Externe fanbus via LPT1

Pagina: 1
Acties:

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
goed ik wil een externe fanbus gaan knutselen (casewindow en floppy bay fanbus zijn me verboden door me pa)

ik weet hoe ik een fanbus moet bouwen, maar.... hoe krijg ik de LEDs in de externe fanbus en de schakelaar verbonden met de juiste fans via een poort (LPT1 lijkt me het beste ivm mogelijke uitbreidingen) zodat ie wel reageert?

heeft iemand een schakelschema voor een EXTERNE fanbus die via LPT1 verbonden is?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je wilt je fans ed. besturen via lpt?? of wil je iets uitlezen??

Of wil je alleen een 25 polige sub-d connector gebruiken :?

Electronics development

• G33rt
neej ik wil dit:

http://www.virtual-hideou...s/5v_12v_baybus/print.htm

maar dan extern in een plastiken kastje. hoe krijg ik dat het beste voor elkaar?

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/guides/5v_12v_baybus/dd_schematics.gif

• G33rt
kan ik het gewoon met zo'n pci afscherm metaaltje doen? en dan een molex achter me pc langs?

trouwens wat is die wire clip terminal in gewoon nederlands? dan kan ik die aanschaffen vanmiddag =)

• 3lmowww

3lmowww

edit:

dat wil je niet...

ik zou ipv die molex en wire clips (draad clipjes, achter in versterkers) een 25 polige sub d nemen oid...

heb je een kastje met knopjes + ledjes + 1 snoer met connector, die doe je in je pc, e bussen maar

Electronics development

• 3lmowww

3lmowww

edit:

maar dit is eigenlijk niet eens zo`n super baybus :?

Electronics development

• G33rt
ik mag niet in me pc rommelen, dus had al een ouwe lunchtrommel opgezocht :D

maar als jij nog een mooi schema hebt, kan je dat ff posten dan?

ik ga trouwens misschien een bigtower kopen ;) (kan ik lekker modden) en binnenkort ga ik de ouwe 286 in een fanta krat inbouwen :P

**

oh ja n00bie vraagje: wat is een 25 polige sub d connector :?

• 3lmowww

3lmowww

edit:

ghe, een 25 polige connector is dezelfde als je printerpoort heeft, de serieele is 9 polig.

leuke schema`s: ik weet niet of je wat van elektronica afweet, anders moet je exter ff kontakten of hij nog printjes heeft liggen voor een baybus, is makkelijk, goedkoop en netjes...

Dat zijn de klassieke lm317 of lm350 (hoger vermogen) regelbare spannings baybusjes...

die regel je met een potmetertje...

PCB voor baybus met LM317
moet je ff rondkijken, als et je niet lukt kan ik evt. wel iets in elkaar solderen...

Electronics development

• G33rt
ja een LPT1 stekker dus :P

wat ik al zei, sufferd. dat bedoelde ik dus. iemand hier had een schakelkastje gebouwd en aangesloten op zijn LPT1 poort. hoe doe ik dat?

• G33rt
en er mag juist nix in me pc, daarom is dat externe kastje dus...

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

jij mag niet veel he..... jammer man!

Maar in plaats van hier alles neer te pleuren wat je gaat kopen enzo, koop 't gewoon, en als t af is laat je 't zien! ID!
Pagina: 1