Zonet las ik een niet zo "leuk" bericht.
Het is niet te hopen dat de joint venture werkelijk wordt opgeheven. Dan heeft Nokia zo'n beetje het alleen recht.
Ik dacht juist dat er al meer mensen overgingen op Sony Ericsson. De telefoons van Sony Ericsson zijn nu eenmaal qua functionaliteit nieuwer dan de Nokia's. De meeste Nokia's lopen een beetje achter de feiten aan.
Wel apart dat het marktaandeel juist is teruggelopen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/d...ure.joint.resultaten.htmlAMSTERDAM - De Zweedse telecomfabrikant Ericsson dreigt de samenwerking met Sony te staken als hun joint venture in de komende twee of drie kwartalen geen goede resultaten behaalt. Naar welke resultaten wordt gestreefd is niet bekendgemaakt.
"We steken niet langer meer kapitaal in de joint venture als het geen resultaten oplevert", aldus Ericsson woordvoerster Ase Lindskog. "De boodschap is duidelijk. We maken niet nog een keer dezelfde fout."
Als Ericsson zich terugtrekt uit de verliesgevende mobiele telefoon business betekent dat een nieuwe inkrimping van het eens grote bedrijf wiens activiteiten uiteenliepen van telecomkabels tot defensiesystemen.
Sony Ericsson is in oktober vorig jaar opgericht in een poging de verliesgevende mobiele telefoonafdelingen van beide bedrijven te redden. Sony en Ericsson hebben beide vijftig procent van de joint venture in handen. De joint venture hoopte binnen een jaar winst te gaan maken, maar maakte in het tweede kwartaal een verlies van ruim 86 miljoen dollar. Bovendien blijkt uit gegevens van Gartner Dataquest dat het marktaandeel van het bedrijf gedaald is van 7,7 procent in het tweede kwartaal van 2001 tot 5,4 procent van het tweede kwartaal dit jaar.
Door in het derde en vierde kwartaal vier nieuwe telefoons op de markt te brengen hoopt Sony Ericsson het tij te keren. In een eerste reactie zegt Sony geen plannen te hebben de joint venture te verlaten.
Het is niet te hopen dat de joint venture werkelijk wordt opgeheven. Dan heeft Nokia zo'n beetje het alleen recht.
Ik dacht juist dat er al meer mensen overgingen op Sony Ericsson. De telefoons van Sony Ericsson zijn nu eenmaal qua functionaliteit nieuwer dan de Nokia's. De meeste Nokia's lopen een beetje achter de feiten aan.
Wel apart dat het marktaandeel juist is teruggelopen.