel automatisch afgebroken, als dit langer dan 70 tekens per regel wordt.

Ik gebruik de volgende functie om een mail te versturen:

Function mail(mailto, mailfrom, subject, body)
Set Mailer = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
Mailer.From= mailfrom
Mailer.To = mailto
Mailer.Subject = subject
Mailer.Body = body
Mailer.Send
Set mailer = nothing
End Function

Is er een manier om te voorkomen dat de content automatisch wordt afgebroken? Ik stuur namelijk een url mee. Deze werkt niet meer als er een newline-teken tussen staat.

Thanx in advance :)

Verwijderd

CDONTS dumpt een file in de mail in dir van de SMTP service. CHeck die eerst of de regels al zijn afgebroken of niet. 10 tegen 1 dat de SMTP service dit doet, dus die zul je dan moeten instellen. Gebruik je Exchange, dan zul je het daarin moeten wijzigen.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
je kunt ook je mail opmaken in html

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik inderdaad dan maar kies voor html-opmaak. krijgen mail-lezers die geen html-opmaak ondersteunen dan helemaal neits te zien, of zien ze dan de html-code van het bericht?

Of kan je er wel vanuit gaan dat html wel door iedereen ondersteunt wordt?

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 17:56:
CDONTS dumpt een file in de mail in dir van de SMTP service. CHeck die eerst of de regels al zijn afgebroken of niet. 10 tegen 1 dat de SMTP service dit doet, dus die zul je dan moeten instellen. Gebruik je Exchange, dan zul je het daarin moeten wijzigen.
Ik denk het niet. Ik had het laatst ook met CDONTS. Toen ik switchte naar JMail was het probleem weg. En ik had JMail ingesteld om via de SMTP pickup dir te werken, oftewel, op dezelfde manier als CDONTS dus. Het zit dus echt in het CDONTS object.

Meeste mail clients ondersteunen wel HTML mail, dus dat moet niet zoveel uitmaken. Of je moet alleen korte zinnen in je mail gebruiken :)

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 18:49:
krijgen mail-lezers die geen html-opmaak ondersteunen dan helemaal neits te zien, of zien ze dan de html-code van het bericht?
Of kan je er wel vanuit gaan dat html wel door iedereen ondersteunt wordt?
voor zover ik me kan herrinneren krijgen ze dan inderdaad de html-code
maar ik denk dat 99% van de mensheid met email inmiddels wel html-berichten kan ontvangen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanx allemaal. Ik ga de opmaak veranderen naar html

Verwijderd

Je zou ook eventueel een redirect URL kunnen maken. Dan zet je in je mail iets als http://www.mijndomein.nl/cgi-bin/redirect.cgi?719892 en die URL redirect mensen gelijk naar de juiste pagina met de (te) lang URL. Deze oplossing zie je geregeld voor plaintext mails, werkt perfect.

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Je hoeft geen html te gebruiken, zie deze pagina
dus gewoon dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Function mail(mailto, mailfrom, subject, body)
Set Mailer = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail") 

Mailer.BodyFormat=1
Mailer.MailFormat=0

Mailer.From= mailfrom
Mailer.To = mailto
Mailer.Subject = subject
Mailer.Body = body
Mailer.Send
Set mailer = nothing
End Function
Pagina: 1