[WLAN] Door muren ed heen?

Pagina: 1
Acties:

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

AMDFreak

Intel is zo..

Topicstarter
Okey,

Ik heb dus gelezen dat je met een vrij standaard wireless pakketje tot zo'n 350meter ver kan komen (dat is genoeg) want een vriend van mij woont 6 verdiepingen lager en dan de 2de rij onder mij. Dus d88 we kom we doen wel iets via ut balkon oid. Maarjah.. ik zit aan de andere kant van ut appartement. Dus vraag ik me ook wel een beetje af.

Je hebt die antenne... daar zit een draadje aan (waarschijnlijk een metertje of 3 4? Maar ik heb minstens 15 meter nodig... dus lukt dat ook niet echt. Dus vroeg ik me eigenlijk af of ik mijn antenne gewoon op me buro kon plaatsen? (En als die vriend dat nou ook doet). Alleen dan moet je door muren ed. heen, en ik weet niet of WLAN dit al ondersteund? Prijs maakt opzich niet uit want we delen het toch wel door midden enzo...

En de doeleinden zijn, om mijn leech bak (2x 120gb, 1x80gb, 1x60gb) met hem te gaan delen. (Hij kan namelijk niet zo makkelijk aan illegale stuff komen als ik.

Snelheid van de WLAN maakt niet zo veel uit maar we weten allebei wel dat het ongeveer 11MBit zal worden..

offtopic:
Kan een modje even die topic titel wijzigen? buren moet muren zijn

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

WLAN is radiografisch (meestal toch), dus je hebt geen line-of-sight nodig. Je netwerksignaal zal dus dwars door je muren (en je buren) heengaan. Let op: hoe meer materie er tussen zender en ontvanger staat, hoe zwakker het signaal zal aankomen. Volgens mij kan het gewoon wat je wil.

Bloed, zweet & koffie

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Lukt je niet.... Teveel muren ed.
Ik kom met mn accesspoint op zolder door de hele tuin, metertje of 20... Daarna signaal erg zwak.

Muren dempen enorm, en een gewapend betonnen vloertje nog veel meer..
Kun je niet "gewoon" een utp kabel naar beneden pleuren en wegwerken???
Of een utp kabel naar de andere kant van de flat, daar je AP zetten, en hij antenne ook aan die kant? dan heb je wel line-of-sight

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik denk niet dat dit gaat lukken. Wij hebben hier een wifi lan van 3Com liggen (AirConnect) met een basisstation (Wireless Gateway) en PCMCIA & PCI(PCMCIA) kaartjes en die komen dus NIET ver. een meter of 10 van het station is het toch echt wel gebeurd met je verbinding en dan heb ik het over het maximum. Je snelheid wordt al na enkele meters, of na 1 betonnen muur ertussen gehalveerd en als ik in mijn achtertuin zit (2 betonnen muren, 1 ruit en ong. 8 meter van het station) heb ik nét 1 mbit.

Het is dus erg storingsgevoelig en heeft heel veel last van buren/muren ;)

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Hmm.. ik gebruik de Cisco Aironet 350 en die penetreert toch een leuk aantal muren hoor.. Gewoon proberen zou ik zeggen. Werkt het niet: inruilen.

[ Voor 0% gewijzigd door CmdrKeen op 30-08-2002 12:13 . Reden: typo ]

Bloed, zweet & koffie

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Topicstarter
DJSmiley schreef op 30 augustus 2002 @ 11:47:
Lukt je niet.... Teveel muren ed.
Ik kom met mn accesspoint op zolder door de hele tuin, metertje of 20... Daarna signaal erg zwak.

Muren dempen enorm, en een gewapend betonnen vloertje nog veel meer..
Kun je niet "gewoon" een utp kabel naar beneden pleuren en wegwerken???
Of een utp kabel naar de andere kant van de flat, daar je AP zetten, en hij antenne ook aan die kant? dan heb je wel line-of-sight
Nou.. dan moeten we zeg maar door 1 balkon heen.. en je hebt vaak wel van die mensen die gaan dan ff die utp kabel doorknippe..

en het is al een verschil van 6 verdiepingen! Denk niet dat het DE oplossing is, ik heb er al es overna ged8.. maar neehh.. en het is ook nog een huurwoning..

Verwijderd

Ik zou zeggen als het hier niet mee lukt probeer een overeenkomstje te sluiten met je buren zodat ze dat ding niet doorknippen en leg gewoon een kabel ...

• Koffie
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uit ervaring kan ik je zeggen dat het je waarschijnlijk niet gaat lukken.
Ik heb tijdens de test de AP op zolder gezet, en met een laptop getest in de woonkamer van de buren.
De WiFi NIC was niet in staat ook maar een signaal te vinden ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28

qless

...vraag maar...

In flats zitten meestal betonnen muren...oftewel weinig signaal wat daar doorheen kan...Denk dat een mooi opgehangen utp kabeltje een beter idee is.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• AlKoholiK
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Ik denk dat Nigelator hier wel een lichtje op kan schijnen, aangezien hij samen met Koffie een aantal tests mee heeft uitgevoerd.

Ik zal hem eens attenderen op dit topic

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

[Off-topic]
Dopefish rules ;)
[/Off-topic]

Bloed, zweet & koffie

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

AlKoholiK schreef op 30 augustus 2002 @ 14:02:
Ik denk dat Nigelator hier wel een lichtje op kan schijnen, aangezien hij samen met Koffie een aantal tests mee heeft uitgevoerd.

Ik zal hem eens attenderen op dit topic
Tada, hier ben ik dan :)

Nou ik denk dat als je 350m door muren wilt halen dat je dat kan vergeten.
Tis zo dat je 'binnen' 60m kan halen ongeveer en buiten 300. Mits je optimale omstandigheden hebt. Zoals van een zolder (3de verdieping) schuin door de muren naar begane grond ging niet, maar schuiner, dat er minder muur tussen zit weer wel. Tis een combo van hoeveelheid muren, type muren, afstand, dikte muren etc etc. Maar door appartementen complex gaat sowieso niet. Als je vrij zicht hebt via buiten en de omstandigheden zijn goed zou van balkon naar balkon ms wel gaan, echter heb je dan hooguit 1mbit. Testen biedt uitkomst btw.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• AlKoholiK
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Vilenin schreef op 30 augustus 2002 @ 14:04:
[Off-topic]
Dopefish rules ;)
[/Off-topic]
<nogmeeroffopic>
Ik wilde eigenlijk zo'n animated GIFje dat je hem zo ziet happen, maar die kannik niet vinden :S

Edit:
YES, ik heb er 1 gevonden :)

</nogmeerofftopic>

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Het is niet zo dat de afstand tussen mij en die vriend 350meter is. (denk metertje of 30?)
Ik woon op 10 en hij op 4.

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Topicstarter
Dit bericht hierboven is gepost onder de naam van me collega (die zat op deze pc ingelogt.. :o)

Verwijderd

MahRain schreef op 30 augustus 2002 @ 11:47:
Ik denk niet dat dit gaat lukken. Wij hebben hier een wifi lan van 3Com liggen (AirConnect) met een basisstation (Wireless Gateway) en PCMCIA & PCI(PCMCIA) kaartjes en die komen dus NIET ver. een meter of 10 van het station is het toch echt wel gebeurd met je verbinding en dan heb ik het over het maximum. Je snelheid wordt al na enkele meters, of na 1 betonnen muur ertussen gehalveerd en als ik in mijn achtertuin zit (2 betonnen muren, 1 ruit en ong. 8 meter van het station) heb ik nét 1 mbit.

Het is dus erg storingsgevoelig en heeft heel veel last van buren/muren ;)
10 meter??? Dan doe je denk ik toch echt iets fout hoor :)

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Topicstarter
maar door muren heen ed. gaat dus niet lukken?

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:07
Denk ut wel

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Heb zelf nokia mw112 met een extra antene en het lukt mij tot op ongeveer 500 meter van huis.Wel maakt het heel veel uit hoe je de antene plaats bij nokia richt je hem bijvoorbeeld om hoog (bij staat hij op zolder) gaat het signaal ook om hoog en zo voort.
Wel moet ik je even der bij vermelden dat het niet goekoop is.
100 meter cat5 met een hub is niet half zo duur.
En ik heb bijna geen hoogbouw in de buurt kan ook een probleem zijn.

Verwijderd

ik zou zeggen,..
gewoon proberen...

ff dealtje sluiten met de verkoper dat je het mag ruilen als het niet werkt

ik denk btw niet dat het echt geweldig zal gaan....
ik had hier een acces point op zolder staan (oud huis met houten vloeren en steenen muuren) en bij mijn buurman ook oud huis werkte het ook niet.

Verwijderd

Het is dus erg storingsgevoelig en heeft heel veel last van buren/muren
Heeej, ik heb vrijwel hetzelfde geinstalleerd bij mijn baas en raad eens: hetzelfde probleem. Idd, 10 meter en dan heb je het gehad. En mijn baas woont in een (kapitaal) oud herenhuis met veel hout e.d. Dus zou je zeggen: dat moet geen probleem zijn. Gateway en 3COM zijn beide WiFi compliant dus zou je zeggen: ook daar kan het niet inzitten. Wellicht een combi van deze 2 merken? Als iemand de oplossing heeft hou ik me ook aanbevolen.
PS. Mijn baas heeft een Peckered Hell Diva |:( met draadloze, radiografische muis en keyboard. In de manual wordt melding gemaakt van evt. storingsgevoeligheid bij storende radiografische bronnen (niet met name genoemd uiteraard....). Leek me meer een soort disclaimer om vooral hun helpdesk niet te bellen bij dit soort problemen. Maar wie weet interfereert dat wel.
Pagina: 1