Toon posts:

onherstelbare fout in i/o apparaat ? mobo kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
systeem is enkele weken spontaan onstabiel geworden dus vorige week nieuwe proc + prockoeler + voeding erin, toen kreeg ik bsod met unbootable_master_volume en na wat kloten met bios instellingen niemeer maar de hd wou nog nie starten, bleef hangen in scandisk (gare clusters ensow)
dan maar ff nieuwe hd erin vandaag, win xp installeren maar dan krijg ik tijdens de installatie de fout dat er een onherstelbare fout in een i/o apparaat :(
wat zou dit kunne betekenen ?
zit dus nieuwe proc en voeding in, memory gaf geen fouten met memtest en alle pci kaarten heb ik er tijdelijk uitgehaald dus??
hij geeft die nieuwe proc trouwens aan als 1ghz terwijl t 1,3ghz zou moeten zijn

Verwijderd

geeft die nieuwe proc trouwens aan als 1ghz terwijl t 1,3ghz zou moeten zijn

Fsb op 133 zette in de bios.

ik zou nie weten wat dat met die hd is
ik denk ook dat het in het verxrde forum staat.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 16:52 . Reden: eh ]

Verwijderd

Topicstarter
ja tis beetje gissen in welk forum ie moet aangezien ik dus niet precies weet waar t aan ligt, kweet alleen dat t niet aan me proc of voeding of hd ligt en dat het wel hardwarematig is

Verwijderd

Ja, misschien klinkt het raar. ik heb dat probleem ook pas geleden gehad. Bleek dat ik een master boot record virus had. mijn harddisk is naar de klote en mijn diskdrive doet het ook nie meer. probeer eens het virus eraf te halen. Dat doe je door achter c: te typen: fdisk /mbr . natuurlijk ook voor de andere harddisks

ps. Mijn pc doet het nu weer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien is de IDE controller een beetje gaar geworden. Zit je harddisk aangesloten aan een losse controller of de onboard controller? Heb je ook de kabels gechekt en evt verschillende geprobeerd? Jumperinstellingen? Probeer ook alle overige IDE apparaten los te koppelen en dan met alleen de harddisk aan de gang gaan?

Verder is het erg handig je specs te vermelden bij elk probleem, zeker indien hardware gerelateerd. Je kunt daarvoor o.a. je sig gebruiken :)

Oja, dit probleem is eerder harddisk- en I/O controller gerelateerd. Daarvoor hebben we een ander forum: Opslagmedia & I/O Controllers ;)

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Je krijgt de install van winXP in eerste instantie dus wel aan de gang? Met andere woorden: je CD-ROM drive doet het dus wel. Probeer je HDD eens als secundairy master aan je systeem te hangen (dat mag toch, iemand?).
Dit is natuurlijk geen echte oplossing maar misschien kom je zo meer te weten over de staat van je IDE controler

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
ja cdrom en hd worden gewoon herkend dus kheb er geen seconde aangedacht dat de controller of de kabel gaar was
verder is er niets aangesloten, alleeen de cd drive en die hd
en een virus lijkt me ook sterk want die hd waarop ik nu xp wil installeren komt net uit de verpakking

oja specs :

voorheen

aopen ak33
amd t-bird 1200
512 mb sdram
aopen 48x cd drive
maxtor 20 gig hd 7200rpm

nieuw :

antec 350watt voeding
amd tbird 1300 + nieuwe koeler
80 gig maxtor 7200rpm

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

PMG->OM

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ideetjes of moet ik maar gwoon nieuw mobo kopen :(

kan tog nergens anders aanliggen ?
zoja lemme know want strax werkt t nog nie na halve pc te hebben vernieuwd ffs

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
heb je all etips van boven al gecheckt ?
- andere kabel
- fdisk /mbr (helpt niet alleen tegen virussen)

probeer anders een via partition magic of norton disc doctor je schijf te benaderen ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1