Plextor, LiteON, Teac of Sony.
reden: gebruiken allemaal het Sanyo loopwerk dat kwalitatief het beste is in de huidige verkochte cd branders.
Plextor is het duurste van de 3, waarop volgend Teac en Sony en LiteON is goedkoop.
Alle branders gebruiken hetzelfde loopwerk, alleen de behuizing is anders en de rest van de onderdelen kan verschillen. Sommige mensen beweren hierom dat een Plextor beter zou moeten zijn als bijvoorbeeld een LiteON.
Plextor heeft wel een hele lage uitval, maar de garantie op alle branders is evenlang. Plextor geeft namelijk nu nog maar 2 jaar garantie in plaats van 3, en bij de meeste computerwinkels krijg je op alle producten tegenwoordig 2 jaar garantie.
De hoeveelheid geld die je hebt bepaalt dus hier jouw uiteindelijke keuze, alle branders zijn even compatible om het zo maar te noemen.
Zelf zou ik voor de LiteON gaan, werkt gewoon net zo goed als die andere 3, ziet er alleen simpel uit en is 2x zo goedkoop.
voor meer tests kun je ook
www.cdrlabs.com lezen.
Mitsumi wordt daar ook erg goed bevonden, en ja hij werkt ook wel, alleen mijn eigen ervaring is dat Mitsumi nogal snel stuk gaat.
Dus niet meteen afgaan op die mooie grote buffer, die je toch niet nodig hebt vanwege je burn-proof
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.