Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de GP 1800mAh's ook in een gewone NiMH lader opladen? En laadt ie dan ook tot 1800 op, of maar tot 1600 zoals de laders van GP zelf doen?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hier op mijn werk worden die GP 1800 batterijtjes gewoon opgeladen in standaard NIMH laders.. maar in prencipe lijkt het me beter een goede GP powebank te kopen ..die zijn er speciaal voor gemaakt eh :)

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik weet niet of gewone laders al tot 1800 kunnen... dat lijkt me het verschil; als er eentje tot 1800 gaat lijkt het mij opzich wel ok, maar dan zal ie in prijs vast niet zoveel verschillen met de laders die GP zelf aanbiedt.

Verwijderd

Check deze site eens :) http://www.hape.nl/batter...ht_laders_batterijen.html
Volgens mij kan het.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
SEFje schreef op 30 augustus 2002 @ 16:12:
Ik weet niet of gewone laders al tot 1800 kunnen... dat lijkt me het verschil; als er eentje tot 1800 gaat lijkt het mij opzich wel ok, maar dan zal ie in prijs vast niet zoveel verschillen met de laders die GP zelf aanbiedt.
2 jaar geleden een dure oplader gekocht die alles computergestuurd doet, koste toen 95 guldens.

Princiepe is simpel, zodra de bat vol is krijg je een spannings rimpel, deze rimpel geeft aan dat die vol is. Dit is bij alle oplaadbare batts zo. Nicd heeft een hogere, lees duidelijkere rimpel, dan een nimh, dus dat verklaart waarom er speciale nimh zijn, die alles kunnen, en dus ook aleen nicd die niets anders kunnen.

Als je een lader hebt die zo werkt kun je alles erin proppen, ding gaat zo lang door totdat hij die rimpel waarneemt, en schakeld dan over op eventueel druppelladen.

uiteraard dienje wel een beveiliging in te bouewn, dat als de bat defect is dat die niet onophoudelijk doorlaad, kijk en al dat soort dingen word door een micro processortje gestuurt, kost wat, heb je wat.

Tevens is dit ook nog een snellader ook :)
camilion 1800nimh bats vol in 3 uur :)

* PsYgHo flikkert alles in de oplader, en bij het piepje is alles klaar... B)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.