• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Zonet las ik een niet zo "leuk" bericht.
AMSTERDAM - De Zweedse telecomfabrikant Ericsson dreigt de samenwerking met Sony te staken als hun joint venture in de komende twee of drie kwartalen geen goede resultaten behaalt. Naar welke resultaten wordt gestreefd is niet bekendgemaakt.

"We steken niet langer meer kapitaal in de joint venture als het geen resultaten oplevert", aldus Ericsson woordvoerster Ase Lindskog. "De boodschap is duidelijk. We maken niet nog een keer dezelfde fout."

Als Ericsson zich terugtrekt uit de verliesgevende mobiele telefoon business betekent dat een nieuwe inkrimping van het eens grote bedrijf wiens activiteiten uiteenliepen van telecomkabels tot defensiesystemen.

Sony Ericsson is in oktober vorig jaar opgericht in een poging de verliesgevende mobiele telefoonafdelingen van beide bedrijven te redden. Sony en Ericsson hebben beide vijftig procent van de joint venture in handen. De joint venture hoopte binnen een jaar winst te gaan maken, maar maakte in het tweede kwartaal een verlies van ruim 86 miljoen dollar. Bovendien blijkt uit gegevens van Gartner Dataquest dat het marktaandeel van het bedrijf gedaald is van 7,7 procent in het tweede kwartaal van 2001 tot 5,4 procent van het tweede kwartaal dit jaar.

Door in het derde en vierde kwartaal vier nieuwe telefoons op de markt te brengen hoopt Sony Ericsson het tij te keren. In een eerste reactie zegt Sony geen plannen te hebben de joint venture te verlaten.
Bron: http://www.telegraaf.nl/d...ure.joint.resultaten.html

Het is niet te hopen dat de joint venture werkelijk wordt opgeheven. Dan heeft Nokia zo'n beetje het alleen recht.

Ik dacht juist dat er al meer mensen overgingen op Sony Ericsson. De telefoons van Sony Ericsson zijn nu eenmaal qua functionaliteit nieuwer dan de Nokia's. De meeste Nokia's lopen een beetje achter de feiten aan.

Wel apart dat het marktaandeel juist is teruggelopen.

Verwijderd

Dat is idd niet mooi.
Ik wil ze wel steun betuigen door als eerste een P800 aan te schaffen.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35

Crusader

Arc Nature

Mark Olthuis schreef op 30 augustus 2002 @ 15:51:

[...]

De meeste Nokia's lopen een beetje achter de feiten aan.
Vind ik een beeeeeetje overdreven :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:25
...shit, ik ben van plan een P800 te kopen.
Is te hopen dat 't geen nadelige gevolgen heeft.

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Misschien wel overdreven. Maar de T68i heeft bijvoorbeeld een kleurenscherm en de nokia met kleurenscherm is net uit. Ik ben dan van mening dat Nokia er een beetje achteraan hobbelt.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Dus: Help S-E uit de brand, koopt allen een P800 foon! :9~

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:36
Crusader schreef op 30 augustus 2002 @ 17:22:
[...]

Vind ik een beeeeeetje overdreven :P
Ik vind van niet, Nokia maalt iets te veel in een oud potje, niks vernieuwends, die tijd is een beetje voorbij. Mensen kopen Nokia om de naam maar dat zal ook wel eens veranderen.

no comment

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
De mensen zouden sneller overschakelen als de prijzen wat lager zouden liggen.
Welke modellen onder de 250Euro heeft sony ericsson al op de markt gebracht??
Momenteel nog geen enkel, binnekort de t200 en de t300, maar dat is wel wat laat vind ik.
Ze kunnen toch niet verwachten dat iedereen een t68i van 500E koopt of een p800.
Maar ik zou het wel jammer vinden, want de gsm's die ze al op markt gebracht hebben en nog gaan komen zijn echt wel de moeite.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Martinus schreef op 31 augustus 2002 @ 10:08:
[...]

Ik vind van niet, Nokia maalt iets te veel in een oud potje, niks vernieuwends, die tijd is een beetje voorbij. Mensen kopen Nokia om de naam maar dat zal ook wel eens veranderen.
Maar nokia en Siemens zijn de enige producenten die gsm's verkopen die prijslijk zijn, dan laat ik wel de duurdere als 6310i, 6510, 8***, erbuiten.
Het zijn uit de 3series van nokia waar ze hun grote winsten uit halen.

Verwijderd

Ik vind nokia ook een beetje "oud" qua interface worden. Steeds dezelfde groene/donker blauwe/lichte blauwe menu's. Maybe wel goed maar verouderd. Die menu stamt uit 1 van de eerste nokia mobieltjes ofzo? Ik hoop dat sony ericsson wel doorgaat. Ze hebben een topdesign van telefoontjes!

Verwijderd

Ik zie dit nog wel mis gaan.
Om 1 simpele reden de sony-ericssons zijn veel en veel en veel te duur: T68/T68i/P800/T300.
De enige goedkoper die er is is de T200 en behalve triband vind ik die foon niet om over naar huis te schrijven.
Ze moeten gewoon een T68 uitbrengen zonder bluetooth,ir en gprs dan kunnen we allemaal goedkoop van een kleurenscherm genieten.

Verwijderd

erg jammer. zelf heb ik het niet zo met nokia die melken beetje oude koeien uit. let maar op alles lijkt in een opzicht kwa uiterlijk op elkaar. de menutjes zijn zimpel maar te simpel (tew einig menu's) waarschijnlijk scoort nokia goed omdat ze: logo's ringtones plaatjes mooie smsbeelden zodat je rare smsjes er vlak kan versturen. simpel menu. doorom scoort nokia errug goed.

sony ericsson zjin meer telefoons voor als je er een beetje van houdt (gsm-freak) het grootste deel gsm's wordt gekocht door pubers en ouders die eigen iets simpels moeten hebben dat belt en jongeren willen iets betaalbaars hebben. als sony ericsson goedkope redeijk simpele maar mooie telefoons gaat uitbrengen kunne ze de strijdt met nokia weer aangaan.

Verwijderd

lijkt me wel raar als ze uit elkaar gaan zeg maar. krijg je dan de ericsson t200 en de sony p800 of wachten ze daar pas mee tot er nieuwe phones komen. wel jammer voor de mensen die een sony ericsson hebben. Maar ja als je een ericsson of sony hebt kan dit dus wel handig zijn

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-03 14:04

Martijn02

/* No Comment */

Damn, ik wil ook een P800, ik hoop dat ze die nog wel gaan uitbrengen hoor... Wel goed dat ze de P800 heel 'open' houden, mocht SE wegvallen na release kunnen er nog steeds updates voor het symbian OS worden doorgevoerd, mischien wel door derden :)

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 08:38
uh de r600 is een super toestel, als je op de spec's afgaat en is met o2 prepay 180 euro.
zat er naar te kijken voor mijn mams, maar het lijkt me beter dan mijn 6210
Pagina: 1