[win2k server] SBS 2000 + Terminal Server App mode ?

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hier slechts een Win2k server machine staan, waarop ik een tweetal clients remote met office wil laten werken. Ik draai terminal server nu in remote admin mode, omdat Small Business Server 2000 niet anders toestaat.
Ik heb office 2000 geinstalleerd zoals de ORK het beschrijft (met het MST transform bestand), maar kan vanuit een client sessie geen office applicatie starten...

Als ik op de terminal server inlog als admin, dan kan ik wel alle office applicaties starten, vreemd genoeg... Wat gaat er mis ?

Verwijderd

Moet je in admin mode de transformation file wel gebruiken? Volgens mij niet.

• B-Man
  • Niet online
Als ik de transformation file niet gebruik, heb ik exact hetzelfde probleem.

Vandaar mijn vraag: weet iemand hoe het wel moet? M.a.w.: Hoe krijg ik office 200 aan de praat onder Terminal Services in Remote Administration mode?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:50

_nethack

We're all MAD here

B-Man schreef op 30 augustus 2002 @ 13:30:
Als ik op de terminal server inlog als admin, dan kan ik wel alle office applicaties starten, vreemd genoeg... Wat gaat er mis ?
Dan gaat er dus niks mis :)
Remote administration mode is bedoeld voor.... remote administration :)

Je kunt als het goed is dan ook alleen als administrator inloggen, en niet als user.
(hoewel ik dat nooit geprobeert heb, maar het zou niet moeten kunnen)
De lokale console sessie van de machine verschilt opzich niet van een remote sessie, dus als je lokaal aangemeld office kunt starten zou je dat remote ook moeten kunnen (als admin dus)
Geeft ie nog foutmeldingen ofzo?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Uiteraard. B-Man gaat me toch niet vertellen, dat die user niet in de local admin groep zit?

• B-Man
  • Niet online
Ik heb de twee specifieke users die ik remote wil laten werken allebij opgegeven in de domain controller policy onder "allowed to log on locally", waardoor ze mogen inloggen. Als ik vervolgens excel of word probeer te starten, zie ik niets gebeuren. Als ik outlook probeer te starten wordt me gemeld dat er een probleem is, iets in de trant van "installatie niet voltooid". Het vreemde vind ik dat ik als beheerder wel gewoon met office kan werken.

Bedenk me net dat het aan de rechten op de office applicatie map kan liggen.

Verwijderd

[quote]B-Man schreef op 03 september 2002 @ 23:11:
Ik heb de twee specifieke users die ik remote wil laten werken allebij opgegeven in de domain controller policy onder "allowed to log on locally", waardoor ze mogen inloggen. [quote]

Welk gedeelte van de zin"ze zitten toch wel in de local admin groep" is onduidelijk?

"Allow logon localy" moet, omdat een TS user standaard niet op een TS mag inloggen, die ook een DC is. Voor REMOTE ADMINISTARTION MODE, mogen MAXIMAAL 2 MENSEN, die ook nog eens ADMINISTRATOR zijn inloggen. Hoe maak ik een user ADMINISTARTOR....dan stop ik hem in de LOCAL ADMIN GROEP. :?

• B-Man
  • Niet online
Oke, dat snap ik. Maar dat wil ik indien mogelijk vermijden, omdat de users dan teveel rechten hebben. Het zijn twee normale gebruikers, geen admins.

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Dan moet je dus geen remote administration mode gebuiken maar application server mode. Normale gebruikers hebben niets te zoeken op je server.
(tenzij het een terminal server is, maar dat is het in dit geval in feite dus niet)

Dat dat niet met SBS gaat is dus jammer maar helaas, dat wordt dus een losse Win2k server licentie en eventueel TS-CAL's...

• B-Man
  • Niet online
Nee, dat wordt dus geen extra server. Ik vind het belachelijk dat ik een extra win2k server licentie + CAL's moet aanschaffen om twee gebruikers remote te laten werken. Die extra server kost belachelijk veel in verhouding tot de toegevoegde waarde. Tel daarbij het feit dat de server 99% van de tijd uit zijn neus staat te eten op.

Maar goed, bedankt voor je reactie, nu is het in ieder geval duidelijk dat dit niet gaat met win2k terminal services. Dan ga ik op zoek naar een andere oplossing. Citrix is ook aardig aan de prijs heb ik gezien, gelukkig heb ik nog wat andere mogelijkheden op mijn lijstje staan.

Bedankt voor de reacties mensen!

PS Een vriend van me vertelde me nog dat het mogelijk is door de betreffende gebruikers in de groep "server operators" te zetten. Dat ga ik eerst nog eens proberen.

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Nou, ik was van de week even aan het werk op een terminal server bij een klant, die wordt gebruikt in een thin client omgeving, en die machine draait Small Business Server 2000. Dus weet je wel zeker dat je die server niet in application server mode krijgt??
(In het control panel add/remove software kiezen, zorgen dat je terminal services en terminal services licensing hebt geselecteerd. Als je dan verder gaat vraagt ie als het goed is in welke mode de terminal server moet draaien.

• B-Man
  • Niet online
Ja, dit heb ik recentelijk geprobeerd. Dan meld hij dat een aantal applicaties mogelijk niet zullen werken, waaronder "Small Business Server". Ik klikte op "volgende", en vervolgens startte het systeem niet meer. Windows miste een aantal bestanden ? Gezocht op MSDN leverde een oplossing: herstellen vanaf de CD. Gedaan, en toen miste NTLDR opeens. Danku microsoft dacht ik toen.

Ik draai inmiddels op een herinstallatie van SBS 2000. Microsoft meld zelf overigens ook dat het absoluut onverstandig is om terminal server in application mode te draaien op een SBS server. Uit ervaring kan ik je in ieder geval vertellen dat het niet van een leien dakje gaat.
Pagina: 1