Ik heb een probleem met een skrippie:
De dbItem en dbTitel die aan de hand van de array worden weergegeven, voldoen aan een bepaalde zoek-voorwaarde.
De weergave vindt plaats in een <TBODY> waarin nieuwe Rows (dataRow) en Cells (itemCell en clickCell) worden aangemaakt.
Ter info
:
foundHits = omvang van de foundItems array
foundItems[x] = array met record-nrs.
dbItem[a], dbTitel[a] = database-records
Ik wil nu dat de gebruiker op de titel kan klikken, waarna met de function displayItem() er meer informatie weergegeven gaat worden.
Nu is mijn probleem, dat er in oAnchor.href altijd een URL moet zitten. Ik kan er geen JavaScript function in kwijt, dat moet anders opgelost worden.
Maar hoe dan?
Als ik oAnchor.onclick gebruik en .href weglaat, werkt het niet.
Ik heb het ook al met .click geprobeerd, maar dat maakte niet uit.
Er gebeurt gewoon niets (ook geen error).
Misschien dat ik de syntax fout heb? Als ik de "-tekens weglaat in regel 25, dan krijg ik de foutmelding "Niet geïmplementeerd".
Kortom, hoe krijg ik in de clickCell de titel, waarbij het aanklikken van de titel de functie displayItem() wordt geactiveerd?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| function tableAdd() { for (var x=0; x < foundHits; x++) { var a=foundItems[x] // Voeg een regel toe aan de tabel. dataRow=dataBody.insertRow() // Voeg cel toe met item-nummer en daarnaast een cel met titel. itemCell = dataRow.insertCell(0) itemCell.innerText=dbItem[a] // Voeg cel toe met titel en maak 'm aanklikbaar clickCell=dataRow.insertCell(1) clickCell.id="cell"+x clickCell.innerText = "" // Maak de link aan var oAnchor = document.createElement("A") clickCell.appendChild(oAnchor) // Bepaal wat er gebeurt als je klikt op de titel oAnchor.innerText=dbTitel[a] oAnchor.onclick="displayItem()" oAnchor.href="//" } } |
De dbItem en dbTitel die aan de hand van de array worden weergegeven, voldoen aan een bepaalde zoek-voorwaarde.
De weergave vindt plaats in een <TBODY> waarin nieuwe Rows (dataRow) en Cells (itemCell en clickCell) worden aangemaakt.
Ter info
foundHits = omvang van de foundItems array
foundItems[x] = array met record-nrs.
dbItem[a], dbTitel[a] = database-records
Ik wil nu dat de gebruiker op de titel kan klikken, waarna met de function displayItem() er meer informatie weergegeven gaat worden.
Nu is mijn probleem, dat er in oAnchor.href altijd een URL moet zitten. Ik kan er geen JavaScript function in kwijt, dat moet anders opgelost worden.
Maar hoe dan?
Als ik oAnchor.onclick gebruik en .href weglaat, werkt het niet.
Ik heb het ook al met .click geprobeerd, maar dat maakte niet uit.
Er gebeurt gewoon niets (ook geen error).
Misschien dat ik de syntax fout heb? Als ik de "-tekens weglaat in regel 25, dan krijg ik de foutmelding "Niet geïmplementeerd".
Kortom, hoe krijg ik in de clickCell de titel, waarbij het aanklikken van de titel de functie displayItem() wordt geactiveerd?
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]