Toon posts:

[Algemeen] Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:
Als je terminal server hebt draaien en de verbinding klapt er uit. Kom je weer bij jouw laatst ge-opende sessie weer terug. Dus ik bedoel --> Je was lekker aan het typen in Word en opeens pleurt jouw netwerkkabel uit de pc. Das lastig verbinding kwijt. Kabeltje er weer in, opnieuw starten en inloggen. En kun je dus nu verder met Word :? (Dus waar je was blijven typen)

Alvast bedankt

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

probeer het, zou'k zeggen. Je bent twiekur of je bent 't niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
't is toch makkelijker als je het van te voren weet. Moet namelijk de handel nog installeren. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 14:59:
Vraagje:
Als je terminal server hebt draaien en de verbinding klapt er uit. Kom je weer bij jouw laatst ge-opende sessie weer terug. Dus ik bedoel --> Je was lekker aan het typen in Word en opeens pleurt jouw netwerkkabel uit de pc. Das lastig verbinding kwijt. Kabeltje er weer in, opnieuw starten en inloggen. En kun je dus nu verder met Word :? (Dus waar je was blijven typen)

Alvast bedankt
dit kan je allemaal instellen in TS

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:44
kun je idd instellen maar standaardinstelling is dat ie je sessie bewaard. Als ik mijn server beheer blijft ie ook gewoon de sessie bewaren en volgens mij is dat met een TS is applicationmode hetzelfde. Hij geeft zelfs die melding als je je scherm gewoon afsluit.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 23:00
Je "disconnect" dan dus de sessie en als je opnieuw inlogt krijg je die sessie weer voor je snuffert ...
Werk zelf via Internet op m'n Terminal Server Thuis ... en anders om ook. Keertje time-out of iets dergelijks is dus geen probleem.

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

Verwijderd

yap, het is zo zoals jij het verteld, ook met Citrix.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:05

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

yup. opzich een erg fijne functie!!!

toch nog even een korte vraag hier. wij hebben citrix/term server. 3 admins. zodra er 2 als admin ingelogt zijn voor onderhoud bij Term. server verschijnt de melding bij de 3e admin dat er maar 2 admin sessies tegelijk mogen draaien.
ook al zoiets op de MS site gezien, weet iemand toevallig een workaround?

ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik nog niet actief heb gezocht :) maar misschien weet iemand het uit zijn hoofd :P

offtopic:
citrix is cool :P binnenkort maar eens met CCA beginnen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Dat werkt inderdaad zo, verbinding kwijt maar sessie draaid gewoon door.
Opnieuw inloggen en je gaat verder waar je gebleven was. Errug makkelijk

}>

Verwijderd

sh4d0wman schreef op 30 augustus 2002 @ 15:27:
toch nog even een korte vraag hier. wij hebben citrix/term server. 3 admins. zodra er 2 als admin ingelogt zijn voor onderhoud bij Term. server verschijnt de melding bij de 3e admin dat er maar 2 admin sessies tegelijk mogen draaien.
[/offtopic]
Jullie gebruiken Citrix voor TS machines in admin mode? Geld teveel, of is het voor thuisgebruik?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:05

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 13:33:
[...]

Jullie gebruiken Citrix voor TS machines in admin mode? Geld teveel, of is het voor thuisgebruik?
geld teveel :Y)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Voordeel van citrix is dat als je eenmaal een licentie en CAL's hebt 't niet uitmaakt op hoeveel servers je citrix installeert ;)
Pagina: 1