XFree86 met Radeon Mobility

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 23:07
Ik kan bijvoorbeeld Tux-racer of Chromium spelen maar dan werkt de hardware acceleratie niet, het spel is supertraag.

De kaart wordt gedetecteerd als Radeon Mobility M6, maar de hardware acceleratie blijft niet werken. Een vriend met dezelfde configuratie heeft wel hardware-acceleratie.

Systeeminfo:

Compaq Presario 1714EA-XP
RedHat Linux 7.3 (Valhalla)
ATI Radeon mobility 8 MB DDR
XFree86 versie 4.2.0

Weet iemand of dit op te lossen is? (graag een beetje in newbie stijl uitgelegd)

Verwijderd

Configureer XFree86 opnieuw en kies 16bit kleuren, met 24bit werkt 3D niet.

Voor het configureren open je als root een console en tik je in: setup
Je krijgt dan een menu waarin je kunt kiezen om X te configureren.

• Quinny
THNX!!! Het werkt!

Verwijderd

Gelukkig, dat geeft weer voldoening.
Je wordt hier goed geholpen... en het is leuk als je iemand kan helpen, al is het misschien nog zo simpel :)

• Quinny
Eventjes nog, dit was een probleempje van een vriend van mij, ik had hem even onder mijn account laten posten...

Ik zelf heb een Asus L8400 laptop, met ook een Radeon Mobility videokaartje, het enigste verschil is dat ik 16 MB SDRAM erop heb zitten, bij mij gaat wel alles OK op 24 bit?

Op 32 bit wil X niet eens starten... maar 24 is goed...

Verwijderd

32 bit werkt volgens mij ook niet onder linux, in ieder geval niet met de standaard drivers.

Verwijderd

Overigens heb ik zelf een Dell Laptop met een 64 Mb ATI Radeon Mobility (M7) en die heeft ook geen 3D op 24bit.
Dan kan hij namelijk de glx / dri driver(s) niet laden, heb jij iets speciaals gedaan om dat aan de praat te krijgen? Welke Linux gebruik jij?

• Quinny
Ik heb gewoon een standaard Redhat 7.3 installatie gedaan...

Kleuren staan op 24 bit, als ik in de config file ze op 32 zet dan start X niet op en moet ik ze terug zetten op 24...

Verwijderd

Ook met 16 bits krijg ik het helaas nog niet voor elkaar. Ik gebruik XFree86 Version 4.2.99.2 (DRI trunk), onder Debian. Iemand een voorbeeld config waarmee deze combinatie werkend gekregen is? Alvast bedankt.

Verwijderd

Het is niet de bedoeling om een oude draad weer omhoog te schoppen met een onvolledige post qua informatie. Dus als je een probleem hebt en je wilt het op GoT posten, open even een nieuwe topic die voldoet aan de eisen die in [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] zijn te lezen.
Wij danken u :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.