Sinds ik ben overgestapt van een kabelverbinding naar ADSL op de NetWare server kan ik niet meer remote inloggen 
Voorheen was het als volgt:
Kabel verbinding met semi-vast IP adres
IP adres van internet client in firewall geconfigged zodat 'ie mag inloggen
Op werkstation met direct inet verbinding (ADSL) AdRem freeremote opstarten, NW client vraagt om in te loggen. Geef als servernaam het IP adres van de server op ... klaar
Nu heb ik dus een getweaked alacatel ADSL modem voor mijn verbinding.
Intern denkt mijn server dattie IP adres 10.0.0.150 heeft, maar extern is dat uiteraard mijn vaste IP.
Wil ik nu inloggen via internet krijg ik de volgende melding:

Het enige wat ik misschien zou kunnen denken is dat het beide ADSL verbindingen zijn
Ook met firewall uit kom ik er niet op, alle andere services (WWW, FTP werken wel gewoon).
Voorheen was het als volgt:
Kabel verbinding met semi-vast IP adres
IP adres van internet client in firewall geconfigged zodat 'ie mag inloggen
Op werkstation met direct inet verbinding (ADSL) AdRem freeremote opstarten, NW client vraagt om in te loggen. Geef als servernaam het IP adres van de server op ... klaar
Nu heb ik dus een getweaked alacatel ADSL modem voor mijn verbinding.
Intern denkt mijn server dattie IP adres 10.0.0.150 heeft, maar extern is dat uiteraard mijn vaste IP.
Wil ik nu inloggen via internet krijg ik de volgende melding:

Het enige wat ik misschien zou kunnen denken is dat het beide ADSL verbindingen zijn
Ook met firewall uit kom ik er niet op, alle andere services (WWW, FTP werken wel gewoon).