Toon posts:

Beste brander

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben van plan een brander te kopen, zijn er mensen die suggesties hebben? Hij moet snel zijn maar wel dat de meeste programma's 'm ondersteunen ...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 16:18 . Reden: Naam weggehaald... ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

plextor 40/12/40A
:)
wordt zekers ondersteund en is gewoon heerlijk
IDE brander met burnproof en calibreert t ding voor elke CD
En is kwlitatief gewoon erg goed, met uitstekende garantie. :)
Wel duurder dan de meeste. Maar veel sneller vind je ze neit
(sowieso heeft 40* niet veel zin, zlef gebruik ik meestal 16 of 24 )
Ohja, neit groeten en je naam eronder zetten, zie ook de faq :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Helemaal met de vorige gozer eens. PLEXTOR <- Dat is HET merk voor branders.

Bent wel iets duurder uit, maar Plextor garandeerd dat 99% lukt (niet-burnproof branders), dus de burn-proof branders zullen wel 100% zijn.

Ik heb zelf ook een Plextor en ben daar dik tevreden over! de volgende wordt weer een plextor.

(Heb mijn Plextor 8/2/20 SCSI brander al meer dan 2 jaar en hij brandt nog perfect met ± 75 cd-r's per maand)

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:10:
Hallo, ik ben van plan een brander te kopen, zijn er mensen die suggesties hebben? Hij moet snel zijn maar wel dat de meeste programma's 'm ondersteunen BVD Niek
Ik denk dat de meeste tweakers het hier wel mee eens zijn :

De Lite-on 40x12x48
Deze is namelijk goedkoop (70 euro) en heeft een goede kwaliteit.
Deze brander wordt door de meeste programma's ondersteund.

Dus dit is wel een goede optie. Kijk ook even in Pricewatch!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Lite On is ook prima. Plextor is goed hoor, maar het heeft weinig zin zoeel geld uit te geven. Tenzij je professioneel bezig bent en 1000 CDs in een week gaat branden. Voor de prijs van 1 Plextor heb je 2 Lite Ons. En die hebben ook gewoon garantie. Bevallen ze niet meer? Dan smijt jeze weg en koop je een nieuwe

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Volgens mij is et simpel, heb je geld over ga je voor Plextor anders Lite-On.
Zo bekijk ik het. :)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb wat vrienden met lite-ons, maar die zijn er neit altijd even tevreden over, hoor. Als je weinig geld te besteden hebt is dat idd DE oplossing, want kwaliteits/pprijs verhouding is erg goed, maar hij kan toch enti tippen aan plextors (dit is mn 2e en kheb met deze of de vorige nooit problemen gehad, terwijl vrienden met hun lite-on toch wel)
Maar t ligt er een bit an hoeveel geld je te besteden hebt, he... :)
Maar als j t goedkoop wilt houden kan je een lite-on nemen, je zal er prob toch geen spijt van krijgen, zeker als je kijkt naar de prijs, maarja, je vroeg wat DE beste CD-writer was en dan kom j toch bij plextor uit. wil je de beste kwaliteit/prijs verhouding, dan zul je ergens ander meoten kijken :)
Zoals altijd is de keus aan jou :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Lite-on

[En ik kan het weten, geloof mij...]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 23:58
de nieuwe plextor 48x24x48 :)
http://www.tweakers.net/pricewatch/35799

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-03 21:39
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:31:

[En ik kan het weten, geloof mij...]
Vertel.....

>:)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-03 12:32

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Afbeeldingslocatie: http://www.zwerfkei.nl/koken/pics/thumb_markill_grisu.jpg

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

LITE-ON is niet de beste dat is gelul PLEXTOR is en blijft de beste vanwege hun hoge kwaliteit enzow dan kan je wel gaan lullen dan LITE-ON goedkoop is maar daar vraagt hij toch niet naar

Ik zou zeker voor plextor gaan

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

ik voor de lite-on

die van hen is mooi....

Verwijderd

m'n mitsumi doet het ook goed

Verwijderd

Ik zou voor de Lite-on gaan. Plextor zou beter moeten zijn maar dat hoor je toch niet in audio. Ik heb de 24 speed versie en nog nooit een CD verkloot. Van het geld dat je bespaart koop je gewoon wat betere schijfjes.

Verwijderd

Plextor burnertjes zijn zo naar de klote!, koop een lite-on of een medion zoals ik!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:04
Ik heb vroegen een teac gehad (6speed SCSI) prima ding, wordt nu door m'n zusje gebruikt.

Ik heb zelf nog een plextor (12/4/32 SCSI) doet het echt perfect, vooral in combinatie met een ultraplex. Heb voor het snelle werk een lite-on bijgekocht, prima ding. Nooit coasters of wat dan ook.

Ik zeg ga voor een lite-on, meer betalen voor een plextor heeft (bijna) geen nut.

Verwijderd

yamaha hoog aaibaarheids gehalte kun je ook plaatjes fikke

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 23:58
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 17:36:
Plextor burnertjes zijn zo naar de klote!, koop een lite-on of een medion zoals ik!
Daar heb ik toch nog zelde van gehoord, plextor is duurder maar dan heb je wel wat meer kwaliteit. Het is maar wat je er voor over hebt.
Maakt je geld niet zou veel uit, wil je perse de beste kwaliteit --> Plextor
Wil je het goedkoop en voor die prijs een goede brander --> liteon

Verwijderd

Draai sinds ruim 2 jaar al Plextor SCSI / 8x20 / 40x, ongeveer 2 doosjes in de week. Dat is toch al gauw >2000 spiegelplaatjes. Mijn ervaring met plextor boven al die anderen: of ik nu ALDI-lifetec-bagger erin gooi of Mediamarkt-super-aanbieding-prut of kwaliteits-schijfjes:hij vreet echt alles :)
Ik heb met deze brander in die ruim 2 jaar exact 2(!) (echt waar) mislukkingen geproduceerd; 1 klokje van gemaakt + 1 onderzetter (hi, hi)

Dus... ga absoluut voor plextor als je kwaliteit wilt

Verwijderd

plextor
totaal geen problemen mee,m weinig cd,s die mislukken
maar ik ben niet de enige die dat vind :-)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
http://www.pcwelt.de/tests/top10/cd_brenner.html

Tja zelf heb ik Plextor en Liteon's, De beste van die is toch Liteon, veel minder schrijffouten dus met een cdromspeler beter/sneller in te lezen.

Do as I say, don't do as I do.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Plextor, LiteON, Teac of Sony.

reden: gebruiken allemaal het Sanyo loopwerk dat kwalitatief het beste is in de huidige verkochte cd branders.

Plextor is het duurste van de 3, waarop volgend Teac en Sony en LiteON is goedkoop.

Alle branders gebruiken hetzelfde loopwerk, alleen de behuizing is anders en de rest van de onderdelen kan verschillen. Sommige mensen beweren hierom dat een Plextor beter zou moeten zijn als bijvoorbeeld een LiteON.
Plextor heeft wel een hele lage uitval, maar de garantie op alle branders is evenlang. Plextor geeft namelijk nu nog maar 2 jaar garantie in plaats van 3, en bij de meeste computerwinkels krijg je op alle producten tegenwoordig 2 jaar garantie.

De hoeveelheid geld die je hebt bepaalt dus hier jouw uiteindelijke keuze, alle branders zijn even compatible om het zo maar te noemen.
Zelf zou ik voor de LiteON gaan, werkt gewoon net zo goed als die andere 3, ziet er alleen simpel uit en is 2x zo goedkoop.

voor meer tests kun je ook www.cdrlabs.com lezen.
Mitsumi wordt daar ook erg goed bevonden, en ja hij werkt ook wel, alleen mijn eigen ervaring is dat Mitsumi nogal snel stuk gaat.
Dus niet meteen afgaan op die mooie grote buffer, die je toch niet nodig hebt vanwege je burn-proof ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de 40/12/40 gekocht... alleen heb ik een probleem zie ook onder topictitel: WINME HERKENT NIEUWE BRANDER NIET... Bedankt voor al jullie hulp...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zie FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (3-4-2002)
Eerste puntje..

Wat je moet kopen moet je gewoon zelf beslissen. Dat kun je prima doen door zelf 't een en ander uit te zoeken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.