[gnome2] Wat heb ik allemaal nodig?

Pagina: 1
Acties:

• re.run
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 20:14
Ik ooit eens eerder redhat als dualboot op mijn werk gehad maar heb daar verder weinig meer mee gedaan. Nu zag ik hier een screenshot van gnome2 en dat is toch wel erg mooi.

Ik heb hier de verschillende topics gelezen over welke verschillende versies er allemaal zijn alleen wat ik nog niet begrijp is wat ik nou allemaal nodig heb om gnome2 te draaien?

Moet ik debian installeren? En komt daar overheen dan gnome2? Of kun je gnome2 al gelijk installeren? Wat zijn eigenlijk de minimale systeem specs voor gnome2? Ik heb nog een oude p166 MMX waar ik het op wil proberen met iets van 48 mb geheugen?

Alvast bedankt...

none

Verwijderd

je moet iig niet per se debian hebben, gnome is niet distro-afhankelijk

het ligt erook aan hoe je het installeert, bij gentoo krijg je dan automatisch de dependencies bijvoorbeeld

met rpm weet ik niet precies hoe het zit, kijk ook eens op http://gnome.org zou ik zeggen

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:26

JJJ

Iig, je zegt het zelf al: gnome2 ziet er erg mooi uit, dus kun je ook wel doorredeneren dat het dan ook wel zwaar zal zijn. Ik denk niet dat het echt werkbaar is op een P166 mmx met 48 mb ram... als je dan per se X wilt raad ik fluxbox aan.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
re.run schreef op 30 augustus 2002 @ 17:11:
Ik heb nog een oude p166 MMX waar ik het op wil proberen met iets van 48 mb geheugen?

Alvast bedankt...
Dan ga je denk ik een hele slechte indruk krijgen van gnome2. hij heeft erg veel geheugen nodig :(

Probeer het als het even kan op een snellere machine met meer ram.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• re.run
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 20:14
Ok... thanks. Ik ga maar gewoon debain installeren via ftp zoals hier in de "tutorial" staat.

Nog een laatste vraag. Ik mijn hd gepartitioneerd. op de 2e partitie staat nog aardig wat data die ik wil behouden. Kan dit blijven staan of moet ik dit gaan backuppen. Ik weet nl. niet of tijdens de installatie die schijf wordt geformat.

none

Verwijderd

Als je echt een goede indruk van GNOME2 wilt krijgen zou ik wachten op Red Hat 8.0 of de beta (null) daarvan installeren..
Pagina: 1