Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
stel het lukt je wel, ga dan hier gouw pics en specs posten
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
en neem van mij aan, ee nvriendin die aan het zeiken is dat de pcs te veel herrie maken = niet leuk
dit samen met [rml][ WC] Karwei waterkoeling, voor 10 euro. [ pics inside][/rml] en met een eigen gemaakt radje kan je voor weinig wel je pc een stuk stiller krijgen
En dan is me vriendin ook blij
[ Voor 0% gewijzigd door mkleinman op 30-08-2002 15:34 . Reden: wat vergeten ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
ps je kan ook een oude cv-radiator gebruiken !
Verwijderd
Al met al denk ik dat je beter en goedkoper af bent met een kachelradiatortje uit een auto. Koperpijp & knietjes kosten ook een hoop geld.
Verwijderd
De bedoeling is om 2 koper buizen, die ze ook voor sanitair als wastafels en zo gebruiken, paralel aan elkaar te laten lopen. Deze te verbinden met elkaar door middel van T stukken op het einde elleboog stukken en aan het begin een stukje buis uit laten steken voor de slang aan vast te maken met van die klemmen die je overheen schuift en dan vast moet draaien.. alles aan elkaar solderen.. weet nie hoe moet zeggen, dan maar met tekens.. Waterflow loopt ondgeveer zo;
>>> T >>> T >>> T >>> T >>> T
V V V V V
<<< T <<< T <<< T <<< T <<< T
Ik heb ook wat getekent met paint hoop dat het iets duidelijker wordt...
Rev 1 Dit is de enkele uitvoering met bijv 2 120mm fans op een laag toerental
Rev 2 Dit is de dubbele uitvoering met bijv 2 80/90 mm fans omdat het oppervlakte groter is...
Wat je ook nog zou kunnen doen is koperdraad er dun om heen wikkelen, door eerst boven vast te solderen en dan naar ondere laten lopen in een spiraal, dan onder vast solderen. Hier mee vergroot je het cool oppervlakte ook weer
Of is dit weer een dom ID.. Niet meteen boos worden.
Als dit te zwaar of zo is, zijn er misschien dunnere buizen te krijgen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 16:12 . Reden: ff ander plaatje gebruikt ]
Probleem met wanneer je er koperdraad omheen gaat doen/vast solderen is dat het contact tussen buis en draad wel goed moet zitten.. draadje is rond.. dus klein contact vlak met buis.. en soldeer heeft weer andere warmte gelijdings cijfertje.. Dus daar zit je dan ook weer mee.
Maar is goed te doen hoor.. Je moet er geen hoge verwachtingen van verwachten maar werkt goed genoeg op een niet overgeklokt systeem.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verwijderd
Verwijderd
Dan wikkel je om de "buizen paren" koper draad van 1.5mm2 die je vast soldeert. Deze draden geven dan de warmte van de ene buis naar de andere buis afzonderlijk door, dmv geleiding. De lucht stroom die aanwezig is zal dan ook die draden koelen. Omdat er, als het goed is kouder water in de eerste rij buizen zit dan de tweede rij buizen, zal er door de draden een geleiding plaats vinden. Immers warmte trek toch van warm naar koud.
Hier heb ik weer een aquarel van mijn ideeen
Verwijderd
k geloof dat die nog geen 5mm dik zijn en dan die zo solderen als op het plaatje?
en evt 2 rijen.
/me blaat ook maar een idee
Verwijderd
Verwijderd
dan neem je 2 grote buizen als aan en afvoer en daar tussen die kleintjes ?Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 13:08:
Jha maar daar vloeit toch nie zoveel water door heen. Dhu.. Nee maar is een idee. Ik zal mijn harses er weer eens over laten breken..
zo ziteen CV radiator ook in elkaar
Verwijderd
de buizen 45 graden afgezaagd, een kort stukje buis (45 graden afgezaagd) erop gesoldeerd, en zo zelf men hoeken gemaakt, okee, et was ff vijlen, maar hij werkt nu goed genoeg (voor mij dan
Verwijderd
1. Vijl of freez of flex of dremel je er toch een platte kant aanAtomicShockwave schreef op 01 september 2002 @ 19:16:
1. het moeilijke lijkt mij om het oppervlak te vergroten door plaatjes. je kunt zo moeilijk iets aan koperbuis vastmaken, omdat het rond is enzow.
2.ik denk dat als je je radiatorbuis aan een koperen plaat soldeert dat je dan al veel meer hitte af kan staan. maar hoe je et ken maken? geen idee
2. Hm daar zit wat in. Maar als de buizen dan in onderling kontact komen heb je er iets aan tot dat de warmte kamer temp heeft berijkt toch. Dus hoe weet je hoe groot die plaat moet zijn. Zou wel kunnen werken als om hulling. Maar dan pak ik wel aluminium, das volgens mij wat goedkoper en lichter..
Btw, die alternatieve radiators zijn ook wel het toppunt van eenvoud en hebben toch een groot koelend vermogen (vanwege de lange buis), maar erg mooi vind ik ze niet
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Verwijderd