"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Verwijderd
Geen lensflare gebruiken
Verwijderd
Probeer anders eens als basis een geavanceerd verloopje te maken
willem - je hebt ws. wel gelijk dat het niet supermoeilijk is, maar mijn ervaring met photoshop is nog niet zo groot - je gebruikt termen als layer-modes, hue/saturation etc. hetgeen mij allemaal wel iets zegt, maar waar ik nog weinig controle over heb. Ben nog niet heel bekend met al dees' termen, vandaar mijn vraag naar enig meer detail. In ieder geval bedankt voor je snelle reply - en de rest ook natuurlijk
Ben nieuw op dit forum en sta versteld van de snelheid waarmee gereageerd wordt. Hoop nog meer tips te mogen ontvangen!
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Verwijderd
Verwijderd
Kijk ss in de menu bar bijna onderaan.
Verwijderd
Ik doe het ook maar op gevoel, dr zijn geen vaste waarden voor ofzo.Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 15:11:
tsjah ik heb ongeveer het zelfde gedaan maar ik krijg toch niet echt de goed kleur hoor met ctrl-bduz als je wil ff screen shot maken of vertellen hoeveel ik van elke kleur moet doen
Vergeet niet dat er bij ColorBalance ook nog 'Highlights' en 'Shadows' zijn. (dat verklaart misschien dat je de kleur niet kan benaderen
ik heb je stappenplan doorlopen (1 t/m 3) maar krijg net als mc menace toch een ander resultaat: zie http://www.geocities.com/nubster21
graag je reaktie?
In ieder geval al flink bedankt tot zover
-- edit --
oeps, je hebt intussen al antwoord gegeven aan mc menace...
misschien een nog dommere vraag
Ik denk begrepen te hebben dat je textures kunt downloaden...zo ook de line texture ofzo?
-- /edit --
Verwijderd
(als dat hetzelfde is als CTRL-B, slap me and call me Suzy
En als je het nog iets meer 'licht' wil laten uitstralen dan kan je CTRL-L (levels) of CTRL-M nog proberen. (CTRL-M alleen in grayscale, anders vernaai je de kleuren)
wat een mogelijkheden. Ik ga er snel mee aan de slag en hoop dan binnenkort nog eens het resutlaat te kunnen posten ... altijd wel leuk denk ik
als iemand nog ideeen/ tips heeft, lees ik ze alsnog graag!
Verwijderd
Maak een plaatje van 1 x 2 pixels, maak een pixel zwart en een wit.Reveller schreef op 30 augustus 2002 @ 16:04:
maar kun je ff snel uitleggen hoe het met die linetexture werkt? Ik kan wel interlacen, maar dan maak ik een laag met bv. zwarte horizontale lijnen aan. Bij jou kleurt de interlace mee met de laag eronder (de rontgenfoto)...
Ik denk begrepen te hebben dat je textures kunt downloaden...zo ook de line texture ofzo?
-- /edit --
In het groot ziet dat er zo uit
Select all, Edit -> Define Pattern
Deze wordt nu bewaard als texture (dit hoef je dus maar een keer te doen.)
New Layer
Paint Bucket -> Fill Pattern (kies de goede texture)
Multiply is nu een zwart raster en Screen een wit raster
------------------------edit------------------------
Door met de Opacity van de layer te spelen krijg je het transparante effect.
Verwijderd
Dan hoef je helemaal niets met multiply en screen te doen
Verwijderd
Dat kan ook, tis net wat je het handigst vindt. Is het bytheway nog gelukt?Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:53:
of je kan gewoon 1 zwarte/witte en 1 lege pixel maken, dan gewoon edit -> fill pattern.
Dan hoef je helemaal niets met multiply en screen te doen
Verwijderd
+70 +50 -48