ThermalTake Volcano 7+

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Ik heb deze koeler eergisteren gekocht, en hij bevalt me prima, je kunt hem op 3 standen instellen, High, Medium en Low. En RPM's van 3000-6000. Ik heb hem gewoon op Low gezet, en hij koelt als een gek! :9 En hij is ook lekker stil, hij komt zeker niet boven mijn 4 hdisks uit. Op High maakt hij overigens wel een klereherrie.

In Windows word mijn AthlonXP 1700+@2100+ niet warmer dan zo'n 32 graden idle. Dit wel in combinatie met CPUidle, wat ik ook iedereen kan aanraden. Na 1 uur Quaken is de temp. opgelopen naar 42 graden, dus dat valt ook zeer mee al zeg ik het zelf.

Nu is het zo dat deze koeler te koop is bij Mycom voor 19 euro, waar ik hem ook gekocht heb. De koeler is ook best makkelijk te bevestigen, ik kreeg hem er zo op, dat ding om de koeler mee aan je socket te bevestigen, zit gelukkig niet zo super strak dat je je core kunt mollen.

Dus tweakers, sla je slag! :9

Verwijderd

jaa ik heb um ook.. is zeer goed koelertje :) en niet zo vreselijk duur :) bij mij ging die er wel moeilijk op maar heb hem erop zitten maar hij heeft echt niks over!

met CPUIdle word mijn pc niks koeler heb versie 5.9 en beta v6 geprobeerd maar niks werd er kouder aangegeven bij asus probe. :/

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:25
top cooler ja, ik koel er mijn p4 1.6 @ 2.7 mee (@ 1.8 volt) op de LOW stand, casefans maken nu meer lawaai als volcano. Wordt rond de 55-60 graden max ofzo

Verwijderd

wanneer je raid gebruikt.. zou ik geen CPU IDle gebruiken.. of gelijke soortige programma's
omdat deze HALT commando's naar je CPU sturen.. en het duurt een eeuwigheid (vele ms'es).. totdat de CPU uit deze stand komt wanneer er weer gewerkt moet worden. Mijn write performance van me raid config sloeg terug naar 7mb per sec... zonder CPU idle proggies kon ik weer lekker doorstomen op 55mb's p/sec

Verwijderd

jup ik heb hem ook en hij is gezien zijn prijs zeker niet slecht :)

tuurlijk een dikke alpha ofzo is beter (of gelijk met een stillere fan), maar ja dat kost ook aanzienlijk meer :/

enige nadeel is overigens wel dat je er moeilijk een fanadapter ofzo op kan zetten, ivm met de nogal weinig voorkomend fan maat van 70 mm :/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 15:38 . Reden: typo ]

Verwijderd

En dit is het zoveelste Volcano 7+ topic...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.