xp1600@1900? waarom lukt mij dat niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb mij bios pas geflasht, nu met de nieuwe versie kan ik eindelijk mijn FSB instellingen veranderen. Als ik echter mijn xp1600 als een xp1900 laat lopen dan wordt het systeem al zo instabiel als ik weet niet wat. Terwijl ik vaak genoeg mensen zie die veel verder overklokken, ik wil dat dus ook.

Mijn specs:

-xp1600+
-ecsk7s5a
-256ddr
-G4 mx440 (nvidia)
cpu temp na restart 49 graden

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dat verschilt per PC :z
FAQ gelezen :?
Heb je de CPU unlockt ?

Verwijderd

probeer is een hogere vcore.

Verwijderd

Die VCORE kan in de meeste gevallen (AMD) maximaal op 1.85 Volt, tenzij die bios update ook aangeeft dat ie nu hoger kan....

Verwijderd

Hielkej schreef op 30 augustus 2002 @ 14:36:
dat verschilt per PC :z
FAQ gelezen :?
Heb je de CPU unlockt ?
Unlocken helpt niet om je cpu hoger te krijgen. Tenminste, niet zonder vmod oid. Meestal zit je namelijk al aan de max van de cpu zonder dat je unlocked. Unlocken doe je voor een hoge fsb en een lage MP.

Die 49 graden is te hoog ;) En idd de vcore verhogen.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb de Vcore van mijn 1600+ in het Bios ingesteld op 1.825 V. volgens MBM krijgt hij nu 1.87 V. en krijg met zonder problemen op 1900+. ik had hem eerst op 1.8 V draaien (ingesteld in Bios) en toen gaf mbm ook al .05 V meer aan. op een asus A7V266-E trouwens. zie voor de rest mijn specs maar :)

Van klussen krijg je grijze haren

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Het is misschien een hele domme vraag (het is namelijk de 1e keer dat ik oc) maar waar kan ik die v-core veranderen in de bios zie ik dat wel staan maar ik kan er niet op gaan staan en het veranderen. de v-core geeft (met sisoftsandra) 1.74 aan.

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 14:52:
[...]

Ehum ???

Ik heb een XP2000+ met een ZALMAN GOLD hanekam blok en een enermax 120 MM afzuigfan ervoor.

Ik heb SETI 24/7 draaien (dat is dus 99% CPU LOAD)

en mijn cpu word 63 graden

Nu moet ik wel zeggen dat het op mijn slaapkamer ook best warm is ...

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 14:52:
[...]

Unlocken helpt niet om je cpu hoger te krijgen. Tenminste, niet zonder vmod oid. Meestal zit je namelijk al aan de max van de cpu zonder dat je unlocked. Unlocken doe je voor een hoge fsb en een lage MP.

Bullsh*t! unlocken doe je om je MP omhoog te gooien aangezien dat beter is dan een fsb van 150! en 49 graden te warm? waarom dan... mijne is 53... en werkt toch ook perfect... }:O

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Koop eerst maar eens een goed mobotje want die ECS is daar zeker niet optimaal voor
Het enig wat je kan veranderen door een gehackte bios is de FSB maar dat is het ook wel :Z

Turn it off and on again.

Verwijderd

SilentSniper schreef op 30 augustus 2002 @ 15:23:
[...]

Bullsh*t! unlocken doe je om je MP omhoog te gooien aangezien dat beter is dan een fsb van 150! en 49 graden te warm? waarom dan... mijne is 53... en werkt toch ook perfect... }:O
Wat nou bullshit? Een hogere MP beter dan een fsb van 150?? Ga is ff heel gauw de faq lezen ofzo.. Jij snapt er duidelijk niks van.
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 15:00:
[...]

Ehum ???

Ik heb een XP2000+ met een ZALMAN GOLD hanekam blok en een enermax 120 MM afzuigfan ervoor.

Ik heb SETI 24/7 draaien (dat is dus 99% CPU LOAD)

en mijn cpu word 63 graden

Nu moet ik wel zeggen dat het op mijn slaapkamer ook best warm is ...
Ja dus? Wat moet ik hiermee? (Edit: dit zegt mij alleen iets over jouw koelkunsten.. Die dus duidelijk beter kunnen ;) )

Ik zeg niet dat het de temp is. Maar als zijn cpu al 49 graden is terwijl er niks geoc'ed is. Tja..dan zit je al snel aan de grens. En die 49 graden is ook nog in idle toestand.
Maar ja, ik weet dan ook absoluut niks van oc'en :X

Verwijderd

Lees eerst de FAQ maar eens volledig door...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.