[Mandrake 8.2] Openoffice 1.0.1 install weigert

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Topicstarter
Ik ben een nieuweling op Linux gebied en heb dus in winXP VMware geinstalleerd. Onder VMware heb ik toen een virtual machine aangemaakt en daar mandrake 8.2 opgezet.

Nu heb ik al een klein beetje zitten klooien met tar om Opera te installeren en de vmtools, maar verder ben ik nog niet met de commandline.

Toen heb ik Openoffice 1.0.1 (de tar.gz file) gedownload en heb de install instructies gelezen. Het uitpakken etc gaat allemal goed, maar dan de setup zelf.

Hij gaf eerst het bericht dat hij wat miste en dat ik dat eerst moest installen: lib dc++ oid (2 dingen daarvan) Die heb ik gevonden via google en de site http://rpmfind.net/linux/RPM/

Nu krijg ik dus weer zo'n foutmelding: libstlport_gcc_3.0.so.4.5 : no such file or directory.

Deze kan ik dus niet vinden :( Hoe kan ik dit oplossen?

Ps: als er uitgebreide command line handelingen verricht moeten worden svp een redelijke uitgebreide uitleg want ik ben echt een newbie (vandaar ook mandrake onder vmware :))

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Waarom gebruik je niet de rpm om openoffice te installeren?
ook te vinden op http://rpmfind.net/linux/RPM/

But I thought YOU did the backups...

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06-2025
of installeer OOo via redcarpet
die lost deze dependencies voor je op.

• ErHa

ErHa

Topicstarter
Insanergy schreef op 30 augustus 2002 @ 13:44:
Waarom gebruik je niet de rpm om openoffice te installeren?
ook te vinden op http://rpmfind.net/linux/RPM/
Die had ik eerlijk gezegd niet gezien, ik had openoffice gewoon van de openoffice.org site gehaald en daar zag ik geen rpm's...
Ik ga nu die rpm van die rpmfins site proberen

Kroeske: bedankt voor dat red carpet, ga ik ook proberen, lijkt me erg makkelijk, alleen leer je er heel weinig van denk ik omdat alles voor je gedaan wordt. Maar goed, als iets niet wil lukken is dat natuurlijk wel makkelijk :P

BTW: maakt het dus niets uit of het door RedHat tot een rpm verpakt is? Als het maar een rpm is kan ik het gewoon ook onder mandrake gebruiken... :?

Verwijderd

Die foutmelding van Open Office komt voor bij de Nederlandse versie van OO.
Als je de Engelse neemt is er niets aan de hand....

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 22:52
Net vanochtend te weten gekomen:
De NL versie is met gcc 3 gecompileerd, je moet dan de bijbehorende libraries installeren (libc3, etc, etc)
De EN versie is met de oudere gcc gecompileerd, dus dat werkt op alle huidige systemen.

Dus de Engelse versie downloaden.

• ErHa

ErHa

Topicstarter
easydisk schreef op 30 augustus 2002 @ 15:10:
Net vanochtend te weten gekomen:
De NL versie is met gcc 3 gecompileerd, je moet dan de bijbehorende libraries installeren (libc3, etc, etc)
De EN versie is met de oudere gcc gecompileerd, dus dat werkt op alle huidige systemen.

Dus de Engelse versie downloaden.
heb ik net gedaan en dat is prima gegaan....bedankt voor alle hulp allemaal

Nu heb ik alleen nog het probleem dat er bij mij geen icoontjes etc gemaakt worden door de setup progs :?
Nou ja, ik zoek de files wel handmatig en maak die snelkoppeling wel handmatig :(

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 16:41
Heb ik ook, heel irritant ... ik start ehm nu door het filetje ' soffice' te starten in mn dir waar ooo is geinstalleerd ... en dan bestand -> nieuw .. kom je er ook maar is niet echt de bedoeling denk ik ..

edit:
whoops ik reply op een heel oud topic |:( 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Tristan op 20-11-2003 01:59 . Reden: niet opletende mode, tis al laat :) ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Ja, niet zo zinvol dus. Aangezien het topic toch al niet al te boeiend was, doe ik hem dan nu maar dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.