Toon posts:

Mobo stuk? of proc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb (had?) een t-bird 1400 (@1050 moederbord(msi k7tPro) ondersteunt niet meer). en ineens na al een uptime van 2 maanden en tijdens het kijken van een filmpje stopt ie ermee :( . Moederbord geeft 4 rode ledjes aan:System D-LED will hang here, The processor might be damaged or not installed properly, Damage/Discharge Lithium Battery.

tis dus geen van drieen. ik heb alles geprobeert andere proc, ander batterytje. "*ding" boot nog steedts niet.

ik had mn proc er voorzichtig uitgehaald koeler er voorzichtig afgehaald. nu zie ik dat er een stukje van de core af is. tis nog geen millimeter en volgens mij zat ie eral.

weet iemand hoe ik dat "*ding" weer aan de praat krijg?

*ding ik heb geen ander woord voor msi bord.

alvast bedankt

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer de proc eens in een ander mobo. Als je die niet hebt kun je eens bij een PC winkel vragen of je hem even mag testen :)

edit:
Maar waarschijnlijk is je mobo gewoon dood --> Garantie

Verwijderd

Topicstarter
hmm. proc doet het nog. en mobo maar half. heel raar.
garantie heb ik niet meer :(

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:12:
ik heb (had?) een t-bird 1400 (@1050 moederbord(msi k7tPro) ondersteunt niet meer). en ineens na al een uptime van 2 maanden en tijdens het kijken van een filmpje stopt ie ermee :( . Moederbord geeft 4 rode ledjes aan:System D-LED will hang here, The processor might be damaged or not installed properly, Damage/Discharge Lithium Battery.

tis dus geen van drieen. [b]ik heb alles geprobeert andere proc[/b], ander batterytje. "*ding" boot nog steedts niet.

ik had mn proc er voorzichtig uitgehaald koeler er voorzichtig afgehaald. nu zie ik dat er een stukje van de core af is. tis nog geen millimeter en volgens mij zat ie eral.

weet iemand hoe ik dat "*ding" weer aan de praat krijg?

*ding ik heb geen ander woord voor msi bord.

alvast bedankt
je zegt dat je al een andere proc. hebt geprobeerd. dan zal het wel je mobo zijn he......of allebei.

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:18:
hmm. proc doet het nog. en mobo maar half. heel raar.
garantie heb ik niet meer :(
heb je hem al langer dan 3 jaar? ik dacht namelijk dat er 3 jaar garantie op die bordjes zat. kan dan niet via de winkel, maar moet je ff contact opnemen met MSI

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik had 2e vraag nog niet geformuleerd zie ik. maar die is beantwoord. hij doet het nog (proc dan he) maar wat zit er eigenlijk in dat hoekje? tis een t-bird 1400

er staat trouwens vet veel stroom op kast. doet gewoon pijn. is misschien voeding stuk? misschien reden mobo "dood"

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:24:
hmm ik had 2e vraag nog niet geformuleerd zie ik. maar die is beantwoord. hij doet het nog (proc dan he) maar wat zit er eigenlijk in dat hoekje? tis een t-bird 1400

er staat trouwens vet veel stroom op kast. doet gewoon pijn. is misschien voeding stuk? misschien reden mobo "dood"
Dat noem je geen randaarde

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

mobo?

Verwijderd

cpu kapoet

Verwijderd

Het mobo dus (rotte condensatoren zijn niet ongewoon bij de k7t serie) Je kunt ff kijken of je ziet dat ze uitgelekt zijn (heb het zelf al 2 keer gehad)

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 00:56

Adm.Spock

Duik-Aap

Vorkie schreef op 30 augustus 2002 @ 16:27:
[...]

Dat noem je geen randaarde
uhuh, als de op je lazer krijgt zonder randaarde, wat niet slim is bij pc's, moet je de stekker omdraaien of randaarde aanleggen.

Ik heb voor dat laatste gekozen, en sindsdien geen "onverklaarbare" crasches meer gehad. Freeze-ups dus! 8)

• vanke014
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Mobo maakt contact met de kast??
Pagina: 1