GFD + VOS32+ ?

Pagina: 1
Acties:

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben nu lekker met mijn Athlon aan het spelen en nu wil ik een VOS32+ kopen, met fanduct dus. Maar ik heb dus een GFD (die van OC-Shop) erop zitten en ik denk dat dat niet handig is met die fanduct.
Iemand hier ervaring mee?

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
Ik heb ook VOS32+ bestelt en wil ook een GFD en dacht dat ook al. Gewoon een streep uit fan duct halen, denk ik, waar GFD in past.
Vertel mij effe wat je hebt gedaan als je alles binnen hebt en in elkaar hebt geknutseld. (Ben benieuwd)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• Bigs
  • Niet online
Mja ik denk dat ik er ook gewoon een stukje uitsnij.. belemmert wel lekker je airflow dan :)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38
Beter dan geen airflow =)

• misstickjoint
Maar als dat doet dan heeft je Gfd ook lekker cooling erbij :)

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Dit zelfde heb ik dus al een tijdje in mijn bak zitten. Die bijgeleverde airduct heeft geen last van de TD2 [die lekker klein is], omdat die airduct niet over de hele heatsink valt, maar slechts over een opp. van 80mm breed. De TD2 zit daar dus buiten.

Maar als je een echte tweaker bent, knutsel je zelf gewoon ff een airduct, want dan kun je er tenminste een maken die perfect past in jou kast.

Dat heb ik dus gedaan [klik thumbnail voor groter plaatje]:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ronaldschuurmans/IMAGES/S_tweaking_case_02.jpg
Kijk hier voor meer plaatjes... :)

Ondertussen is de airduct trouwens van mooi doorzichtig plastic i.p.v. papier... :)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan dat gewoon met papier?? dan doe ik dat ook:)

Wil je ff een kleine howto schrijfen:)

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Nou, dit wordt wel een er mini-howto:

Je meet de afstand tussen de fanopening aan de achterkant van je kast [er vanuitgaande dat je al zo'n blowhole hebt; anders moet je eerst dremelen zoals ik ;) ], en je Athlon.

Dan bedenk je de vorm: hele opp. bedekken van je heatsink naar 80x80mm van je outtake fan. Daartussen loopt'ie dus schuin.
Gewoon uittekenen op papier [de uitslag], knippen en plakken, en klaar is Klara.

Alleen het goed meten en uittekenen kan soms wat lastig zijn, maar dit is toch echt een piece of cake voor iedere knutselaar. ;)

Ik weet het, het is niet veel, maar er kan ook niet veel foutgaan hiermee, als je een beetje logisch nadenkt...

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
ff een vette newbie vraag!!!
is dat dieng dat bovenop de proc zit de GFD????
ik wil nl ook een GFD een heb net mijn proc ff uitelkaar gehaald en kon dus mijn PSB niet vinden maar das dus logisch want die zit dus bovenop de Proc!!!

Audi A8 W12 6.0

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Kijk op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ronaldschuurmans/IMAGES/S_tweaking_cpu_04.jpg

Dat zwarte ding waar nog "CESSOR" opstaat is de gehele [gesloopte? ;)] slot-A proc.
Daarboven zit dus de GW VOS32 heatsink, met daarboven weer 2 60x60fans.
Onder de proc heb ik een extra 50x50fan hangen.
De GFD is dan dat groene printplaatje dat aan de linkerkant er uitsteekt [links van "CESSOR" dus].

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
kee dan!!!
kan je ook gewoon je hele kap eraf halen zodat je 'm niet hoeft te slopen?

'k ga gelijk z'n GFD tje kopen!

Audi A8 W12 6.0

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Ja dat kan, maar ik zal je aanraden toch je kap te "slopen". Of anders op een andere manier iets bedenken waardoor je proc wat steviger in z'n slotje staat.

Als je er nl. zo'n zware heatsink+fans aan gaat hangen, wordt'ie een beetje wankel als je'm niet goed vastzet.
En dat lukt dus nog het beste met de originele plastic case er nog omheen, maar dan met overbodig plastic weggehaald i.v.m. warmteafvoer. :)

• misstickjoint
hey Ro__ die extra ventilator die je bij die gfd hebt geplaatst heeft het veel nut??
heb trouwens dezelfde kast als jou :)
Die papiere airduct heeft volgens mij niet veel nut ofwel maar je hebt nu toch een plastic airduct en dat is veel beter. :)

• Bigs
  • Niet online
Het gaat erom dat de (warme) lucht een beetje in goeie banen naar buiten wordt geleid en niet zomaar de kast in verdwijnt waardoor de temperatuur hoger wordt. Ik zie niet in waarom een papieren vouwsel daar niet voor zal voldoen. Ik had het al eens geprobeerd maar toen lukte het nog niet echt.. ik ga het gewoon met ro's mini-howto nog eens proberen (ik ben niet zo'n knutselaar :)).

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

misstickjoint
Die extra fan scheelde niet echt veel [1°C], maar ja, alle beetjes helpen. Nee serieus, het is gewoon ook een supercheape fan die ik nog over had. Zuigen scheelde nix, blazen dus 1 graadje. Met een betere fan [+heatsink?] scheelt het wel meer denk ik.

Ook moet je er hierbij aan denken dat de temp. aan de andere kant van de CPU gemeten wordt, dus aan de kant van de fan zal het echt wel meer schelen.

In een nieuwere versie van m'n zelfgeknutselde airduct wil ik deze kant ook er in opnemen, zodat de lucht beter weg kan. Dat zal wel wat meer schelen denk ik.

Bigs, idd maakt het materiaal nix uit. Doorzichtig plastic ziet er alleen mooier uit. :) En met een beetje passen en meten kom je er wel uit denk ik. ;)
Pagina: 1