[PS6] Tips gevraagd voor nabootsen effect

Pagina: 1
Acties:

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Hoi,

De volgende plaat komt van http://www.lionsgatefilms.com

Afbeeldingslocatie: http://www.lionsgatefilms.com/CorpSite/images/top_rt_bar_n.jpg

Wie heeft er tips hoe ik dit "gouden" effect na kan maken?

Interlace, lensflare, color transition > allemaal niet heel moeilijk, maar het gaat vooral om de kleurstelling. Ik ben er al lang mee bezig, maar kan geen goede manier vinden om de origineel gebruikte kleuren uit de foto te abstraheren. Heeft iemand een idee hoe dit zou moeten?

Het is dus niet zo dat ik deze site ga nabouwen. Ik wil wel hetzelfde effect toepassen op andere foto's, en heb daarvoor de gebruikte kleuren nodig. Geel en bruintinten die ik zelf heb uitgezocht, brengen niet het gewenste effect.

Alvast bedankt voor je tip! :)

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Verwijderd

Ctrl-B en dan alles zo ver mogelijk richting red en yellow, eventueel contrast wat hoger gooien.
Geen lensflare gebruiken ;)

Verwijderd

je moet zowieso die lensflare niet in dezelfde laag willen plaatsen als dat gouden verloopje, maar meer lagen gebruiken voor al deze effecten.

Probeer anders eens als basis een geavanceerd verloopje te maken

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Zo te zien is er wèl gebruik gemaakt van een lensflare, maar als ik eerlijk mag zijn lijkt me dit niet zo su-per moeilijk om na te bootsen. Speel een beetje met je layer-modes en hue/saturation. Of een greyscale image maken en overzetten naar duotone. Zoals je ziet, mogelijkheden genoeg.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Reveller
er zijn maar weinig lensflare-fans hier, zo te zien :)
willem - je hebt ws. wel gelijk dat het niet supermoeilijk is, maar mijn ervaring met photoshop is nog niet zo groot - je gebruikt termen als layer-modes, hue/saturation etc. hetgeen mij allemaal wel iets zegt, maar waar ik nog weinig controle over heb. Ben nog niet heel bekend met al dees' termen, vandaar mijn vraag naar enig meer detail. In ieder geval bedankt voor je snelle reply - en de rest ook natuurlijk :)
Ben nieuw op dit forum en sta versteld van de snelheid waarmee gereageerd wordt. Hoop nog meer tips te mogen ontvangen! :)

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Verwijderd

wil je alleen dat goude effect nabootsen of ook het plaatje er achter ?...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
De enige manier om Photoshop te gaan beheersen is er heel erg veel mee werken en experimenteren. Ga gewoon een aantal tutorials doen op internet en ga gewoon lekker spelen met opties. De grap is dat als je het leuk vind, dit soort dingen een uitdaging zijn om te gaan maken. Succes!

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/m.huijbers/hands.jpg

1) origineel
2) desaturate
3) Ctrl-B zoals eerder gezegd
4) Lijn texture er overheen

Verwijderd

tsjah ik heb ongeveer het zelfde gedaan maar ik krijg toch niet echt de goed kleur hoor met ctrl-b :S duz als je wil ff screen shot maken of vertellen hoeveel ik van elke kleur moet doen

Verwijderd

je kan toch gewoon met het pipetje de kleur scannen ?
Kijk ss in de menu bar bijna onderaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 15:11:
tsjah ik heb ongeveer het zelfde gedaan maar ik krijg toch niet echt de goed kleur hoor met ctrl-b :S duz als je wil ff screen shot maken of vertellen hoeveel ik van elke kleur moet doen
Ik doe het ook maar op gevoel, dr zijn geen vaste waarden voor ofzo.
Vergeet niet dat er bij ColorBalance ook nog 'Highlights' en 'Shadows' zijn. (dat verklaart misschien dat je de kleur niet kan benaderen :? )

• Reveller
WoUtoMatiC,
ik heb je stappenplan doorlopen (1 t/m 3) maar krijg net als mc menace toch een ander resultaat: zie http://www.geocities.com/nubster21
graag je reaktie?
In ieder geval al flink bedankt tot zover :D

-- edit --

oeps, je hebt intussen al antwoord gegeven aan mc menace...
misschien een nog dommere vraag 8)7 maar kun je ff snel uitleggen hoe het met die linetexture werkt? Ik kan wel interlacen, maar dan maak ik een laag met bv. zwarte horizontale lijnen aan. Bij jou kleurt de interlace mee met de laag eronder (de rontgenfoto)...
Ik denk begrepen te hebben dat je textures kunt downloaden...zo ook de line texture ofzo?

-- /edit --

Verwijderd

PS6? CTRL-U (Colorize aanvinken)
(als dat hetzelfde is als CTRL-B, slap me and call me Suzy 8)7 )

En als je het nog iets meer 'licht' wil laten uitstralen dan kan je CTRL-L (levels) of CTRL-M nog proberen. (CTRL-M alleen in grayscale, anders vernaai je de kleuren)

• Reveller
Photoshop rocks wel trouwens! ctrl-b, -b, -l
wat een mogelijkheden. Ik ga er snel mee aan de slag en hoop dan binnenkort nog eens het resutlaat te kunnen posten ... altijd wel leuk denk ik
als iemand nog ideeen/ tips heeft, lees ik ze alsnog graag!

Verwijderd

Reveller schreef op 30 augustus 2002 @ 16:04:
maar kun je ff snel uitleggen hoe het met die linetexture werkt? Ik kan wel interlacen, maar dan maak ik een laag met bv. zwarte horizontale lijnen aan. Bij jou kleurt de interlace mee met de laag eronder (de rontgenfoto)...
Ik denk begrepen te hebben dat je textures kunt downloaden...zo ook de line texture ofzo?

-- /edit --
Maak een plaatje van 1 x 2 pixels, maak een pixel zwart en een wit.
In het groot ziet dat er zo uit Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/m.huijbers/2pixel.gif :P

Select all, Edit -> Define Pattern

Deze wordt nu bewaard als texture (dit hoef je dus maar een keer te doen.)

New Layer
Paint Bucket -> Fill Pattern (kies de goede texture)

Multiply is nu een zwart raster en Screen een wit raster

------------------------edit------------------------
Door met de Opacity van de layer te spelen krijg je het transparante effect.

Verwijderd

of je kan gewoon 1 zwarte/witte en 1 lege pixel maken, dan gewoon edit -> fill pattern.
Dan hoef je helemaal niets met multiply en screen te doen ;)

• Reveller
tnxs :) eten en ermee ad slag

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:53:
of je kan gewoon 1 zwarte/witte en 1 lege pixel maken, dan gewoon edit -> fill pattern.
Dan hoef je helemaal niets met multiply en screen te doen ;)
Dat kan ook, tis net wat je het handigst vindt. Is het bytheway nog gelukt?

Verwijderd

color levels (denk dat het per kleur verschilt, maar dit is voor als het grijs was)

+70 +50 -48

• Reveller
lukt steeds beter :) het is idd ook zo dat je wat met het programma moet proberen - trial and error enzo, maar ben al zeer tevreden. Later meer! thanx :D!!

Verwijderd

PICS! ;)
Pagina: 1