Toon posts:

Mijn Computer slaat zomaar vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier is het probleem: Mijn computer slaat vast na hem wat uren een spel gedraaid te hebben, de spellen schokken nooit maar opeens freezd alles.

Specs:
AMD 1800+
EPOX 8K3A
256 MB samsung 333mhz geheugen
80GB IBM 7200/2 mb cashe
Geforce 4 ti-4200 (Leadtek)
Enermax 350 watt voeding

Ik heb Windows XP geinstaleerd en ik heb het probleem van vastslaan alleen nog bij WC3 gehad ( wel al een stuk of 8 keer, en dit vind ik jmmr omdat ik mijn comp nog niet zo lang heb ).

De airflow in mijn cast is best goed in totaal 5 fans, proc is gekoelt door een Zalman waaier. Als mijn comp vastslaat en hij start opnieuw op dan is mijn proc bijna 60 graden en mijn case ergens in de 30...

Iemand nog (betaalbare) tips over hoe ik kan zorgen dat mijn comp niet zoveel warmte maakt terwijl hij aanstaat?

Bedankt

Verwijderd

De airflow in mijn cast is best goed in totaal 5 fans, proc is gekoelt door een Zalman waaier. Als mijn comp vastslaat en hij start opnieuw op dan is mijn proc bijna 60 graden en mijn case ergens in de 30...
met 5 fans vind ik 60 graden best wel hoog, eigenlijk

Verwijderd

Iemand nog (betaalbare) tips over hoe ik kan zorgen dat mijn comp niet zoveel warmte maakt terwijl hij aanstaat?
heb een huis, tuin en keuken ventilator gesloopt, gat in mijn tower gezaagd, dat ding erin gemonteerd en nu waait dus alles lekker door.

min punten:
- ook stof en ander spul waait erin

plus punten:
- cheap
- low noise

maar idd 60 graden met 5 fans..damn....

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Heb je al een BIOS update gedaan??? Ik had hetzelfde met mijn k3a+ , in eerste instantie was het een brakke voeding, daarna bleek de BIOS het 1 en ander ook niet goed te doen (dit was met de BIOS van na mei 2002 opgelost...). Ennuh...Doe ff een memtest... ;)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Heb je de FAQ (zie oa airflow) al doorgenomen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt ook meestal behoorlijk snel warm op mijn kamer omdat er hier in nederland nooit zoveel wind staat en ik maar 1 klein raampje me kamer in heb.
Maar wat denken jullie dat mis gaat als de comp op de beschreven manier vast slaat? (misshien ergens een verkeerde instelling in Warcraft 3 (legaal trouwens))

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een Memtest die geen floppy drive nodig heeft :Y)
Heb ik er niet echt in gedaan... 8)

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
kijk es op www.memtest86.com, en controleer je BIOS versie even....

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

whahaha!!! Dat WarCraft III vastloopt ligt niet aan je PC aapje ;) ! Dat is een bug en daarvoor moet je een reg bestand downloaden! :z

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 23:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Als het alleen WC3 is, zou ik die eerst eens verwijderen en opnieuw installeren .. misschien ook ff een reboot tussendoor.

En probeer de PC eens te stressen met andere zaken als 3Dmark2001SE, SETI@home en/of Koetje ... is hij dan stabiel ligt het aan WC3 i.c.m. jouw PC ... is hij dan ook brak, is het de temp of het geheugen :|

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Airflow is zo ongeveer ( van boven af )

======_==
= :: =
= [ :::::: =
= :: =
[ :::::::::: =
= : =
====_====

Zo gaat dat ongeveer in mijn kast

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:21

Greyfox

MSX rulez

Hoe weet je dat het 60 graden is?
Mijn P4 met standaard koeler wordt ook 60 graden, volgens Asus probe.
Zelfs als ie pas net aan staat en (nog) niets zinnigs aan het doen is.
Maar van die temperatuur geloof ik helemaal niets!

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Topicstarter
Reboot van PC hoeft niet aangezien hij net 5 gig heeft volgezet, aangezien ik op vakantie ging toen ik dat ding een spel dagen had. Mark3D test draaid hij helemaal goed en ik krijg 9500 punten (1024*..)

Hoe kom ik aan die reg file waar je het over hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens dat plaatje is helemaal verkeerd maar mijn airflow is wel goed.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik bedoel natuurlijk een reboot tijdens de re-install ... enne zet dat tekeningetje anders es tussen code-tags ..

code:
1
2
[code]
[/code]

Ow .. enne SETI@home en Koetje hebben iig maximale CPU-load en met 3Dmark2001SE ligt die altijd lager :P

Moarre .. het zal idd die bug wel zijn, maargoe ... just 4 tha record 8)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:37:
Hoe kom ik aan die reg file waar je het over hebt?
doe's een wilde gok...

[hint mode]
FF google-n (8>
[/hint off]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer voor het eerst opstart staat er een schema met fan RPMS en een aantal graden van proc en Case (ingebouwde AMD sensortje volgens mij).

Graden Proc als ik opstart (voor het eerst) : ~35
Als hij lang aan staat en overnieuw opstart : ~55-60
Case gaat van ~25 naar ~35

Verwijderd

Mijn AMD is 58 graden maar dat maakt niet zoveel uit. Die reg file heet als ik het goed heb: W2K_AMD.reg. Moet je ff op google zoeken op dat bestand met warcraft 3 erbij ofzow. Je vind hem wel als je goed zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb de reg file gevonden en gebruikt, bedankt mensen!
'k heb ook ff een extra fan in mijn kamer gezet van 500mm*500mm :Y)
Mijn airflow in mijn kamer zit nu ook wel weer goed =)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Je hebt de file ... leuk voor je :P .. maarre hoest nu met 't vastlopen dan??? :?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:52:
Als ik mijn computer voor het eerst opstart staat er een schema met fan RPMS en een aantal graden van proc en Case (ingebouwde AMD sensortje volgens mij).

Graden Proc als ik opstart (voor het eerst) : ~35
Als hij lang aan staat en overnieuw opstart : ~55-60
Case gaat van ~25 naar ~35
klinkt alsof je de koelpasta niet lekker onde je proc hebt zitten, als je bij een casetemp van 35C en een proc temp van 60C.... Of er is maar weinig lucht wat ook echt je processor bereikt (bijvoorbeeld omdat de voeding voor de proc zit |:(
er zijn ook gewoon progjes om je temp in windows te meten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een behoorlijk grote kast (Groen Chieftech ding) er komt denk ook wel genoeg lucht bij de proc (er staat een grote fan op te blazen). Het kan kloppen dat de koelpasta niet helemaal goed zit (misschien te veel of teweinig.. ik lees faq nog wel eens). Mijn koeling is trouwens wel passief zo'n rode zalman waaier ( maar er kwam wel een grote fan bij... :? )

Het vast slaan moet ik nog maar zien, tot nu toe is hij nog niet vast geslagen =)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ah kijk ... klinkt goed! Alvast congrats 8)

Pagina: 1