Toon posts:

[apache] start probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort wil mijn apache server niet meer opstarten als ik 'm start met de line ./apachect1 startssl ... Ik krijg dan de volgende foutmelding:

semget: No space left on device

Veel zoeken op internet leverde niet echt iets op. Behalve dan dat het iets met semaphores (?) te maken heeft. Kan iemand mij vertellen waar deze error zo maar ineens vandaan komt? En wat ik er aan kan doen? Apache wil trouwens wel prima starten met ./apachect1 start.

Ik draai Apache 1.3.24 met mod_ssl 2.8.8 en OpenSSL 0.9.6

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:46:
semget: No space left on device
tik eens 'df -h' in ? Volgens mij zijn een of meerdere partities van jouw computer vol.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-05 13:42
:?

Vrij wazig dit...die melding krijg je normaal als een partitie vol is (bv /dev/hda2: No space left on device), maar een 'semaphore get' operatie die deze melding geeft :?

Is misschien je /tmp vol, of /-partitie vol, of /var, of een andere relevante partitie vol, bv. die waar Apache op staat?

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 30 augustus 2002 @ 11:07:
:?

Vrij wazig dit...die melding krijg je normaal als een partitie vol is (bv /dev/hda2: No space left on device), maar een 'semaphore get' operatie die deze melding geeft :?

Is misschien je /tmp vol, of /-partitie vol, of /var, of een andere relevante partitie vol, bv. die waar Apache op staat?
nee, er is nog ruikte zat op alle partities

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik heb dit ook gehad, vorige week. Het enige wat gaat werken is een reboot, om een heel lang verhaal kort te maken. :)

Dan werkt 't gelijk weer.

Het heeft te maken met semaphores, kernel dingen, enge gevallen :P.

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op 30 augustus 2002 @ 11:12:
Ik heb dit ook gehad, vorige week. Het enige wat gaat werken is een reboot, om een heel lang verhaal kort te maken. :)

Dan werkt 't gelijk weer.

Het heeft te maken met semaphores, kernel dingen, enge gevallen :P.
daar was ik al bang voor, maar ik hoop eigenlijk op een andere oplossing.
rebooten is namelijk niet echt een optie...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-05 13:42
*auw*

Als dat echt de enige manier is, zou het haast wel een bug in de kernel of in glibc/pthreads moeten zijn (semafoor blijft waarschijnlijk gelockt ofzo, of misschien is er een beperkt aantal semaforen 'in voorraad' en raken ze op omdat Apache er teveel tegelijk wil? Lijkt me raar maar weet ik 't....). Welke kernel-versie + glibc + apache versie heb je?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 11:23:
[...]

daar was ik al bang voor, maar ik hoop eigenlijk op een andere oplossing.
rebooten is namelijk niet echt een optie...
Was 't bij mij op een productie-server ook niet, maar als 't een webserver is, is 't toch prettig als 't werkt ;).
Pagina: 1