Geen netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje.
Ik heb 2 pc's de een met internetverbinding via de ISDN (win98SE) de ander heeft WinME geinstalleerd en geen internetverbinding.
Nu heb ik een netwerkje gemaakt met hub enzo. Alle protocolen op beide pc's goed ingsteld. Maar nu krijg ik op de pc met Win98SE geen icoontje van netwerkomgeving.
Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen?

Rush

tremble and despair for i am power!

Verwijderd

Hbe je met een tweak dat netwerk icoontje van je desktop geramd (ga er maar vanuit dat het je desktop is waar dat ding mist)?

Staat ie ook niet in gewoon winexplorer?

doe anders een search op je pc naam van die ander...

Verwijderd

als het icoontje er al niet staat klopt er al iets niet instaleer hem maar eens opniew gewoon alles uit netwerk gooien en opnieuw opstarten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik sluit me aan met het bovenstaande. Ook nuttig: zorg ervoor dat de adapter goed herkend is (DevMan checken;) ), dat in ieder geval TCP/IP en NetBEUI geinstalleerd zijn, dat file&printer sharing voor MS networks aanstaat...
Oh, en zodra je het icoontje te pakken hebt (in ergste geval: format c: en herinstalleren die Win98SE>:) ) niet vergeten een IP adres te geven dat op hetzelfde subnet zit als de WinME bak). Dan moet het wel lukken...

Oslik blyat! Oslik!

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Ik gebruik nu nog wel gewoon Windows Commander, is voor het moment goed. Het netwerk doet het ook perfect dus moeten ze maar niet zo zeuren.

Rush

tremble and despair for i am power!