Hoe leg je een domme gast uit dat....

Pagina: 1
Acties:

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:00

Flexx

This side up

Topicstarter
Dat een DSL lijn van 1Megabit/s niet de snelheid heeft van 1MegaByte per/s maar 128Kb/s.

Misschien wel leuk om erbij te vertellen, Ik doe ICT op het Albeda in Rotterdam (Weena) en daar is hij het pispaaltje van de klas. Hij denkt dat hij stoer is en alles weet.
Laat hij mij vol trots zien dat hij in Winhoos wel de schermres. kon veranderen van 640*480 naar 800*600. Zit hij laatst te vertellen dat ze op zijn werk een 1Megabit DSL lijn hebben en dat hij met 1MegaByte/s zit te downloaden. Ik zeg tegen hem "Je lult uit je nek" maar hij bleef maar volhouden dat het echt 1MegaByte per sec was.

Dus ik vertelde hem al dat ik thuis een 0.5Megabit lijn heb en dat dat 64KB/s is dus dat 1Megabit nooit 1MegaByte/s kan zijn.
Hoe leg ik die gast nog makkelijker uit dat het geen 1MegaByte/s ?

Verwijderd

Gewoon niet reageren. Laat hem maar.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

met een exemplaar van Andrew S. Tanenbaum's "Computer Networks" (boek) zwaaien ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1 byte = 8 bits.. misschien begrijpt ie dat wel en zo niet dat niet... :?

Verwijderd

Hem gewoon zeggen dat jij gelijk hebt:?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>in Winhoos wel de schermresolutie kon veranderen van 640 naar 800[/quote]Kan hij resoluties veranderen? Die gast is slim:)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 16:27 schreef NvidiaGebruiker het volgende:
Kan hij resoluties veranderen? Die gast is slim:)[/quote]Ja, is mij nog nooit gelukt, snap niet hoe hij het voor elkaar krijgt.
Bij mij blijft het maar 320 x 200. Heb al een andere monitor gekocht (19"), maar wil maar niet hoger.

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
Misschien moet je hem ff bellen. Hij weet echt alles. Op woensdag komt hij ook niet naar school omdat hij het tijdverspilling vind.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
pfffff: die gast weet super-veel... ik weet alleen waar de knop zit (aan/uit) en dan zit ik soms nog met m'n klauwe in m'n diskettedrive:þ

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
Andrew Tanenbaum schrijft zeer goeie boeken jah !

(ook zijn OS, minix, is wel funny)

Have a wheelie good weekend!

• sebas
  • Laatst online: 16-12-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 18:33 schreef Flexx het volgende:
Misschien moet je hem ff bellen. Hij weet echt alles. Op woensdag komt hij ook niet naar school omdat hij het tijdverspilling vind.[/quote]LOL, dat gevoel had ik juist ook altijd op woensdag, owkee, soms ook op maandag, maar meestal op woensdag...;););)
wat een idioot zeg! ik zou hem gewoon negeren, is een beetje lame om het pispaaltje nog verder af te zeiken!

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 15:58 schreef Flexx het volgende:
Ik zij al .....[/quote]Over dom gesproken :P

Leer eerst Nederlands, dan legt het makkelijker uit :P;)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat is een resolutie dan en hoe kun je het veranderen???? ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 15:58 schreef Flexx het volgende:
Dat een DSL lijn van 1MegaBit/s niet de snelheid heeft van 1MegaByte per/s maar 128Kb/s.
misschien helpt als je de B's wat correcter gebruikt..
Megabit en MegaByte
1 megabit word dan 128KB/s

0.5MegaBit lijn heb en dat dat 64kb/s is dus
hier hetzelfde... 64 KB dus[/quote]

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
Iedereen happy nu het veranderd is ?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 00:35 schreef IceStorm het volgende:
Wat is een resolutie dan en hoe kun je het veranderen???? ;)[/quote]Een resolutie is zoiets als hoeveel puntjes er op je monitor (bijvoorbeeld) naast elkaar zitten.
Als je deze wilt veranderen, moet je dus eerst een stuk hout aan je monitor plakken (of stevig papier), en daar dan extra puntjes (pixels) of zetten, met verschillende kleurtjes (bij voorkeur rood, groen en blauw).

Verwijderd

Kunnen we die jongen niet uitnodigen om op de chat iedere maandag een cursus te geven.

resolutie veranderen kan ik ook maar wat betekenen die getalletjes dan 800? 1024?

relosutie,resotulie,loresutie

jaja ik heb wel drie veranderingen maar met getallen wordt het wel moeilijk!

re1020sol800tie.... das toch niet meer te lezen, en dan willen ze nog grotere getallen ook?

Bij deze geef ik me op voor de cursus !
Pagina: 1