PC Herstart uit zichzelf

Pagina: 1
Acties:

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Als ik gewoon ga internetten of MSNen of een game spelen dan gebeurt het af en toe dat mijn PC spontaan gaat rebooten. Dit gebeurde alleen nadat ik CPU Critical Temperature in de BIOS had aangezet op 70 graden celsius. Ik weet niet of dat de PC dan af en toe een foutje maakt en de CPU Temp verkeerd meet dus bijvoorbeeld boven de 70 graden celsius en dat ie dan de PC laat rebooten?

Iemand enig idee waar het aan ligt?

Het systeem is dus niet geOCed op geen enkele manier.

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Eerder even de koeling van je systeem controleren, als dat ding dus boven de 70 graden komt (niet goed en ook zeker niet nodig) schakelt ie uit, en terrecht. Controleer dus of je heatsink goed contact maakt, fan wel draait, etc.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welk OS gebruik je?

Als dat XP is moet je eens kijken in je error logs of er iets terug te vinden is. Probeer ook bij Configscherm->Systeem->Geavanceerd een optie "automatisch herstarten" uit te zetten. Deze zorgt ervoor dat XP niet automatisch reboot bij het vinden van een kritieke fout.

edit: ik lees niet goed :) je zegt dat het gebeurt na aanzetten van tempbeveiliging. Kijk idd eens naar de temp van je proc.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
hoeveel watt is je PSU
kijk ff je spanningen na als ze te laag zijn
trekt je PSU het niet en dan reboot hij ook

Oplossing sterkere PSU

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

heb ik ook is gehad lag mijn ide kabel over de fan van het koelblok van de proc :)

• NexuZ
  • Laatst online: 08-07 22:20
Temp zijn:

CPUIdle: 45
CPUStressed: 48
MainboardIdle: 40
Mainboard Stressed: 42

Met een Dragon Orb III 7000 RPM dus dat is het probleem niet en ik heb een standaard voeding uit een AOpen HQ45 en weet niet hoeveel watt die is. Waar kan ik dat vinden dan?

Verwijderd

Ja ik heb ook wel vaker van die problemen gehad maar toen lag het aan me cpu die te veel volt trok. :*)

Dus alleen ff in me bios me volt omhoog en hij deed het weer..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check this: Hangen en opstartproblemen.
Daarin zul je vast ook wel nuttige tips voor het rebootprobleem vinden :)
Pagina: 1