CPU upgraden, welke te nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Ik heb al een tijdje geen upgrade meer gedaan en heb ook het nieuws omtrent nieuwe ontwikkelingen nauwelijks meer gevolgd. Ik heb nu een T-bird 1400 op een MSI KT266 zitten.
Vooral met de CPU's raak ik een beetje in de war. Dat XP's sneller zijn dan mijn huidige CPU, dat is me duidelijk. Maar zijn ze veel sneller? En produceren zijn daarom ook niet veel warmte? En sommige XP's schijnen 0.13 micro core te hebben en sommige weer niet. Hoe kom ik daar dan achter? En zijn die dan ook beter?
Verder ben ik benieuwd naar wat momenteel een goed MSI bord is, die dan ook nog eens compatible is met mijn huidige PC2100 RAM geheugen.

Kan iemand me helpen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar loopt in OH een topic over: ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 2 :)

Persoonlijk zou ik gewoon wachten tot iets uitkomt wat ongeveer 2x sneller is. Bijvoorbeeld een AMD Barton op een KT400 plankje. Jouw huidige systeem kan imo nog wel mee door, maar dat ben ik :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Tigertje schreef op 30 augustus 2002 @ 17:49:
Ik heb al een tijdje geen upgrade meer gedaan en heb ook het nieuws omtrent nieuwe ontwikkelingen nauwelijks meer gevolgd. Ik heb nu een T-bird 1400 op een MSI KT266 zitten.
Lijkt me voorlopig nog snel zat
Vooral met de CPU's raak ik een beetje in de war. Dat XP's sneller zijn dan mijn huidige CPU, dat is me duidelijk. Maar zijn ze veel sneller?
Hangt van je defenitie van "veel" af. Een XP1500+ is niet zoveel sneller :+
En produceren zijn daarom ook niet veel warmte?
Ik vind mijn XP1800+ maar veel warmte produceren, behoorlijke en lawaaïge koeler erop en dan nog 50 graden. Prima temp voor zo'n proc, maar ja, ik ben een P3 + kutkoeler gewend die nog een stuk koeler is. Maar waarom zou je je over de warmte zorgen maken, als het maar blijft werken... :X
En sommige XP's schijnen 0.13 micro core te hebben en sommige weer niet. Hoe kom ik daar dan achter? En zijn die dan ook beter?
[rml][ ATHLONXP] Klopt dit overzicht van Athlon XP processors[/rml]/
Verder ben ik benieuwd naar wat momenteel een goed MSI bord is, die dan ook nog eens compatible is met mijn huidige PC2100 RAM geheugen.
Op dit moment zou je naar een MSI KT3 Ultra (ARU) kunnen kijken. Zie ook -= Het Grote MSI KT3 Ultra Topic =-
Kan iemand me helpen?
Denk dat we verder weinig kunnen helpen, zal wel een slotje worden denk ik zo, want dit kun je makkelijk opzoeken..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

De athlon xp's zijn wat sneller en wat minder warm, maar tb 1400 lijkt me wel genoeg eerst :)

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
klok je athlon over naar over de 1500 mhz en je zit bijna op de snelheid van een xp 1800+

B)

Verwijderd

De XP 2400+ en XP 2600+, die beide sinds zeer kort op de markt verkrijgbaar zijn, zijn de eerste twee XP's met een Thoroughbred B core. De XP 2700+, die naar verwachting binnenkort uitkomt, gaat niet op jouw moederbord passen, omdat deze een FSB heeft van 333 MHz en dit wordt niet officieel ondersteund (OCen buiten beschouwing gelaten). Alle XP´s tot nu toe hebben een FSB van 266 MHz. Kortom, deze 2 CPUs zijn je beste upgrademogelijkheid met dit socket A mobo. Mijn advies is om even te wachten totdat deze Thorugbred B core CPUs betaalbaar zijn. Zeg zo´n 3 maanden. Je Athlon 1400 is voorlopoig snel genoeg,

Het is voor jouw niet relevant of de CPU gebakken is met een 0.13 micron procedé. Volgens mij hebben de XP 2200+ en hoger een 0.13 micron productiemethode. Waar het echter om gaat is de OCbaarheid. De Palomino´s en Thoroughbred A staan bekend om hun relatief slechte OCbaarheid. De Thoroughbred B core doet het een stuk beter. Over warmte hoef jij je ook niet druk te maken zolang je voor goede koeling zorgt.

Verwijderd

en hoeveel €uros je er voor overhebt :)

(verdori € werkt ook eindelijk)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Kweenie hoeveel RAM je nu hebt, maar wat extra daarvan zou wel eens de slimste upgrade kunnen zijn...
Ik heb een Duron 1000 (eik 950) met 384 MB RAM en ik heb niet de indruk dattie nou ultra traag is. Ik wacht ook maar tot er iets met KT400 en Serial ATA ofzo komt denk ik.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

victorvo schreef op 30 augustus 2002 @ 19:59:
Kweenie hoeveel RAM je nu hebt, maar wat extra daarvan zou wel eens de slimste upgrade kunnen zijn...
Ik heb een Duron 1000 (eik 950) met 384 MB RAM en ik heb niet de indruk dattie nou ultra traag is. Ik wacht ook maar tot er iets met KT400 en Serial ATA ofzo komt denk ik.
my point exactly

wegens het feit dat ik een 1@1.1 heb
512mb SDRAM heb
en het feit dat het een ECS bord is :)
en dat het anders veel € in een keer :) en k heb al zo weinig!! :(

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

je kan ook wachten op de nwe. nForce 2 chipset en daarbij een AMD 2700+ (met FSB 333MHz ??) en dan gelijk 333 MHz DDR, dan zal je t wel merken! :9~

inderdaad AAD

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Volgens mij kan je bordje max een 2000+ hebben op dit moment. Ik zou inderdaad nog ff wacthen tot de prijs nog iets zakt en dan deze erin gooien. Dan kan hij nog weer een tijd mee :)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Ik draai Windows ME op mijn compu en dan heeft extra RAM, bovenop de 256 die er al inzitten niet zoveel zin, volgens mij. Tenminste, dat ik vaak zeggen.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb zelf een Tbird 1200 vervangen door een XP 1800+ Werkt goed, maar merk er niet verschrikkelijk veel van. Valt nog het meeste op bij Photoshop filters. Wel is tie wat koeler 42 gr.

Als je wat wilt upgraden wat je echt merkt, dan kan je altijd een goede raid controller nemen met 2 snelle hd's. Als je ergens iets van merkt dan is dat het wel :)

Kost wel wat meer...

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

marsian schreef op 30 augustus 2002 @ 19:49:
klok je athlon over naar over de 1500 mhz en je zit bijna op de snelheid van een xp 1800+

B)
Nee, een ahtlon xp 1800 is evensnel als een thunderbird van 1800 mhz (als die zou bestaan)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Tips te over, voor upgrade's is het niet de bedoeling dat we je aan het handje nemen; een beetje zelfredzaamheid is een vereiste alhier (check reviews en dat soort zaken) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.