Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Over een AGP-slot gaan alleen digitale signalen. Deze kunnen niet de oorzaak zijn van een waazig beeld. Vergeet echter niet dat signalen van buitenaf en/of de monitorkabel ook van invloed zijn op de kwaliteit van het beeld op je monitor
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
al een bios-reset gedaan? en op hoeveel loopt je agp? en staat fast writes aan/uit?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
probeer eens een pci videokaart
kan je gelijk kijken of het aan je agp slot ligt.
GarBaGe had ook een goede tip.
kijk of er niet allerlei storende kabels in de buurt van je monitor liggen.
zoals coaxkabels. tulpstekkers luidsprekers.
als je storing door kabels e.d. wilt uitsluiten moet je je pc eens ergens anders neerzetten. bijvoorbeeld in een andere kamer.
kan je gelijk kijken of het aan je agp slot ligt.
GarBaGe had ook een goede tip.
kijk of er niet allerlei storende kabels in de buurt van je monitor liggen.
zoals coaxkabels. tulpstekkers luidsprekers.
als je storing door kabels e.d. wilt uitsluiten moet je je pc eens ergens anders neerzetten. bijvoorbeeld in een andere kamer.
Dit heb ik ook bij de iiyama van een vriend van me gezien, die een iets goedkopere beeldbuis heeft. Je went er wel aan, maar het is niet zo scherp als mijn VisionMaster Pro17 (van 5 jaar oud).mkleinman64 schreef op 30 augustus 2002 @ 11:36:
Echter mijn beeld is nog steeds erg onduidelijk (zelfs op 1024x768) het is net of er permanent een soort blurr over mijn scherm zit.
Het kan overigens ook aan de RAMDAC van je kaart liggen. Die filters van (oudere) GF2(mx) kaarten zijn niet echt geweldig. Hier zijn wel wat oudere topics over te vinden incl. soldeerinstructie
Bios al meerdere malen gereset, alles staat op fail-safe defaults in me bios. dus fast writes staan uit.
Ik heb een test gedaan met mijn beide pcs, Mijn iiyama hm704ut heeft 2 ingangen. Ik heb de videokaart van mijn vriendin aangesloten en die van mij. beide vgakaarten op 1024x768 ingesteld, beide op dezelfde verversingsfrequentie (85hz). Daarna exact hetzelfde plaatje geladen als buroachtergrond en daarna maar switchen.
het verschil tussen mijn pc en die van mijn vriendin is ZEER duidelijk te zien. die van mij is blurry die van m'n vriendin glashelder. Als ik de poorten achterop omwissel blijft die van mijn vriendin helder. Dus aan de ingang van mijn monitor ligt het ook niet.
Tevens heb ik de videokaarten tussen mijn machine en die van mijn vriendin omgewisseld. dit heeft geen effect, dus die van m'n vriendin blijft helder die van mij blijft blurry.
maw videokaart is het ook niet.
Overigens de specs.
Mijn pc :
Abit Vh6-t
Celeron 900@900
256mb mem
TNT2 Ultra 32mb vgakaart
die van mijn vriendin
P2 266 @ 266
256mb mem
Hercules Dynamite TNT 16mb
Abit bh6
Ik heb een test gedaan met mijn beide pcs, Mijn iiyama hm704ut heeft 2 ingangen. Ik heb de videokaart van mijn vriendin aangesloten en die van mij. beide vgakaarten op 1024x768 ingesteld, beide op dezelfde verversingsfrequentie (85hz). Daarna exact hetzelfde plaatje geladen als buroachtergrond en daarna maar switchen.
het verschil tussen mijn pc en die van mijn vriendin is ZEER duidelijk te zien. die van mij is blurry die van m'n vriendin glashelder. Als ik de poorten achterop omwissel blijft die van mijn vriendin helder. Dus aan de ingang van mijn monitor ligt het ook niet.
Tevens heb ik de videokaarten tussen mijn machine en die van mijn vriendin omgewisseld. dit heeft geen effect, dus die van m'n vriendin blijft helder die van mij blijft blurry.
maw videokaart is het ook niet.
Overigens de specs.
Mijn pc :
Abit Vh6-t
Celeron 900@900
256mb mem
TNT2 Ultra 32mb vgakaart
die van mijn vriendin
P2 266 @ 266
256mb mem
Hercules Dynamite TNT 16mb
Abit bh6
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Mag heel stom overkomen, maar gebruik je vaak de magnetron, en zo ja waar bevind deze in het huis, als deze dichtbij de computer is dan kan dat wel eens het probleem zijn. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als GaRbAgE..
Alleen spreek ik bij dit geval uit ervaring
Hehe, magnetron staat ongeveer een meter of 4 weg
, dus de kans dat dat de oorzaak is lijkt mij praktisch nihil.
Verder zijn er geen storingsbronnen in de buurt, computers staan op de grond, beide monitoren bijna 1 meter bij elkaar vandaan en er lopen verder geen coax kabels oid in de buurt.
Verder zijn er geen storingsbronnen in de buurt, computers staan op de grond, beide monitoren bijna 1 meter bij elkaar vandaan en er lopen verder geen coax kabels oid in de buurt.
Been there, done that, was ook eerste wat in mij opkwam. ik heb zelfs al een splinternieuwe monitor opgehaald.
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam. Slechte kabel, slecht filter oid.Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:21:
Probeer de kabels eens te verwisselen, ik denk dat dat jouw probleem is
Maar je hebt het dus al geprobeerd? Vaag. Maar als je alles al geprobeerd hebt, monitoren verwisseld, kabels, vga kaarten, drivers en storingsfactoren... Tja, dan blijft er weinig anders over dan een ander mobo proberen ofzomkleinman64 schreef op 30 augustus 2002 @ 12:55:
Been there, done that, was ook eerste wat in mij opkwam. ik heb zelfs al een splinternieuwe monitor opgehaald.
Het kan zijn dat er IN je pc een grote storingsbron zit. Bijvoorbeeld video bewerkingskaarten kunnen een storingsveld genereren waar je videokaart gevoelig voor is. Dus ik zou het eens proberen met zo min mogelijk uitbreidingskaarten in je pc.
Mocht dat het zijn kan je proberen die uitbreidingskaart in het pci (of isa) slot te zetten dat het verste weg is van je agp-slot.
Mocht dat het zijn kan je proberen die uitbreidingskaart in het pci (of isa) slot te zetten dat het verste weg is van je agp-slot.
Hmm dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen. alhoewel mijn geluidskaart en netwerkkaart helemaal onderin zitten. enige wat in de buurt van mijn vgakaart zit is mijn processor (duhhh
) en mijn beide harddisks.
Pagina: 1