Vario speed fans + thermostaat

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar vario speed fans + thermostaat. Het gaat om een ruimte van circa 1.3 m3 waar de temperatuur constant moet blijven (wat je in moet kunnne stellen).
Er is en warmte bron (lamp) dus er moet warmte lucht door vario fans worden afgevoerd. Het moeten wel fans zijn die behoorlijk wat lucht kunnen verplaatsen.

Ik ben al wat vario speed fans gevonden, alleen niet in combinatie met een thermostaat.

Verwijderd

ik heb al fans gezien met thermostaat enzo..., maar vraag me ok af waar ik die had gezien

• Y0ur1
  • Niet online
Maar die moet je dan nog aan elkaar zetten? Een heel systeem is dit niet gelof ik, en is dit wel vario?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

hoe precies komt et met die temp??? als et op de 0,003 graad komt (extreem voorbeeld) moet je niet met fans gaan werken denkik, moet et systeem snel werken?
hoeveel mag et kosten??

En omdat wij tweakers zijn: wat voor projekt is et???

Electronics development

• Y0ur1
  • Niet online
3lmowww schreef op 30 augustus 2002 @ 16:12:
hoe precies komt et met die temp??? als et op de 0,003 graad komt (extreem voorbeeld) moet je niet met fans gaan werken denkik, moet et systeem snel werken?
hoeveel mag et kosten??

En omdat wij tweakers zijn: wat voor projekt is et???
Temperatuur hoeft niet op de 0,003 graad, maar ongeveer 1 graden moet het wel precies zijn.
Snel werken? Het moet gewoon goed de temperatuur constant houden. Ohja en ik ga (tomaat) plantjes kweken.

• Y0ur1
  • Niet online
ohja en kosten maakt niet heel veel uit, wat zijn de opties?

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uhm, voor tomaatplantjes, hoeft denkik niet erg precies, (of ist voor "wetenschappelijke" experimenten??) ik zou een velleman kitje nemen, of een met een temp display erbij, ik zou dus geen erg grote fan nemen, dan wisselt de temp tesnel (sensor heeft een 30 sec nodig om op temp te komen) dan gaat et van (thermostaat ingesteld op 30 graden) 31 graden: fan aan, 30 sec later is alle lucht ververst en nu 20 graden... niet zo veel zin...

een klein fannetje gaat alles wat langzamer en gelijdelijker

offtopic:
mogen er een paar wiet plantjes bij staan??? :P

Electronics development

Verwijderd

kun je er niet gewoon zo'n speciaal weerstandje (weerstand wordt kleiner als temp hoger wordt, hoe heet zo'n ding ook al weer :?) en dat i.c.m. een gewone weerstand/potmeter om het geheel goed af te stellen.
ik heb zoiets al een keer gezien in een computer (om fans tempgestuurd te maken), dus waarom zou het bij jou niet werken?

Verwijderd

et moet ook vario zijn, geen thermostaat aan-uit bij temp 25 graden aan en als het daaronder is uit, het moet echt vario zijn, dat de fan gedimt word en zo de tent op 25 graden constant houd

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 14:06
uhmm als je de warmte van je lampen (van je "tomaten" kwekerij) moet afvoeren is het dan niet slimmer om een gewone thermostaat zoals eentje in de huiskamer te nemen en die in te bouwen? of lul ik nu weer als een n00b ? (bennik ook)

• Y0ur1
  • Niet online
knifto schreef op 30 augustus 2002 @ 17:38:
uhmm als je de warmte van je lampen (van je "tomaten" kwekerij) moet afvoeren is het dan niet slimmer om een gewone thermostaat zoals eentje in de huiskamer te nemen en die in te bouwen? of lul ik nu weer als een n00b ? (bennik ook)
Ja, maar dan krijg je een aan/uit effect en dat ik nou juist niet wat we willen. Het moet VARIO zijn. Als het te warm is moeten de fans iets harder draaien.

• Taliesin
  • Laatst online: 07-10-2022
Er is hier ergens een topic aan de gang over zo'n piramide die je fans regelt, misschien is dat wat je zoekt ?

: Active cooling met CCF dat meer licht geeft als het warm is

• Y0ur1
  • Niet online
Taliesin schreef op 30 augustus 2002 @ 17:50:
Er is hier ergens een topic aan de gang over zo'n piramide die je fans regelt, misschien is dat wat je zoekt ?
misschien, heb je een linkie?

Verwijderd

Nou nee, de bedoeling is gewoon dat via een draaiknop de temperatuur in te stellen is.

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 11:58

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

YT-Croc schreef op 30 augustus 2002 @ 16:43:
Ohja en ik ga (tomaat) plantjes kweken.
hehe, je mag hier echt wel zeggen dat het geen tomaten plantjes worden hoor... >:)

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Y0ur1
  • Niet online
Styno schreef op 30 augustus 2002 @ 20:11:
[...]

hehe, je mag hier echt wel zeggen dat het geen tomaten plantjes worden hoor... >:)
ja lolzzz, maar anders gaat iedereen weer lopen kakken hier en wil graag even on-topic blijven
Pagina: 1