Toon posts:

[ADSL] via laptop TU/e == Error 769

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via een regeling op de TU/e heb ik deze laptop 'gekregen'.
Mooi en aardig, maar ik krijg hem thuis niet achter de ADSL van Planet (Ethernetmodem).

De volgende melding krijg ik (met de juiste (inbel)instellingen, precies zoals Planet het aangeeft) elke keer:
code:
1
Error 769: The specified destination is not reachable.

Het lijkt er op dat de modem niet eens 'bereikt' wordt, waar zit de fout?

Ik draai Windows 2000 Pro

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is het modem wel te pingen? De netwerkkaart zelf? Zoja, dan is het hoogstwaarschijnlijk je configuratie, heb je ergens IPX bijstaan bij de protocollen of heb je je beveiligingsopties in je VPN verbinding ofzo fout staan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
De modem is idd niet te pingen. Ik zal eerst eens wat aanhannesen met de protocollen, maar als het goed is is daar niets verkeerd aan...

Jullie horen nog van me :P

Verwijderd

Topicstarter
Okay, een paar 'bijzonderheden':
• als je in wil loggen kun je bij 'Log on to' kiezen uit 'TUE', 'this computer' en nog twee dingen (die niet kunnen zonder achter het netwerk te hangen bij de TU/e). Ik heb het vermoeden dat dit er ook wat mee te maken heeft, maar ik heb tot nu toe shit ervaring met netwerken/Win2000
• wanneer je de 'Local Area Connection' enabled geeft hij aan dat er wel of geen cable is geplugged: de netwerkkaart werkt dus wel (kan ik concluderen toch). Ook werkte i'net op de TU/e ook gewoon.
• mijn settings staan exact zoals hier staat aangegeven.

Mmm, hier weten ze ook niet wat die foutmelding inhoud...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2002 11:18 . Reden: Extra linkje ]

Verwijderd

ehm hier zijn de settings: instellingen van ip enzo : 10.0.0.150,255.255.255.0 en dan maak je een nieuwe verbinding aan en selecteer je vpn verbinding : 10.0.0.138 pc1 en dan ga je naar de eigenschappen van je verbinding zet hem op PPTP VPN en bij w8woord opties doe je geavanceerd en dan moet je selecteren verbinding verbreken als codering wordt vereist en daaronder alleen het eerste vinkje aanvinken en natuurlijk je gebruikersnaam en w8woord goed doen THATS IT

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ALS je de oplossing heb gegeven kan ik het hier niet goed uithalen. D'r zijn ongeveer 10 velden waar je IP's kunt invoeren, dus daar heb ik niet zo veel aan.

Zou je iets duidelijker kunnen zijn?

Verwijderd

En als je nu een 2de hardware profiel maakt dat samen met een user profiel op je laptop werkt, waar je de instellingen van de netwerkadaptor/modem wijzijgt?
Moet toch lukken niet? Ik had ook zoiets moeten doen om Windows XP Pro correct onder Linux te laten draaien via vmware.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het gewoon door de workgroups komt. De mensen die met @Sloom zaten opgescheept en thuis op i'net wilden gingen die aanpassen.
Om vandaag te horen dat dat NIET mag :P

Verwijderd

Typisch bij de unief ;)
Pagina: 1