Realtime compressen vanaf firewire.

Pagina: 1
Acties:

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 20:23
Hoi,

Ik kon in de search niet iets vinden waar ik wat mee kon vergelijken maar de situatie is als onderstaand :

Ik heb een Canon MV500i waar ik via firewire de output realtime wil compressen.

Ik heb een P3-450Mhz met 512MB (XP).

Gaat dit lukken of is het een vergeefse poging?

Iemand nog tips of trucks? .. Of moet ik hem gewoon eerst helemaal op de HD zetten (ik heb dan geen frameloss dus de HD is snel zat) en daarna de PC een nachtje laten rekeken?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Hmm, met je PC kom je idd niet ver qua realtime compressen. Je kunt idd beter de video eerst capturen en dan compressen. Je hebt dan en betere kwaliteit en betere compressie. :)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Het laatste is altijd beter. De PC kan dan rustig zijn tijd nemen waardoor het eindresultaat beter is.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Realtime video encoden kun je met jouw systeem specs wel vergeten...TENZIJ je een dikke capture kaart hebt die 't firewire gebeuren kan capturen, zo'n kaart doet dan ook meestal realtime encoding ook...

In jouw geval zit er niks anders op dan een nacht lang (of langer! ligt aan hoeveel tijd video beeld materiaal je hebt) te capturen en encoden..

Ik weet niet hoe die cam van je de video aanbied, maar indien mogelijk zou ik gewoon de stap van "kopieren naar HD" overslaan, en direct capturen en encoden vanaf de cam....scheelt in HD space en in extra tijd om in uncompressed avi te gaan saven...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 20:23
Iedereen bedankt voor de reacties ..

@ Dragon_Lee

Ik heb de hele film al via mijn camera op een MiniDV tape staan (dus digitaal)
Ik kan de film bekijken op mijn PC via firewire. Ik begrijp ook uit bovenstaande reacties dat het beter is de film eerst op de HD te zetten (OMG , daar moet ik wel ff ruimte voor maken :X)
in RAW uncompressed formaat.

Jou reactie is interessant want jij zegt precies wat ik wil :) .. .Direct capturen en encoden vanaf de cam... Dat zou voor mij een uitkomst zijn...

Ik weet alleen niet melk welk programma ik het direct kan encoden in video cd. Heeft iemand een suggestie? Dan kan ik het eens proberen of mijn inmiddels alweer bejaarde pentium 3 het aankan.