Toon posts:

[TVKaart] Tunerblikkie posten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort (over maandje ofzo) een RF spectrumanalyzer te gaan bouwen. Nu wilde ik hiervoor eerst het tunerblikje UV916 gebruiken, maar aangezien deze slechts tegen extreem hoge prijzen te verkrijgen is (rond de 40 euro :| ), schoot mij wat anders binnen.

Op iedere TV kaart zit ook een VHF/UHF tunerblikje, zo heeft mijn PC TVRave bijvoorbeeld een FI1216MK2. Hiermee kan ik in principe ook wel aan de slag. Nu kost de deze kaart ongeveer 45 euro, maar dat kan goedkoper denk ik.

Dus ben ik op zoek naar de GOEDKOOPSTE tv kaart met een dergelijk blikje erop. Eigenlijk zou het fijn zijn als jullie (die een tv kaart bezitten) ff op je tv kaart zouden willen kijken en het nummer van het tvblikje(!) zouden willen posten (nb: dus niet BT787 oid!). Dan is er meteen een mooie lijst met welke kaart, welk blikje heeft (ik heb met google wel sporadisch her en der wat gevonden maar niet een volledig overzicht). Uit deze lijst zoek ik dan wel de goedkoopste met het juiste blikje uit. :9

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

kan je niet zo'n ding uit een oude video oid slopen? een collega van mij heeft dat ook al een paar keer gedaan, en heeft er scart -> UHF module van gemaakt..

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kun je zelf al een begin maken met je lijst en die dan hier posten?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 11:42

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Man, sloop een ouwe videorecorder.

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 30 augustus 2002 @ 11:29:
Man, sloop een ouwe videorecorder.
Nja dat WAS ik ook van plan, maar de meeste videorecorders en tvs bezitten een apart UHF en VHF tunerblikje en dat wil ik dus NIET! Misschien de nieuwere video's en tvs wel maar die zijn niet voor onder de 44 euro op de kop te tikken... vandaar...

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

ga naar een reparatie-shop voor tv's enzo... hebben ze vast nog wel zo'n dingetje liggen...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik heb nog een oude video in de kast liggen.. zal ik als ik weer thuis ben is kijken..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
die blikjes die op tv kaarten zitten zullen bijna altijd via de i2c bus aangestuurd worden

de wat oudere tunnertjes worden analoog getuned (0.7 - 33V)

de beste plaats zijn idd oude video recorders

ik heb zelf na een ontwerp van electuur een ontvanger gebouwd met de UV616S/256
en het tunertje komt uit een oude philips video recorder

het ding was bedoeld om 2 meter stations te ontvangen , alleen is mij filter een beetje aan de brede kant en krijg ik alleen maar radio / tv stations door :P

Repareren doe je zo.

Pagina: 1