lelijke afdruk printer

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 08:59
Ik heb een Epson Stylus Photo 750 printer.

Hij maakt fantastische afdrukken op fotopapier en text op gewoon papier.
Maar als ik op gewoon papier of op inktjetpapier (speciaal eenzijdig gecoated voor foto afdruk kwaliteit, 110 gr) bv een cd hoesje uitdraai is dat geen gezicht. De kleuren lopen door elkaar heen, wit wordt als groen afgedrukt, en eventuele tekst die op het hoesje staat is niet te lezen.
Je kunt bij de software aangeven op wat voor papier je afdrukt, dat doe ik dan ook altijd braaf.

Laatst ergens anders een hoesje uitgedraaid en dat zag er perfect uit. Dus de scan van het plaatje is ok.

Ik heb dus het idee dat er misschien wel teveel inkt gebruikt wordt.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen.

Verwijderd

Wat voor papier gebruik je voor het CD hoesje?

• miles
speciaal eenzijdig gecoated voor foto afdruk kwaliteit, 110 gr van dixon

Verwijderd

Maar wat is het verschil dan tussen je papier voor je foto's en het 'fotopapier' wat je voor je hoesjes gebruikt?
Probeer anders eens wat met die papierinstellingen te experimenteren....

Verwijderd

Dit kan inderdaad kloppen. Epson is best wel kieskeurig wat betreft het fotopapier, lang niet alle papiermerken werken. Zo heeft HP bijvoorbeeld heel erg glad fotopapier en voor epson moet het wat stroever zijn. Ik heb dit zelf ook al ondervonden met een goedkoop setje papier van een computerbeurs. Probeer dus eens Origineel epson fotopapier en kijk hoe dat eruit ziet

Verwijderd

Ik gebruik (met overigens dezelfde printer!) altijd fotopapier van Arca, wat je altijd op die beurzen vindt. Glanzend fotopapier, of eenzijdig gecoat, het maakt niks uit, de resultaten zijn altijd super! :) Van Dixons nog nooit geprobeerd...

• miles
Dan ga ik eens wat in de settings rommelen.
Dank voor de tips.
Pagina: 1