Toon posts:

Harde schijf slecht??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn PC. Deze heeft altijd goed gewerkt totdat ik vorige week vrijdag hier een grotere harde schijf in geplaatst heb.

De gegevens van de harde schijf:
Artikel nummer: 28433
Merk: Western Digital
Type:Caviar UDMA100 spec. ed.
Capaciteit: 80,0 GB
Rotatiesnelheid: 7200 rpm/9ms
Cache: 8 mb
Prijs: 155 Euro

Overige gegevens van mijn PC.
AMD 800 Mhz
ABIT KTA 7 (http://www.abit.com.tw/ab...herBoard&pMODEL_NAME=KT7A)
256 MB intern
win2000 prof.

Het probleem wat ik nu al twee keer in 1 week gehad heb is hetvolgende.
Als ik op een gegeven moment de PC opstart en win2000 laad krijg ik de volgende fout (ongeveer):
'Kan het lokale profiel niet vinden u gaat nu gebruik maken van een tijdelijk profiel,' dan nog iets erbij in de trant van register fout en iets met I/O leesfout.

Als ik dan later weer opnieuw opstart krijg ik een blauw scherm bij het opstarten dat hij iets niet kan vinden en ook niet kan beschrijven. En verder kan ik helemaal niets meer doen.

Bovendien heb ik tijdens mijn installaties van de afgelopen week al meerdere malen gehad dat hij niet echt lekker naar de harde schijf kon kopieren.
De harde schijf wordt wel goed herkend en ook formatteren gaat gewoon goed. (1x gedaan)

Ik kan nu best win2000 opnieuw installeren maar dit doe ik alleen als ik weet dat het niet over een paar dagen weer raak is. Ik kan er ook voor kiezen om WIN XP te installeren maar dat ook alleen als ik weet dat het helpt.

Iemand enig idee??

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 07:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Bestaat er voor Western Digital ook een soort diagnose programma?
Net zoals PowerMax voor Maxtor. Anders zou ik dat even laten testen.
Dan weet je in ieder geval og het daaraan ligt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB