• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03 21:40
bij bijvoorbeeld autoradio's wordt de modellijn elk jaar vernieuwd (in het begin van het jaar)

hoe zit dit bij digitale camera's?

bijvoorbeeld; de canon s30 is er als sinds oktober 2001, kunnen we in oktober dit jaar het nieuwe model verwachten?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 08:33
Vind het een beetje appels met peren vergelijken, denk trouwens dat de grootste veranderingen bij de autoradio's voornamelijk uiterlijke zijn.
Canon heeft pas de A-serie en de IXUS-serie onder handen genomen, ik denk dat de S30 en de S40 hoogstens een update krijgen. Het zijn goede toestellen waar veel vraag naar is, eerst de huidige modellen nog een beetje uitmelken denk ik.

• tim1981
okee, dit wou ik even weten.
dat ze dus niet standaard één jaar meegaan.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

Tarin

Just plain weird.

tim1981 schreef op 30 augustus 2002 @ 12:07:
okee, dit wou ik even weten.
dat ze dus niet standaard één jaar meegaan.
Ze worden natuurlijk wel vervangen. De techniek staat niet stil, tenslotte.

Dat neemt niet weg dat je met een cam van een half jaar oud een heel mooi stukje techniek hebt, en dat blijft het best een paar jaar doen hoor.. je loopt heus niet voor *** met een camera die een jaar oud is.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

Misschien heel gek, maar er zijn zelfs nog steeds mensen die geen digicam hebben! ;) En zolang die er blijven is je huidige cam prima. :)

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• tim1981
ik heb er namelijk nog geen, maar ben wel opzoek

Verwijderd

gemiddeld komen fabrikanten zo om het half jaar met nieuwe cameras geloof ik, maar niet elke camera wordt vervangen. ('k heb de fuji 2800 een maand geleden gekocht)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

consumers camera's worden meestal elk jaar 'ververst'
denk aan de A10 -> A30 en A20 -> A40

bij prosumer camera's (>600/700 euro en >= 3mp) is dat wat minder vaak...
het duurde ongeveer 1,5 jaar voordat de G1 werd vervangen door de G2

meestal komt Canon eind oktober met de aankondiging van nieuwe prosumer-modellen (vlak voor kerst = slim) en worden ze het begin van het volgende jaar in Japan en US op de markt gebracht....zal dus voorjaar '03 zijn dat er een Canon S50, S60 en G3 komt (als ze dan zo heten...)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1