Toon posts:

Mac OS X op een I-Mac 333MHZ is dat te doen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een I-Mac groen-Blauw met 196MB ram en 6Gig hdd.
hierop draait MacOS 8.6 en Suse Linux 7.3 nu wil ik hierop Mac OS X op zetten maar volgens de winkelier gaat dat niet.

Is dit wel zo, wie draait op zijn oude mac nog Mac OS X.
het enige waar ik het voor gebruik is internetten en MSN.

Verwijderd

Met de combinatie van snelheid, kleurenkaart en ram van je setup zal ik niet adviseren om OS X te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx. dan hou ik het bij Linux op mijn I-Mac

Verwijderd

Dit moet op zich geen probleem zijn. Ik heb zelf een iMac 233Mhz waar X 10.2 nu al een weekje op draait. Wel zit er bij mij een 20Gb HD in en 288Mb geheugen maar dat (vooral het laatste) zal niet zoveel uitmaken.. Er is in ieder geval prima mee te werken (zelfs met bv photoshop 7) en zelfs grafisch valt het hartstikke mee (moet je wel 10.2 of de 10.1.5 update nemen).

Verwijderd

Topicstarter
Ooh dat is wel nice om te horen.

woon je in de buurt van enschede, dan wil ik het wel een zien.. ;)

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 11:21

miekol

erm

Ik heb ook verhalen gehoord dat 10.2 op een G3 300mhz al draait hoor. Dus zou er gewoon voorgaan :)

Verwijderd

Kun je geen backup maken en het dan gewoon proberen? Bijv. je gooit Linux eraf en probeert dan MacOSX op dat stukje van je HDD. Draait het lekker, installeer je MacOSX over de hele HDD (of je houdt een stukje vrij voor Linux) als het niet lekker draait hoef je alleen maareven Linux opnieuw erop te gooien... :)

PS: Wil je je iMac niet toevallig kwijt?:)

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Ik heb hier een G4 350 mHz met Mac OS X 10.2, dat is wel wat anders dan een G3, maar het werkt uitstekend. Heb er wel 384 mb ram inzitten, maar volgens mij moet dat wel kunnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:19:
Ooh dat is wel nice om te horen.

woon je in de buurt van enschede, dan wil ik het wel een zien.. ;)
Ik woon zelf in haarlem dus dat is misschien iets te ver rijden?!?
Gezien het feit dat jou iMac toch zo'n 40% sneller is en een nieuwere videokaart bevat (Rage Pro ipv een Rage II) zou ik het gewoon proberen! Vooral de extra stabiliteit en het eindelijk 'sporende' geheugen beheer is die kleine vertraging ten opzichte van 8.6 echt wel waard..
Die HD zou trouwens ook wel moeten lukken want ik heb mijn 5Gb OS X partitie nog steeds niet vol ondanks Office X, Studio MX en zo'n beetje alle carbonised adobe applicaties :7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:26:
Kun je geen backup maken en het dan gewoon proberen? Bijv. je gooit Linux eraf en probeert dan MacOSX op dat stukje van je HDD. Draait het lekker, installeer je MacOSX over de hele HDD (of je houdt een stukje vrij voor Linux) als het niet lekker draait hoef je alleen maareven Linux opnieuw erop te gooien... :)

PS: Wil je je iMac niet toevallig kwijt?:)
wat wil je er voor geven.
Pagina: 1