Toon posts:

40GB Maxtor en geen bios hoger dan 8GB ondersteuning.

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Olivetti computertje waar ik een servertje van wil maken,
dit heb ik ooit al gedaan, maar mijn harde schijf hiervan is overleden en nu wil ik mijn 40GB Maxtor D740X-6L erin douwen,
maar het bios gaat niet hoger dan 8 GB en dus kan ik er niks mee.

Een nieuw bios vinden voor de Olivetti TINSL/II is ook al hopeloos.
Is er niet nog een manier om toch Windows 2000 AS erop te krijgen??

Thanks already!

Verwijderd

1 van deze 3 opties:

1. Check de search
2. Check de Maxtor website voor MaxBlast
3. Koop een Promise ATA133 controller

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 11:55:
1 van deze 3 opties:

1. Check de search
2. Check de Maxtor website voor MaxBlast
3. Koop een Promise ATA133 controller
De search heb ik geprobeerd, maar kom ik de laatste tijd niet ver meer mee.
MaxBlast heb ik net geprobeerd, maar hij blijft steeds hangen bij "reading system information" :(
En ik wil er eigenlijk niet teveel geld voor uitgeven, dus geen Promise ATA133 controller :)

Verwijderd

Misschien een Promise ATA100 controller... Zijn goedkoper :)

En waarom wil je liever geen geld uitgeven aan zo'n ATA133 geval? Het maakt je systeem een stuk sneller. Voorbeeld: Pentium II 333 met zo'n Promise ding start sneller op dan een Pentium III 1000 zonder Promise ding. En de schijfoperaties gaan ook super super snel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:37:

En waarom wil je liever geen geld uitgeven aan zo'n ATA133 geval? Het maakt je systeem een stuk sneller. Voorbeeld: Pentium II 333 met zo'n Promise ding start sneller op dan een Pentium III 1000 zonder Promise ding. En de schijfoperaties gaan ook super super snel.
Hoeveel zou zo'n ding dan ongeveer moeten kosten?
Kan ze niet 123 vinden in de pricewatch

Verwijderd

Voor een ATA133 betaal je ongeveer 70 euro (www.alternate.nl)

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe moet het precies in z'n werk gaan met een ATA controller?

Bij het oude AMIBIOS kan ik niet aangeven dat ie bijvoorbeeld van de controller moet opstarten, of doet ie dit zelf? En detecteerd de controller dan de goeie grootte?

Ik zie hier deze kaart "PCI UltraDMA133 Hightpoint" voor 39 euro... zou dat wat zijn?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou gewoon maxblast downloaden. Dat werkt als volgt: je bios detect 8GB. Je boot dat progje maxblast en die ziet dat je WEL een 40GB schijf hebt. Maxblast installeert vervolgens een klein drivertje op je schijf die geladen wordt bij het booten (nog voor windows aan, windows heeft er dus geen last van oid). Dit drivertje zorgt ervoor dat je de volledige 40GB kan gebruiken.

Ik zou geen dure ide controllers kopen voor zo'n oud pc'tje.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:37:

Hahaha feeble, met alle respect maar dit is echt waanzin 8)7. De 133 staat voor de maximumdoorvoersnelheid en daar zal zo'n oude frikandel nooit aan komen. Die PIII 1000 is in alle vergelijkbare situaties sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het heeft geen zin om z'n controller te kopen??
Dan probeer ik nog wat verder te vogelen met Maxblast II

Verwijderd

Hahaha feeble, met alle respect maar dit is echt waanzin 8)7. De 133 staat voor de maximumdoorvoersnelheid en daar zal zo'n oude frikandel nooit aan komen. Die PIII 1000 is in alle vergelijkbare situaties sneller.
Ik heb zo'n controller in een PII 233 gehad. Scheelt echt in doorvoersnelheid. Natuurlijk haal je de 133 niet, maar ook niet op een PIII 1000.

Maar op een PII 233 merk je wel degelijk een verhoging in snelheid door schijfoperaties. De PCI bus trekt dat echt wel.

Verwijderd

nieuw bios een optie? gewoon flashen lijkt me het makkelijkste

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 13:39:
nieuw bios een optie? gewoon flashen lijkt me het makkelijkste
Een nieuw bios vinden is me dus niet gelukt zoals al gezegd was.
Maar het is nu wel gelukt met Maxblast II!

Dus laat ik het lekker zo :)

Bedankt voor al jullie hulp!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 13:39:
[...]

Ik heb zo'n controller in een PII 233 gehad. Scheelt echt in doorvoersnelheid. Natuurlijk haal je de 133 niet, maar ook niet op een PIII 1000.

Maar op een PII 233 merk je wel degelijk een verhoging in snelheid door schijfoperaties. De PCI bus trekt dat echt wel.
Ja, tuurlijk merk je dat. Wat je hier schrijft is wel waar, maar dan nog is wat je een aantal posts naar boven stelt niet waar.

Verwijderd

Ik denk dat ik onduidelijk ben geweest, als ik begrijp waar jullie het over hebben.
Misschien een Promise ATA100 controller... Zijn goedkoper

En waarom wil je liever geen geld uitgeven aan zo'n ATA133 geval?
Daarmee bedoel ik dus ATA100 of ATA133 geval. Ik had dus eigenlijk bedoeld "waarom wil je liever geen geld uitgeven aan zo'n ATA100-of-hoger geval." Ik had bijvoorbeeld ook ATA66 geval kunnen neerzetten. Sorry voor mijn foutje!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hier hebben de een faq voor gemaakt: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (3-4-2002)

Daar staan de oplossingen gewoon in..

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.