VIA Epia met C3 800MHz

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:26
Ej :)

Als eerste even: ik heb aan Abbadon toestemming gevraagd om dit topic te openen (omdat ik dacht dat het misschien niet mocht omdat het te objectief is), en in eerste instantie niet gekregen ;)

Nou is het zo dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus stel ik hier wat vragen in de hoop dat het topic niet dicht gegooid wordt ;)

Q: Hoe kom ik aan een stille voeding?
Kan ik bij CTW oid een el-cheapo 145W voeding halen en de transistoren daarvan passief koelen? (zoals in ATX voeding passief gekoeld (+PICS)) Of zijn deze er niet al te duur ook al kant en klaar?
Q: Hoe zit het met de DivX en DVD playback van de C3 800?
Trekt 'ie het makkelijk? Of schokt het juist veel?
Q: Hoe presteert de tv-out op de Epia?
Ik zag ergens dat 'ie maximaal een reso van 800*600 kan weergeven, doet hij dat ook redelijk op een 4:3 tv? En kan je dan het beste de S-Video aansluiting of de composiet gebruiken?
Q: Heb ik er nog iets aan die 5.1 aansluiting bij mijn Sony Pro-Logic receiver?
De receiver heeft geen coaxiale (of optische) ingang, dus ik denk dat ik voorlopig niks heb aan de aansluiting..
• En de laatste Q: Is het een beetje te doen om het hele systeem in een deck achtige kast te bouwen?
Dat het dus mooi staat in de kast boven de CD-speler ;)

Alvast bedankt voor de reacties! :)

* nrg

Verwijderd

Kijk hier zat ik nou ook op te w8ten, ik heb die forum over dat bordje al door gelezen maar ook ik word er geen wijs van...

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
Ik vraag mij dit eigelijk ook al een tijdje af.
Ik wil ook een lekker divX bakkie, helemaal passief gekoeld enz.
En liefst ook nog goedkoop
Nou heb ik gehoord van mensen dat de TV-Out goed genoeg was, en DivX ook ging.
Ik wacht met smart :)

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

neanderthaler

Are friends electric?

Compaq heeft best stille, kleine voedinkjes. Ik gebruik een 90 watt uit een desktop Ipaq. Zou ook prima werken voor zo'n Via. Effe kijken op Marktplaats...

Voor het bouwen van een cool kastje met hifi-look zijn al diverse topics geweest. Kijk eens naar die van SpyroTheDragon.

Waar zijn die dingen trouwens een beetje goedkoop te vinden?

S-Video schijnt beter te zijn dan composiet, maar ik zie geen verschil!

• nrg
neanderthaler schreef op 30 augustus 2002 @ 10:31:
Compaq heeft best stille, kleine voedinkjes. Ik gebruik een 90 watt uit een desktop Ipaq. Zou ook prima werken voor zo'n Via. Effe kijken op Marktplaats...
Ik zal kijken ;)
Voor het bouwen van een cool kastje met hifi-look zijn al diverse topics geweest. Kijk eens naar die van SpyroTheDragon.
Heb ik gezien, ik vroeg me ei'k vooral af of het goed te doen is. :)
Waar zijn die dingen trouwens een beetje goedkoop te vinden?
?
S-Video schijnt beter te zijn dan composiet, maar ik zie geen verschil!
Dan maakt dat dus niet uit :)

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 14:11
nrg schreef op 30 augustus 2002 @ 09:56:

Als eerste even: ik heb aan Abbadon toestemming gevraagd om dit topic te openen (omdat ik dacht dat het misschien niet mocht omdat het te objectief is), en in eerste instantie niet gekregen ;)

Nou is het zo dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus stel ik hier wat vragen in de hoop dat het topic niet dicht gegooid wordt ;)

Ik heb zelf een shuttle sv24 systeem met C800 processor als DivX bak. Ik had eerst Windows 98 Lite erop gezet samen met BSplayer + Divx 5 codec. Hierdoor waren alle films soepel mee af te spelen, maar helaas ging het geluid bij drukke scenes achter lopen...Ik was toen een beetje wanhopig omdat ik geen zin had in een processor upgrade (naar celeron)...

Als test heb ik er toen Windows 2000 erop gezet. Tot mijn verbazing liep divx veel beter :) terwijl Windows 2000 een zwaarder besturings syteem is. Waar de processor belasting bij win98lite 90-100% was, Is het nu 60-80% en het geluid blijft nu syncroon lopen. Windows 2000 gaat dus veel efficienter met de processor om :)

DVD loopt met minder belasting dan DivX, ongeveer 40-60% belasting en dus is dat ook geen probleem. Ik weet trouwens niet of DVD playback meer afhangkelijk is van de grafische kaart (onboard S3 Savage 4 32Mb) dan de processor.

• nrg
Tetsuo schreef op 30 augustus 2002 @ 10:47:
[...]

Ik heb zelf een shuttle sv24 systeem met C800 processor als DivX bak. Ik had eerst Windows 98 Lite erop gezet samen met BSplayer + Divx 5 codec. Hierdoor waren alle films soepel mee af te spelen, maar helaas ging het geluid bij drukke scenes achter lopen...Ik was toen een beetje wanhopig omdat ik geen zin had in een processor upgrade (naar celeron)...

Als test heb ik er toen Windows 2000 erop gezet. Tot mijn verbazing liep divx veel beter :) terwijl Windows 2000 een zwaarder besturings syteem is. Waar de processor belasting bij win98lite 90-100% was, Is het nu 60-80% en het geluid blijft nu syncroon lopen. Windows 2000 gaat dus veel efficienter met de processor om :)

DVD loopt met minder belasting dan DivX, ongeveer 40-60% belasting en dus is dat ook geen probleem. Ik weet trouwens niet of DVD playback meer afhangkelijk is van de grafische kaart (onboard S3 Savage 4 32Mb) dan de processor.
Bedankt voor je reactie! :)

Op je specs pagina heb je staat dat er Win98Lite op draait. Is dat niet geupdate of heb je inmiddels toch weer Windows 98 erop gezet?

Verder, is het geluid van de voeding hinderlijk als je film aan het kijken bent?
En het geluid van de CPU fan?

• Tetsuo
nrg schreef op 30 augustus 2002 @ 11:02:
[...]

Bedankt voor je reactie! :)

Op je specs pagina heb je staat dat er Win98Lite op draait. Is dat niet geupdate of heb je inmiddels toch weer Windows 98 erop gezet?

Verder, is het geluid van de voeding hinderlijk als je film aan het kijken bent?
En het geluid van de CPU fan?
Ik heb er nu Windows 2000 op staan :) heb mijn specs nog niet geupdate :P

Het geluid van (voornamelijk de voeding) is van het shuttle systeem vrij hard :( Maarja meestal staat het geluid van mijn versterker vrij hard dus dan hoor je dat al niet meer :P.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
[knip]

De receiver heeft geen coaxiale (of optische) ingang, dus ik denk dat ik voorlopig niks heb aan de aansluiting..

[knip]
* nrg
Ik heb ook een Sony-pro Logic setje met daarop een DVD 5.1 ingang (6 analoge tulp ingangen). Daar heb ik mijn Sb-live 5.1 naartoe gelust. Op mijn PC de subwofer helemaal uitgeschakeld. De frontspeakers van het pro-logic setje maken genoeg bas.

Doordat je je PC het reken- en denk-werk laat doen. Heb ook geen betere versterker nodig. In je kamer heb je ook volledig 5.1 dolby digital. (of 5.0 in mijn geval want ik heb geen sub).

In andere woorden. Een PC met 5.1 geluid en een prologic versterker zijn een uitsteekende combinatie

• nrg
Tetsuo schreef op 30 augustus 2002 @ 11:08:
[...]

Ik heb er nu Windows 2000 op staan :) heb mijn specs nog niet geupdate :P

Het geluid van (voornamelijk de voeding) is van het shuttle systeem vrij hard :( Maarja meestal staat het geluid van mijn versterker vrij hard dus dan hoor je dat al niet meer :P.
Hmm, kej :)
Matsu_matsu schreef op 30 augustus 2002 @ 12:06:
[...]

Ik heb ook een Sony-pro Logic setje met daarop een DVD 5.1 ingang (6 analoge tulp ingangen). Daar heb ik mijn Sb-live 5.1 naartoe gelust. Op mijn PC de subwofer helemaal uitgeschakeld. De frontspeakers van het pro-logic setje maken genoeg bas.

Doordat je je PC het reken- en denk-werk laat doen. Heb ook geen betere versterker nodig. In je kamer heb je ook volledig 5.1 dolby digital. (of 5.0 in mijn geval want ik heb geen sub).

In andere woorden. Een PC met 5.1 geluid en een prologic versterker zijn een uitsteekende combinatie
Maar hoe doe ik dat dan?
Ik heb (na aanschaf ;)) één RCA (coaxiale) uitgang. Hoe krijg ik daaruit dan 6 × tulp?

Verwijderd

Het ligt er uiteraard aan welk OS en welke player je gebruikt. Ik heb eerst 98Lite gehad, en nu gewoon Win98SE, en DivX draait fantastisch. Installeer de ffdshow codec en gebruik gewoon mplayer2 of bsPlayer in combinatie met VobSub en je zult geen problemen tegenkomen. Ik denk dat Win2000 en WinXP in principe meer resources vreten dus dat je relatief minder makkelijk DivX kunt spelen.
Ik zag ergens dat 'ie maximaal een reso van 800*600 kan weergeven, doet hij dat ook redelijk op een 4:3 tv? En kan je dan het beste de S-Video aansluiting of de composiet gebruiken?
De TV-uit werkt op 640x480 of 800x600 waarbij in principe een lagere resolutie beter is voor het fullscreen afspelen van DivX, al merk ik geen verschil zelf. Ook het verschil in kwaliteit tussen composiet en SVHS is minimaal, persoonlijk werk ik liever met composiet omdat een hoop SVHS->SCART kabels alleen zwart-wit beeld geven.
• En de laatste Q: Is het een beetje te doen om het hele systeem in een deck achtige kast te bouwen?
In de pricewatch staat een kastje van Procase (2677 in wit en zwart) voor 84 of 88 euro, die staan leuk bij je stereo set.

• nrg
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 15:36:
Het ligt er uiteraard aan welk OS en welke player je gebruikt. Ik heb eerst 98Lite gehad, en nu gewoon Win98SE, en DivX draait fantastisch. Installeer de ffdshow codec en gebruik gewoon mplayer2 of bsPlayer in combinatie met VobSub en je zult geen problemen tegenkomen. Ik denk dat Win2000 en WinXP in principe meer resources vreten dus dat je relatief minder makkelijk DivX kunt spelen.
Hierboven zei Tetsuo dat Windows 2000 juist beter werkte. Kwestie van uitproberen dus :)
De TV-uit werkt op 640x480 of 800x600 waarbij in principe een lagere resolutie beter is voor het fullscreen afspelen van DivX, al merk ik geen verschil zelf. Ook het verschil in kwaliteit tussen composiet en SVHS is minimaal, persoonlijk werk ik liever met composiet omdat een hoop SVHS->SCART kabels alleen zwart-wit beeld geven.
Maakt dus ook niet zo vreselijk uit, mooi :)
In de pricewatch staat een kastje van Procase (2677 in wit en zwart) voor 84 of 88 euro, die staan leuk bij je stereo set.
Mja, daar moet je persé een slim-line cd-romspeler voor gebruiken. Dan maak ik liever iets zelf.
Is dat overigens een beetje te doen met plexiglas? En zijn de kosten van plexiglas hoog? (of kan ik dat beter in CME vragen? ;))

• Tetsuo
[...]

Bij mij was het dus net andersom :P. Maargoed het is idd een kwestie van uitproberen wat op jou systeem het beste draait.
[...]

Of een SVHS kabel of composiet beter beeld geeft ligt denk ik vooral aan de TV die je hebt. Persoonlijk heb ik een Sony Trinitron TV die een "echte" Svideo ingang heeft. Via een scart adapter kan je bij een normale TV ook wel een SVHS kabel inprikken maar dan heb je idd kans op zwart wit beeld.

Maar anyway, ik zie wel degelijk een groot verschil als ik op mijn TV met een composiet kabel werk of met SVHS. In het laatste geval is het beeld een stuk scherper.

[ Voor 0% gewijzigd door Tetsuo op 30-08-2002 17:14 . Reden: effe wat toevoegen :) ]

• nrg
Nog bedankt voor alle antwoorden! ;)

Laatste vraag: ik heb op GoT nog een stel posts gelezen over dooie varianten van dit mobo (of iig probs enzo). Is dat nog steeds of hebben we het nu over een nieuwe, betere revisie?

[edit]:
Nog iets: in hét filmpje van VIA draait er een C3-800 langer dan 24 uur zonder fan en heatsink. Is het echt mogelijk zit ding passief te koelen/niet te koelen? Zou fijn zijn als er geen fan op de processor-heatsink hoeft :)

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

In een s-video hebben, naar ik meen, alle 3 kleuren hun eigen (afgeschermde?) ader. Bij composiet worden deze 3 signalen gemixed en over 1 ader verstuurd -> de beeld kwaliteit is hiervan dus minder.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Tetsuo
[Beetje offtopic mode]
Hier staat een stukje over de verschillen tussen s-video en composiet voor de geinteresseerde :) : link
[Beetje offtopic mode]

Verwijderd

Styno schreef op 30 augustus 2002 @ 18:56:
In een s-video hebben, naar ik meen, alle 3 kleuren hun eigen (afgeschermde?) ader. Bij composiet worden deze 3 signalen gemixed en over 1 ader verstuurd -> de beeld kwaliteit is hiervan dus minder.
k zie ook geen enig verschil.

10 meter composiet ( 75ohmpies coax ) of 1 meter SVIDEO k zie geen verschil. helaas

• nrg
Hmm, ja, leuk allemaal dat S-Video en composiet; maar dit mobo ondersteund ze beiden dus is de discussie een beetje overbodig ;):P

Mijn laatste 2 vragen dus nogmaals :P:
• Is het mogelijk de C3-800 zonder cpu fan te gebruiken? (in het VIA filmpje doet ie t langer dan 24 uur zonder zelfs een heatsink).
• Is het mobo met proc stabiel of niet? I.v.m. de problemen die ik hier her en der heb gelezen na de inkoopactie van super_vegeta..

Verwijderd

nrg schreef op 30 augustus 2002 @ 19:53:
Hmm, ja, leuk allemaal dat S-Video en composiet; maar dit mobo ondersteund ze beiden dus is de discussie een beetje overbodig ;):P

Mijn laatste 2 vragen dus nogmaals :P:
• Is het mogelijk de C3-800 zonder cpu fan te gebruiken? (in het VIA filmpje doet ie t langer dan 24 uur zonder zelfs een heatsink).
• Is het mobo met proc stabiel of niet? I.v.m. de problemen die ik hier her en der heb gelezen na de inkoopactie van super_vegeta..
die c3 blokjes zijn toch gemaakt voor PASSIEVE koeling ?
anders kan je er altijd nog een stil fannetje op zetten @ 7 of 5 volt..

Verwijderd

Q: Hoe kom ik aan een stille voeding?
Kan ik bij CTW oid een el-cheapo 145W voeding halen en de transistoren daarvan passief koelen? (zoals in ATX voeding passief gekoeld (+PICS)) Of zijn deze er niet al te duur ook al kant en klaar? gewoon de goedkoopste uit de pw
Trekt 'ie het makkelijk? Of schokt het juist veel? als je hem goed tweakt trekt tie het makkelijk :)

Ik zag ergens dat 'ie maximaal een reso van 800*600 kan weergeven, doet hij dat ook redelijk op een 4:3 tv? En kan je dan het beste de S-Video aansluiting of de composiet gebruiken? Prima! no problemo!
De receiver heeft geen coaxiale (of optische) ingang, dus ik denk dat ik voorlopig niks heb aan de aansluiting.. welke? :?
Dat het dus mooi staat in de kast boven de CD-speler ;)
vast wel :) beetje inproviseren :P
No Problem m8 >:)

* nrg
^^^ ^^^^^^^^^^^^ :)

• nrg
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:55:
die c3 blokjes zijn toch gemaakt voor PASSIEVE koeling ?
anders kan je er altijd nog een stil fannetje op zetten @ 7 of 5 volt..
De EDEN is voor passieve koeling, voor de C3 heb je wel actieve koeling nodig heb ik me laten wijsmaken door websites enzo.. Waarom zou je anders de EDEN nemen ipv de C3 :?
De composiet tv-out kan je ook voor 5.1 out gebruiken (coaxiaal), volgens sites..

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:19

Nessuno

io sono nessuno

ok hier gaan we weer :)
ik heb hem zelf c3 800mhz
ik vind het een hel fijn bordje speeld prima div-x +mp3's af dvd's gaat redelijk
voor je het goed draaiend hebt is het wel ff prutsen
de beste opties voor het bordje zijn :
win98 of win 2k os maakt niet echt veel uit
ik had hem met 128mb geheugen maar met 256 loopt het beter
ms mediaplayer 6.u of BSplayer (loopt div-x goed op )
verder voor de mensen die zich af vragen van waar blijven de foto's nou ??
de kap is nog steeds niet gespoten moet dus nog maar ik zal nu 23:14 even wat foto's maken en die binnen 10min posten

(even over de voeding die heb ik gekocht voor 60€
en helaas kwam ik hem een week later tegen op de pcdump in de rai voor 10€
dat was dus wel minder dus let goed op de prijzen !! voor voedingen
TOT ZO :)

Na rose e cient spin

• nrg
prodigy schreef op 30 augustus 2002 @ 23:17:
ok hier gaan we weer :)
ik heb hem zelf c3 800mhz
ik vind het een hel fijn bordje speeld prima div-x +mp3's af dvd's gaat redelijk
voor je het goed draaiend hebt is het wel ff prutsen
de beste opties voor het bordje zijn :
win98 of win 2k os maakt niet echt veel uit
ik had hem met 128mb geheugen maar met 256 loopt het beter
ms mediaplayer 6.u of BSplayer (loopt div-x goed op )
verder voor de mensen die zich af vragen van waar blijven de foto's nou ??
de kap is nog steeds niet gespoten moet dus nog maar ik zal nu 23:14 even wat foto's maken en die binnen 10min posten

(even over de voeding die heb ik gekocht voor 60€
en helaas kwam ik hem een week later tegen op de pcdump in de rai voor 10€
dat was dus wel minder dus let goed op de prijzen !! voor voedingen
TOT ZO :)
en tóen ging GoT plat :+ :D

Verwijderd

Ben ook wat aan het googlen en fora aan het lezen over de C3. Heb nu een 1 GHz C3 besteld bij CTW en zie dan wel weer verder. Misschien een mini-ITX Freetech mobo erbij kopen ofzo. Vroeg me af of de checkercube kast (ook wel Qbox genaamd) al een beetje bekend is. Zeer mooi en klein, maar toch 2*5,25"

*klik voor plaatje*

• nrg
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 09:58:
Ben ook wat aan het googlen en fora aan het lezen over de C3. Heb nu een 1 GHz C3 besteld bij CTW en zie dan wel weer verder. Misschien een mini-ITX Freetech mobo erbij kopen ofzo. Vroeg me af of de checkercube kast (ook wel Qbox genaamd) al een beetje bekend is. Zeer mooi en klein, maar toch 2*5,25"

*klik voor plaatje*
Freetech? Neh, dat hoeft van mij niet.
Heb een keer geklooid met een Freetech mobo van een vriend, maar ik kreeg m niet aan de praat. Zou ook kunnen doordat ie misschien dood was, maar toch...

Dat kastje is wel über :9~
Ik heb hem alleen niet te koop gevonden in Nederland ([google=checkerbox] en pricewatch).
Jammer, maar ik heb geen zin om 'm over te laten komen uit de USA..

Verwijderd

Een losse checkercube kun je *waarschijnlijk* kopen bij Flexus Computer Technology in Waddinxveen. Zou je even moeten informeren. Ik wil het ze volgende week ook wel vragen, want dan ga ik ze bellen over zo'n Freetech mobo. Ze verkopen iig wel aan particulieren, want dat heb ik al gevraagd via e-mail.

• nrg
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 10:31:
Een losse checkercube kun je *waarschijnlijk* kopen bij Flexus Computer Technology in Waddinxveen. Zou je even moeten informeren. Ik wil het ze volgende week ook wel vragen, want dan ga ik ze bellen over zo'n Freetech mobo. Ze verkopen iig wel aan particulieren, want dat heb ik al gevraagd via e-mail.
Op de site van Flexus staat de QBox iig wel. Ik ga ze ff mailen over de prijs :)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
En hoeveel gaat een checkerbox per stuk kosten???
Want ik vindt het wel een 1337 kastje kanmooi onder me tv achter de glazen deurtjes staan :7

• nrg
gfo schreef op 31 augustus 2002 @ 10:50:
En hoeveel gaat een checkerbox per stuk kosten???
Want ik vindt het wel een 1337 kastje kanmooi onder me tv achter de glazen deurtjes staan :7
Ik heb gemaild met de vraag wat de prijs voor particulieren is.
Zodra ik het weet zal ik het posten ;)

[edit]
Voor degenen die 'm nog niet gezien hebben; dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: http://www.checkercube.com/store/images/QBOXBLAC-2-600.jpg
Ook leverbaar in zilver en rood.
Heeft een 130W ATX voeding, en ook geschikt voor P3 volgens de site.

Inkoopactie!? (ga ik iig niet organiseren, vind ik mezelf te jong voor (15 jr) :))

Verwijderd

Humble request aan anderen: ga alsjeblieft niet ook bellen/mailen over hetzelfde. De prijzen post nrg en anders ik wel. Flexus doet naar mijn idee dat particuliere verkoop er maar een beetje bij en ze zullen dus niet blij zijn met tig keer "wat motte die kassies koste!" ;) belletjes/mailtjes.

• nrg
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 11:03:
Humble request aan anderen: ga alsjeblieft niet ook bellen/mailen over hetzelfde. De prijzen post nrg en anders ik wel. Flexus doet naar mijn idee dat particuliere verkoop er maar een beetje bij en ze zullen dus niet blij zijn met tig keer "wat motte die kassies koste!" ;) belletjes/mailtjes.
"hejeh, zegguh, nouw ist mooj geweest!" :'( zeggen ze dan

Verwijderd

Precies :D

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

weet iemand al wat dat kastje kost?

Verwijderd

Zo, jij hebt geduld :). Bij caseoutlet.com kost het ding $139 :/.

• nrg
j-w schreef op 31 augustus 2002 @ 15:52:
weet iemand al wat dat kastje kost?
Gast, tis weekend.. :/

• nrg
Nog even een vraag:
Is de VIA C3 800 icm een DVD-ROM drive en de tv-out een alternatief voor een stand-alone DVD-speler? Of is de kwaliteit zó veel minder dat je ook nog een DVD-deck moet kopen als je echt fatsoenlijk DVD's wilt kijken?

• nrg
En 24 uur later gaf ik een kick ;)

• Tetsuo
nrg schreef op 31 augustus 2002 @ 17:53:
Nog even een vraag:
Is de VIA C3 800 icm een DVD-ROM drive en de tv-out een alternatief voor een stand-alone DVD-speler? Of is de kwaliteit zó veel minder dat je ook nog een DVD-deck moet kopen als je echt fatsoenlijk DVD's wilt kijken?
Nou als je echt een goed beeld wil dan kan je beter een standalone speler kopen. Ik heb een standalone (regio 2) speler en gebruik mijn Shuttle Barebone voor DivX en als regio 1 DVD speler. Het beeld van de TV out is wel redelijk en een dvd is best te kijken op die manier.

• nrg
Tetsuo schreef op 01 september 2002 @ 20:37:
[...]

Nou als je echt een goed beeld wil dan kan je beter een standalone speler kopen. Ik heb een standalone (regio 2) speler en gebruik mijn Shuttle Barebone voor DivX en als regio 1 DVD speler. Het beeld van de TV out is wel redelijk en een dvd is best te kijken op die manier.
Is het beeld wat uit de tv-out komt minder dan een VHS band of wel beter?

Verwijderd

OK. Even gebeld met Flexus. Zo'n Qbox kast zoals hierboven moet 112 euro kosten excl. btw (133 incl. 19% btw dus) en verzendkosten. Dat is zonder moederbord erin.

• nrg
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 14:10:
OK. Even gebeld met Flexus. Zo'n Qbox kast zoals hierboven moet 112 euro kosten excl. btw (133 incl. 19% btw dus) en verzendkosten. Dat is zonder moederbord erin.
Maar met voeding neem ik aan?

Verwijderd

Vergeten te vragen, maar neem maar aan van wel.

• Tetsuo
nrg schreef op 01 september 2002 @ 21:20:
[...]

Is het beeld wat uit de tv-out komt minder dan een VHS band of wel beter?
Het is stukken beter dan een VHS band :). Ik heb laatst nog een VHS band zitten kijken en het viel me op hoeveel slechter het beeld is, zeker als je niks anders meer kijkt dan DVD's en SVCD's :P. Ik had echt zoiets van: hoe heb ik daar ooit naar kunnen kijken ;)
Pagina: 1