Toon posts:

[ASP] Database opgeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoe je op een asp pagina opgeeft naar welke database hij moet kijken om variabelen te lezen. Ik heb nu een pagina (download.asp bijvoorbeeld) waarop je eerst moet inloggen middels een asp script (met als database "passwords.mdb".
Via een ander script kan ik zelf files uploaden, alle info wordt opgeslagen in "upload.mdb".
Op de site download.asp wil ik vervolgens een lijst weergeven van alle files die geupload zijn. Ik weet dat ik dan de variabelen uit de database kan lezen via iets als:

<% Response.Write(Session("TITLE")) %>

Probleem is echter dat ie op die site alleen de variabelen uit passwords.mdb kent en niet die uit upload.mdb. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Ik weet niet echt veel van asp, maar probeer om het allemaal uit te vogelen. Dit is waarschijnlijk zo'n simpele vraag, dat ik daarom het antwoord niet eens op internet kan vinden :r

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Door een ander connection object te maken naar die andere databank? :?

https://fgheysels.github.io/

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Hmmm je weet wel hoe je in de database een usernaam en wachtwoord moet controleren? Dan is het natuurlijk niet zo spannend om niet de logins-database te gebruiken, maar de uploads database. Maar misschien zijn wat basis-tutorials niet zo'n slecht plan, als je Session("TITLE") gebruiktom een login uit de database te lezen, mis je denk ik nog wel wat kennis. Begin bij het begin, en bouw dat langzaam aan uit, probeer bv een lijstje uit de database te trekken met alle files die geupload zijn.

Exact expert nodig?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een tip is om eens te kijken op www.asp101.com. Hier staan bij elkaar een aantal uitgewerkte voorbeelden over het maken van connecties met databases.

Een andere vraag is waarom je voor ieder onderdeel een aparte db wilt nemen? :? Kan je die niet gewoon in een tabel in een db knallen? Scheelt je een hoop geswitch tussen alle databases.

Op dit moment krijg ik het idee dat je van alles door elkaar haalt.
Begin eerst eens rustig met het begin met het Response en Request object en wat eenvoudige tutorials. Daarna kan je uitbouwen naar de andere objecten (o.a. Session en Application, etc.).

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Je kunt gewoon een nieuw object aanmaken en een nieuwe recordset :) En natuurlijk even netjes aan het einde van je pagina de recordset sluiten en legen en je object op nothing zetten.